Bezcitné lidské bestie?

Častým a vděčným tématem publicistických pořadů jsou "zlí vlastníci domů". Bídáci účelně znepříjemňující život svých nájemníků. Je to vždycky tak? Majitelka domu tvrdí opak. Její boj s nájemníky není žádný med.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 7. 2003 11:43, dvorakova

A kdo měl všechny výhody- postavil si nemovitost - na rudých základech. Po sametové revoluci jěště dostal, aby nebyl ukřivděný pozemek zdarma.

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 7. 2003 8:47, BarboraJ

to Jiri

Regulovane najemne je napr. v Rakousku a v Nemecku plati zasada, ze pravo najemnika bydlet ma PREDNOST pred pravem majitele dostat zaplaceno!! Toto neplati dokonce ani u nas.
V USA nelze dokonce ani odpojit elektrinu lidem, kteri za ni neplati.


-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 199 komentářů)

17. 7. 2003 8:39 | Hnyk

to Emil
V podstate ano, ale s tím rozdílem, ze nahradni ubytovani nemusi shanet majitel nybrz socialni urad. A bydlet v nocleharne pro houmelesaky taky neni zadnej med. A pokud je nekdo nucene vystehovanej za ucasti policie, tak to musi taky zaplatit.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:39 | step

Re: Takže si to shrneme
Ne, pani je urcite humanistka a charitativni pracovnice, takze ten dum kupovala proto, aby se cely zbytek sveho zivota starala o ty ubohe najemniky a za vlastni penize jim opravovala strechu nad hlavou. Ty duta hlavo, penize se investuji proto, aby prinasely jine penize - neboli zisk!

+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:38 | hufv

Emile, pokud budete shánět ty nejhorší možné znaky v oblasti bydlení
z celého světa, tak jistě přijdete i na to, že existuje stát, kde je možné prodat někomu bydlení v bytě s regulovaným nájemným bez vědomí vlastníka. Nicméně, nikde na celém světě není všechno svinstvo na jedné hromadě jako u nás. Možná že v některých státech USA nelze někdy odpojit elektřinu (já nevím). Možná, že někdě v Rakousku je možné zvyšovat nájemné jenom o stanovenou hranici - nevím, nezajímá mě to. Nikde ovšem není všechno tohleto dohromady - ani v tom sociálním blahobytu ve Švédsku - když neplatíte letíte klidně pod most.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:37 | Emil

to hufv
Ja neshanim ty nejhorsi znaky bydleni (pro koho). Jenom pisi, ze otazka bydleni je natolik socialne citliva (hned po potravinach), ze takrka kazdy vyspely stat obyvatele domu (nekdy dokonce nelegalni) vice ci mene chrani, ackoliv tato ochrana prinasi spoustu negativnich pruvodnich jevu. Dale rikam, ze predchozi vlady vytvorily pro sve nastupce spatne vychozi podminky a nahraly levici, vcetne komunisticke tim, ze pripustily restituce cinzovnich domu. Uvolneni najemneho neni tak za soucasne situace cestou ke kapitalismu ale moznym predstupnem navratu ke komunismu. Protoze skoro vsechno, co tady bylo za Husaka (ne Gottwalda) je porad lepsi nez byt bezdomovcem.

+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:37 | pf

alo to je najednou diveni
vzdyt regulovane najemne je hlavni a nejdulezitejsim prvkem bajecne ceske bezbolestne cesty od socialismu ke kapitalismu pod vedenim velkych prognostickych kormidelniku. Jak jinak by preci mohla v cesku existovat ekonomika zalozena na platovem prumeru, ktery se dosplhal letos k 500 euro? Jak by mohly konkurovat ceske podniky, kdyby pracovni sily musely platit za bydleni castku obvyklou v EU? To prece musi pochopit i vesnicky prostacek, ze transformaci ekonomiky financuji majitele domu s regulovanym najemnym.


+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:36 | Lenka

Proboha
podle mě, to že někdo neplatí nájem by mělo stačit k tomu, aby byl dotyčný okamžitě vykopnut na ulici bez toho aby měl kdokoliv povinnost mu hledat náhradní ubytování. Neplatíš - nebudeš bydlet, vyřízeno. Je to jeho život a pokud není schopný se o sebe postarat je to jeho problém.
A ten systém, že někdo jiný bude rozhodovat o tom, kdo bude bydlet v bytě, který je mým soukromým majetkem to je tedy fakt zvrácenost.
Péče státu o naše " blaho " protože jenom on přece ví, co je pro nás nejlepší, by se měla omezit na naprosté minimum a to hlavně v jeho možnosti vstupovat do soukromých obchodních a právních vztahů.
P.S. já platím tržní nájem a kdybych platit přestala, tak mě domácí vykope na ulici a vůbec ho nebude zajímat kam půjdu. Proč by taky mělo.

+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:36 | hufv

Jenomže právě není pravda, že každý stát nájemníka chrání.
Jsou to naopak pouze jednotlivé excesy - jednotlivý stát občas někde něco chrání a blokuje, ale NIKDE neexistuje institut regulovaného nájemného spolu s nuceným uzavírání smluv (tj. přechody nájemného atd.) s praxí prodejů nájemních smluv nájemníky za statisíce až miliony a se soudní praxí, kdy je nemožné vystěhovat neplatiče. Předchozí vlády - myslíte za Adamce, Štrougala atd - až někam ke Gottwaldovi?? Ano, je to tak, likvidace soukromého vlastnictví, instituc nuceného nájemníka či podnájemníka aj. opravdu zlikvidovaly naprosto všechny právní ale i morální pojmy v oblasti bydlení. Nicméně to není ještě důvod odmítnout restituce - návrat majetku tam, kde byl ukraden a už vůbec ne pro vydávání vládních vyhlášek, které zmrazují trh s byty a likvidují vlastníky nemovitostí.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:35 | Quido

Pak tu ještě máme řešení a la Moskva
z poloviny devadesátých let: nájemník není k nalezení, byt je k dispozici majiteli domu (a u řezníka za rohem je po dlouhé době co koupit) - drsné, ale účinné.

+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:35 | Emil

Mila Lenko
Pokud to budete Vy sama, je to Vas problem. Ale pokud tech lidi budou statisice, je to problem vlady. A lide, kteri nemaji co ztratit jsou idealnim materialem pro ruzne diktatory, viz. Hitler.

+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:34 | Jiri Hovorka

odkaz
V poslednim Reflexu je vyborny clanek popisujici bytovou situaci v Nemecku (tento clanek zatim neni na www.reflex.cz, tak nedavam odkaz na web). Je to velmi poucne cteni.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:34 | BM

to je nadhera...
.... v nasem Tatarstatu je lepsi bejt chudinka socialni pripad nez bejt bohatej, nejlepsi je vsak bejt bohatej, u moci a jeste ze sebe delat na oko chudinku socialni pripad... to je opravdu to nejlepsi.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:33 | Lenka

Emile
no v podstatě máte pravdu, o to je to ovšem horší. Mě osobně je blízká představa takového státu, který svým občanům zasahuje do život je v minimální nutné míře. Čehož ovšem s mistrem Špidlou v čele těžko kdy dosáhneme.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:31 | Lenka

Emile
no v podstatě máte pravdu, o to je to ovšem horší. Mě osobně je blízká představa takového státu, který svým občanům zasahuje do život je v minimální nutné míře. Čehož ovšem s mistrem Špidlou v čele těžko kdy dosáhneme.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:31 | Vlaďka.V

osobní zkušenost
Můj manžel dostal v restituci dům po svém dědečkovi v roce 1993. Do roku 2000 trvalo soudům,než přivolili k výpovědi z nájmu notorického neplatiče. Žaloby jsme dávali tři,odvolací soud vždy řízení zastavil.Další rok trvalo soudní vystěhování-exekuce.Další rok jsme budovali půdní byt a tak dnes v 50 letech bydlíme konečně ve svém. Chce to toleranci na obou stranách.Přeji hezký den.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:30 | Kolumbus

Vetsinou je to obracene
Divim se, kolik lidi se tu zastava majitelu domu. Nekde si nakradli (vetsina z nich jsou byvali komunisti a estebaci),koupili barak a ted dumaji jak najemikum co nejvic pustit zilou a dostat je na ulici. Takovych pripadu je! Nastesti zadna vlada neuvolni najmy. Fakt mne nedojima brek nejake baby ze ji barak s najemniky dost nevynasi. Nevidim rozdil mezi zvysovanim najmu a smelinou, respektive vymahanim vypalneho.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:29 | ri

milý Kolumbusi
právě jsi objevil Ameriku. Neb co jiného než výpalné je regulovaný nájem - aby nám zlý vlastník domu nedejšpidla nezbohatl, který žije ve vedlejší vísce v domku po rodičích a byt pronajímá za "tržní" nájemné rodině, která platí co on si řekne a která má málo šancí získat normálním pronájmem bydlení, protože dokud bude regulované nájemné, tenhle druh podnikání se bude rentovat. A o tom co stojí údržba a běžný provoz domu se můžete informovat u sousedů, jiste už je tam nějaké SVJ ( z boží vůle společenství vlastníků zákonem ustanovené ), jak si na schůzích odsouhlasují ZVYŠOVÁNÍ příspěvků do fondu na údržbu domu. Jednoduché počty: kdyby nájemné NEBYLO regulované, nutně by začala působit konkurence. Protože skutečné, smluvní nájemné už funguje. Všimněte si inzerátů. A sociální regulované byty ať si stát klidně zajišťuje, ale pro sociální případy, ne pro ty, kteří měli to štěstí, že byt ( nájemní ) získali před rokem 98.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:28 | ACA

O co dan z nemovitosti?
Az se uvolni regulace najemneho,tak se da ocekavat,ze dan z nemovitosti zavratne stoupne.Takze ty pohadkove zisky necekejte ani po tom.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2003 8:26 | Lenka

to Kolumbus ty si klasickej případ zmanipulovanýho diváka televize NOVA. Víš ono ne všechno co se říká v televizi je pravda.
Nebo je podle tebe v pořádku, že když někdo neplatí nájem, není možné ho vystěhovat ? Co už tedy jiného by mělo být důvodem k okamžité výpovědi bez náhrady ?????
A vůbec, jak víš, že si ta paní ty peníze nakradla ? To podle tebe každý kdo má peníze si je automaticky nakradl???? Takový kecy se hodí tak do putyky IV. cenový, ale tady s nima neotravuj, ty zakomplexovanej ubožáku!!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2003 9:08 | KN

Vida, asi máte tu smůlu, že nejste "té správné národnosti", možná....těm se totiž vrací všechno i s úroky....
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 7. 2003 10:27 | Muff

Kvůli podobným dobrákům jsem před lety bydlel v Praza s rodinou v 1+1, 35 m2 za 8000,- a držel jsem hubu. Nicméně mě nutilo myslet, jak situaci změnit a dnes mám byty dva. Jen se dál přete o kohoutky na vodu, vlastní bydlení je vlastní bydlení. PF
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services