Bezcitné lidské bestie?

Častým a vděčným tématem publicistických pořadů jsou "zlí vlastníci domů". Bídáci účelně znepříjemňující život svých nájemníků. Je to vždycky tak? Majitelka domu tvrdí opak. Její boj s nájemníky není žádný med.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 7. 2003 11:43, dvorakova

A kdo měl všechny výhody- postavil si nemovitost - na rudých základech. Po sametové revoluci jěště dostal, aby nebyl ukřivděný pozemek zdarma.

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 7. 2003 8:47, BarboraJ

to Jiri

Regulovane najemne je napr. v Rakousku a v Nemecku plati zasada, ze pravo najemnika bydlet ma PREDNOST pred pravem majitele dostat zaplaceno!! Toto neplati dokonce ani u nas.
V USA nelze dokonce ani odpojit elektrinu lidem, kteri za ni neplati.


-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 199 komentářů)

2. 7. 2003 13:56 | Dušan Kempný

Naprosto přesně - stačí přece, aby se otevřel trh a nikdo si nedovolí účtovat nájemné, na které lidi nemají. Proč si proboha někdo myslí, že by se všichni majitelé domů snažili důchodcům napálit nájem ve dvojnásobku důchodu? To je přece hloupost? Prostě budou exkluzivní byty s vysokým nájmem a pak spousta kategorií pod nimi podle potřeby a zájmu lidí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:56 | Bart

Milý pane, nechovejte se prosím jako demagog nejhrubšího zrna. Ano, regulace existuje dokonce i v Americe, ale pouze na určitých místech a pouze pro sociálně potřebné. Nikde byste nenašel regulované nájemné v atraktivním centru města (třeba ve srovnání s regulovaným nájemným v bytech v Pařížské v Praze), ale pouze v místech vybraných jako sociální (chcete-li chudinské) bydlení. Navíc nikde neexistuje tak velká propast mezi regulovaným a tržním nájemným jako u nás.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:56 | TGP

Naprosto souhlasím, jen se obávám, že na to nikdo nebude mít odvahu. Politická síla vyžírků s regulovaným nájemným je příliš vysoká… Ale stejně na to jednou dojde, ať si "nájemníci" křičí jak chtějí…
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:54 | Václav Janík

A kolik je podle vás tedy průměrný regulovaný nájem z 3+1 80 m2 v Praze?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:54 | Václav Janík

Jako advokát jsem se už mnohokrát setkal s tím, jak si soud vyložil nějaký paragraf velmi účelově a téměř vždy v neprospěch strany, která byla bohatší. Jako by v těch soudcích pořád ještě dřímal komunismus, kdy je potřeba potřít třídního nepřítele a zákon je zrovna vhodný klacek, jak mu ukázat. Tak se prostě kreativně aplikuje nějaký paragraf a pak se odvoláváte a odvoláváte a za pět let vám dá Ústavní soud za pravdu - a okresní soud si pak znovu ve stejném případě udělá, co chce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:53 | Zdeněk Kubík

Vy myslíte, že rozdíly mezi čtvrtmi neexistují? Že se lidé na sídlišti na Jižním městě chovají stejně jako lidé, kteří bydlí v menších bytových domech někde v historické čtvrti? Já osobně zažil va osm let v Praze Kobylisy, Vršovice a Vinohrady a musím potvrdit, že rozdíl v tom, jak se lidé chovají, tady je. I když ta hranice by se možná dala vést taky panel / nepanel.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:50 | fmarek

To je úžasné, co se tu všechno semlelo. Je to živější téma, než penzijní reforma. Když tak přemýšlím, kolik takových Nováků u nás je? Kolik jich přibude, než s tím nějaká politická garnitura něco udělá? Největší vinu přičítám prvním porevolučním vládám, včetně té s Klausem. Jedna drobná poznámka pro Mira. Bezplatný převod státního majetku na obce se měl správně nazývat "nucené převzetí, většinou neudržovaného, bytového fondu ze státu na obce s přívažkem regulace". Stát se tím elegantně zřekl odpovědnosti za uvedený stav. Tehdy stát považoval samosprávu (obce) jako svoji odkládací komoru. Při tomto postupovat stejně i při navrácení do soukromých rukou. Zapomněl, že v tomto případě je partnerem někdo jiný.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2003 13:43 | N

ano, máte pravdu...........a řeknu Vám, je to tak správně, že to tak je, staré smlovy platí dál, jsme totiž právní stát
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:39 | N

Jsem pro ekonomické místně obvyklé nájemné......nikoliv pro regulované
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:33 | Jan

To je Vaše přiznání osobního vztahu k soukromému majetku, to má cosi společného se závistí a nepřejícností, to sem nemotejte. Chci od Vás jeden jediný skutečný a pádný argument obhajující současnou regulaci nájemného. Ten, který byste dokázal obhájit pře veřejností.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:30 | Miso S.

Nepochopili ste. Ten priklad co som uviedol je len reakcia na Vase tvrdenie, ze obce su v pluse pri prenajme obecnych bytov za regulovane najomne. Ja dodavam: Mozno ano, ale len pri tych bytoch co stat previedol na obce bezplatne. Ak obec postavy najomny dom dnes a prenajme byty za regulovane najomne, tak jej najomne nebude stacit ani na krytie splatok uveru. Tak mi netvrdte, ze na regulovanom najomnom sa da zarobit. Samozrejme, ze kazda obec prenajme nove byty za trhovu alebo mierne nizssiu cenu. K tej poznamke o tom vdaka komu tu vladli komancovia 50 rokov sa nebudem vyjadrovat aj preto, ze mam len 30 rokov. Ale mozno Vam postaci, precitat si vlastne prispevky v tejto diskusii a pridete na to.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:20 | Lukas

Co jsem tady cetl, nikdo, ani obrazne, tady se zabijenim primo nesouhlasil. Ale vase argumenty jsou jiste v poradku... Hyenami jsme si castecne take proto, ze nas stat nedokaze vyresit otazky typu napr. "Regulovane najemne", ze? Proc nas 30 lidi v "nasem" cinzaku bytostne nenavidi uz jen z principu? Opravdu jsme jim nikdy nic spatneho neudelali. Ale pomlouvaji a nenavidi nas stejne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:19 | KN

Ve vašem příspěvku je několik věcí za zmínku...jestliže nastal někdy tento případ, je to špatně, a je potřeba stím (zmanou zákonů ad. ) neco dělat.....ale jak je vidět na závěr, jde vám o něco jiného.....mám část v jednom domě......za 10 let bylo vyráno na nájmech něco pod 10 mil., investováno něco pod 4. mil, správa domu 1 mil.......to je má zkušenost, a jsou tam povětšinou ti regulovaní nájemníci, v přízemí 3 firmy
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:16 | Petr

slovo doplácí - je myšleno reguluje. Omlouvám se.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:14 | KN

O jednom bych věděl........tady a teď vidím nenažranost pár ubožáků, ze který se popadám za břicho
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:14 | Petr

o dotacích jsem nepsal ani slovo. Raději si to pořadně přečtěte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:11 | N

Omlouvám se, ještě jednou.......nájemník uzavřel smlouvu.... a ta platí......bezdomovec ne....to je vcelku rozdíl, co myslíte
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:09

Vy jste nájemníkům nepoplatil nic, to se s vámi vsadím - o jakých dotacích, dokonce snad z daní to mluvíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2003 13:06 | KN

Lidi už mě nebavíte, potkáváme se v metru, a jsme si navájem hyenami:(.....vaše argumenty jsou ubohý jako to, že já mám doma víc zbraní, a klidně si zabiju koho chci a kdy budu chtít....nezapomeňte si pořádně nacpat chřány, soucítím s vámi
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 7. 2003 13:03 | Jan

Vy jste z té regulace opravdu pomatený. Proč se snažíte někomu a někde určit cenu? To je svobodná vůle mezi pronajímatelem a nájemníkem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Petr Dufek

ekonom

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services