Situace na trhu s byty je perverzní, říká nový ministr

Pavel Němec, čerstvě jmenovaný ministr pro místní rozvoj, na neformálním setkání s novináři naznačil, jakým směrem se bude ubírat činnost jeho resortu. V oblasti bydlení chce například změnit dotace stavebního spoření a zjednodušit systém podpory.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 8. 2002 14:50

Já jsem si svůj dům postavil a stálo mne to velký prachy. Nevím, proč by si ti v bytech měli žít jako prasata v žitě a ještě skoro zadarmo?!!! Okamžitě deregulovat, ceny uvolnit a nechat vládnout trh. Ono se sice najde pár spekulantů co na tom vyrejžují těžký prachy, ale systém je časem pohletí a bude fungovat tak jak má - TRŽNĚ.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 8. 2002 14:40, Rostov

Opravdu nechápu, že máme v tomto státě 2 druhy nájemníků, jedny privilegované s nízkým regulovaným nájmem a druhé se smluvním nájmem, kteří měli tu smůlu, že v tom bytě nebydleli třeba už před r. 1989.
Z vlastní zkušenosti prohlašuji, že "regulovaní" nájemníci jsou zdrojem problémů, protože v domě bydlí cca 46 let a chovají se jako by to byla zásluha a tím pádem měli na dům téměř vlastnické právo, neplatit zálohy na odvoz odpadu či na vodné a stočné je vcelku detail, majitel to zaplatí a pro těch pár set či tisíc korun se s námi soudit nebude, je to na dlouhé lokte. Nastěhovat někoho do bytu aniž by se majiteli oznámil vyšší počet osob v bytě, proč ne, vždyť majitel je "hej nebo počkej" a na nás nemůže, říkají to v televizi. Vybourat příčku či vestavěné skříně, no a co, když se mi to nehodí, popř. nelíbí?! Dva psi v bytě, majitel domu nemá rád zvířata a řeči o obtěžujícím štěkotu a zápachu jsou jen pokrytectví, my platíme poplatek za psa, tak ať nám dá pan domácí pokoj! Koneckonců za ten krvavý nájem (holé nájemné cca 670,- Kč před zdaněním za byt II. kategorie o ploše 60 m2, v nejlepší čtvrti) ať se kouká starat o dům, je to jeho povinnost a nás si nevšímá. Navíc mezi "regulovanými" jsou i tací co vlastní rodinný domek k bydlení (ne chatu), ale ten mají jako chalupu, tak proč by nemohli mít i byz s regulovaným nájmem, že?! A to, že by si případně majitel chtěl do domu nastěhovat bratra či rodiče, o tom, ať si nechá zdát.
Na stranu druhou s jednou rodinou se smluvním nájmem, která mne drží nad vodou, za těch 6 let jejího bydlení nebyl žádný problém.
To jsou mé osmileté zkušenosti majitele domu.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

25. 7. 2002 10:09 | Uvidíme

K možnému omezení stavebního spoření viz http://www.fin.cz/nazory/default.asp?A=V&T=1708
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2002 9:23 | Jirka Luhacek

vsem, co si mysli, ze deregulovany najemny je samospasitelny. nedelejte si iluze o tomto nastroji, o nic min si nedelejte iluze o platech spoluobcanu. krivka platu neni rovnomerna, to vi kazdej trochu vzdelanej clovek. nepomer je ve prospech nizsich mezd. byl by to poradnej zahul pro tyto rodiny, ktery maj velkej volebni potencial....socani, ze... ztracim iluze o schopnosti nasich obcanu, o inteligenci a poctivosti. kez by me z tohoto stavu dostala pristi vlada. snad tu bude "cobydup":-) a posledni postreh. ten je vsem prazakum. vylezte taky obcas z nory a rozhlidnete se kolem sebe. ne vsichni berou 15.000 mesicne cistyho. praha je specificka. ja ackoli jsem prazak, mam nadstandartni prijem, vim, kolik lidi je linejch hnout zadkem a vydelat vic penez. spouste na to nestaci jejich intelekt, spousta je lina. proto zaverem: deregulace ano, ale ne u nas. u nas jedine pseudoderegulace.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2002 8:49

Jen v Praze, odhaduji, že bydlí 300 000 lidí s více než průměrnými a nadprůměrnými příjmy v bytech s regulovaným nájemným. Kdyby každý z nich zaplatil na neregulovaném nájemném např. 5000 Kč měsíčně a tato částka se majiteli domu (bytu) normálně zdanila daní z příjmu v průměru 25 % bylo by možno 300 000 lidí s podprůměrnými příjmy (diferencovaně) v průměru přidat 1250,- Kč měsíční dotaci na neregulované nájemné. Lidé by byty pronajímali, protože by se nemuseli bát, že když pronajmou byt občanovi ČR, tak se ho už nikdy v životě nezbaví i když nebude platit ani za služby, ani za nájemné. Naši čtyřčlennou rodinu potkalo to, že místo cca 1200,- Kč za placení odpadu v tomto roce zaplatíme v Praze 4 krát 468,- Kč, tedy 1872,- Kč (zvýšení o 56% !!!). Protože tento poplatek za odpady nezaplatilo více než půl milionu Pražanů, tak konečně státní správa uvidí, co je to za hrůzu donutit nájemníka k placení služeb a nájemného. Jako příklad uvádím, že v průměru, k tomu aby bylo vymoženo nájemné ve výši cca 24 000,- dosáhnou náklady na advokáta větší částky, než kterou vymáhá. Považuji to za naprosto bezprávní stav v této republice. Pronajímatelé si po takovýchto zkušenostech s nájemníky - občany ČR rozmyslí jim byty pronajímat. Raději nechají byt třeba rok prázdný dokud nenajdou cizince, kterého po skončení nájmu na dobu určitou celkem snadno z bytu vystěhují. Trpí tím většina mladých lidí. Bez zázemí si nikdo rozumný dítě nepořídí. Deregulujte nájmy! Nebo regulované nájemné zvyšte alespoň na 80% neregulovaného nájemného v daném místě! V Praze by to znamenalo zvýšit regulované nájemné cca na třiapůlnásobek dnešního regulovaného nájemného. Perverzní situace na trhu s byty ba byla rázem pryč! Vydělali by na tom všichni!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2002 7:40 | Standa

Pan ministr musí pčece také něco prohlásit. Nesmíte být na něj tak přísní. Proč bychom nezvýšili podporu stavebnímu spoření. Je přece potřeba plánovaný schodek státního rozpočtu za něco utratit. A provést nějakou zásadnější změnu využití naspořených prostředků ? To přece nemůžete na úřednicích chtít. Místo prázdných řečí by přece musel někdo promyslet systémovou změnu, a kdo by nad tím přemýšlel. Úředníci mají přece jiné starosti.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2002 7:12 | Pepík

Vy jste ale opravdu expert. Nebýt KDU-ČSL, tak se Unie vůbec nedostala do parlamentu. Pro bohaté opravdu není školné problém, ale bohužel oni ti chytří a pracovití jsou spíše mezi těmi chudými.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 7. 2002 17:51 | ppetr

snad si nemyslite,ze toho Křečka nekdo bere vazne.jestli ti poslanci ano,tak jsme narodem DEBILU,protoze jsme si tam ty blbce zvolili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 7. 2002 16:02 | Velkostatkář

Ano, situace na trhu s byty je perverzní. Ještě perverznější je však úmysl poslance Křečka předložit návrh zákona, který by obcím umožnil dosadit nájemníky do prázdných bytů, což by se vztahovalo i na byty v osobním vlastnictví. To tu bylo za komančů, pamatujete? Jen čekám, kdy padne návrh na stanovení kvóty kvm/osobu a všem "nadnormativním" nájemníkům, družstevníkům a vlastníkům přidělí "národní výbor" nějakého podnájemníka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2002 8:52 | Simona K.

Souhlasím s Ájou, že nemáte pravdu. Sama patřím do kategorie "mladí" a vůbec nemám problém se zavedením školného. Spíš naopak. Problém u US je v jejím spojení s KDU ŠL - to nemůže být pro mladé (a nejen mladé) atraktivní . Myslím, že v senátních a komunálních volbách, kdy budou kandidovat už každý za sebe, získá US mnohem více hlasů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2002 22:53 | Aja

Co je todle za blbost? Pokud se mladi vubec rozhybali a sli v volbam, tak tohle u nich nehralo zadnou roli (aspon pokud ja vim ze sveho okoli).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2002 6:35 | Dědek

US propadla u mladých s programem zavedení školného na VŠ.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 16:12 | Honza

A proto splácím úvěr ze stavebního spoření. Co mi zbývá jiného...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 10:33 | Simona K.

Jenomže já jsem mladá TEĎ a bydlet potřebuje taky TEĎ. Čekání, že systém vyhnije tak, že se sám sesype, není řešení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 10:19 | Jirka Luhacek

k deregulaci jednou dojde, je to jenom otazka casu. zda ted nebo za par let. az spidlovi dojdou prachy z pujcek, zacne improvizovat a v tu chvili spusti i lavinu deregulaci. kamikadze hadr...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 10:19 | Roman Popek

No, nechejme se překvapit. Ono mladí lidé, kteří by chtěli bydlet, ale nemohou, jsou přirozenou volební základnou Unie svobody. Při posledních volbách US zcela selhala a nebyla schopna jim vysvětlit, proč ji mají mladí volit. Zlepšení trhu s byty by takovým důvodem bylo a zanedbatelná pozice US na politickém nebi ji bude nutit dělat kroky, které by politická strana se širší základnou a větší jistotou volebních úspěchů dělat nemusela...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 10:14 | Jan Koucký

"Promyslet a prokonzultovat se stavebními spořitelnami" - to potřebuje Unie svobody úplatky tak rychle po volbách? Stavební spořitelny samozřejmě udělají vše pro to, aby si zachránily svůj neskutečně luxusní byznys - a za pár desítek či stovek milionů na úplatcích jim to bude klidně stát...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2002 9:55 | urubkova

A nestálo by z politického hlediska zvážit, kolik opinion leaders štve regulované = deformované nájemní bydlení? I když, na Nově bude vždycky ta rozhorčená babka, co jí zase zvedli, považte, o 100 korun nájem jejího 4+1 v centru Prahy!!! My, co jsme platili vyděračské "tržní nájemné" na černém trhu a teď platíme úroky z hypoték, protože jsme se rozhodli nezatěžovat stát, můžeme jenom plakat nebo se hořce smát. Volit, podle toho, kdo mluví o deregulacích, stejně očividně nemá valný efekt...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2002 9:43 | Eric

Zdravím i Vás. To není o optimismu nebo pesimismu - to je čistokrevný realismus. No, a nervy, ty tedy bude ministr opravdu sakra potřebovat, pokud s tím chce něco doopravdy udělat. Ale jsem skeptik. Čímžto to LADY berte, že na Vás se v tomto okamžiku mile usmívám. :o)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 9:27 | Lady

Zdravím Vás Ericu a přeji hezké dopoledne. Nebuďte hned po ránu plný pesimismu :-). Třeba nový pan ministr stihne přeci jen něco zajímavého a pro trh s byty ozdravného udělat dřív než si toho pan Špidla a ostatní "rozdávači" všimnou a budou mu to chtít zarazit. Jen doufám, že to nedopadne jako s mnohými šikokvnými politiky, kteří nevydrželi a nechali se uřvat blbci a důchodci a svůj post, na kterém se snažili o něco dobrého opustili :-(. Přeju mu hodně vytrvalosti a pevné nervy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2002 7:33 | Eric

Jsem vskutku rád, že si toho nový pan ministr všiml. Ovšem jako představitel jednoho ze zbytečných ministerstev bez jakéhokoliv vlivu s tím stejně nic neudělá - tím myslím zvláště černý trh s byty. Špidla mu to zatrhne, přece nevyžene své voliče důchodce a neplatiče z bytečků, které tak krásně a levně za bolševika dostali. To je raději bude sponzorovat až do úplného finančního konce Republiky. A mladý pan ministr, jistě přes zjevně medializovanou prvopočáteční snahu, brzy sklapne, protože bude chtít být stále ministrem...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services