Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Obchodní právo

Potřebujete právní radu, a pokud možno zdarma? Pak jste na správném místě. Experti z naší právní poradny vám poskytnou bezplatnou právní radu z nejrůznějších oblastí. Než se pustíte do pokládání dotazu, zkuste se podívat na nejčastější dotazy, je pravděpodobné, že stejný právní problém měl už někdo před vámi.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Nejčastější otázky čtenářů

tvůrce webových stránek kontra jejich provozovatel

Moje firma vytvoří webovou stránku, na které bude její majitel provádět finanční transakce, bude mít přístup k účtům zákazníků. Je nějaký paragraf, zákon, který by určoval, že za případné chyby a finanční podvody nese odpovědnost POUZE majitel a provozovatel webu, nikoli tvůrce webu? Děkuji za odpověd.

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Obchodní právo

Všechny dotazy

Zprostředkování nákupu ze zahraničí

Dobrý den, rád bych Vás požádal o validaci mého záměru. Zajímá mě, zda je vůbec možný z právního hlediska. Uvažuji o online službě "zprostředkování nákupu ze zahraničí", kde bych zákazníkům nakupoval předměty z ostatních eshopů, například z Čínského aliexpressu. Vytvořil bych web, který by vypadal jako klasický eshop například Alza, měl by produkty s cenami, ale nešlo by o předprodej, ale o zprostředkování nákupu. Postup by byl pro zákazníka stejný jako eshop, vybere produkt, pošle peníze mě + provize a já zařídím nákup ze zahraničního eshopu aliexpress. Za zákazníka bych zařizoval registraci, komunikaci, reklamaci atd... veškerá obchodní práva a povinnosti by měl stále zákazník na sobě a podléhali by pravidlům z konkrétní země hlavně Čína, takže pouze rok záruka a ostatní odlišnosti oproti našemu zákoníku. Je to z právního hlediska vůbec možné? Aby můj web vypadal jako klasický eshop, ale šlo by o službu a nenesl bych obchodní povinosti. Děkuji za Vaší pomoc. S pozdravem a přáním hezkého dne, Robert Zeman

Dotaz poslal/a: RobertZeman, 20. 11. 2017 11:34

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: V první řadě bych rád akcentoval, že podrobná odpověď Váš dotaz přesahuje vymezený rámec poradny zdarma. Váš nápad je rozhodně zajímavý a jeho realizaci upravuje OZ v částí páte. Ve Vašem dotazu narážíte konkrétně na smlouvu o zprostředkování, upravenou v § 2445 a násl. OZ. V dané věci bych rozhodně doporučil konzultovat celou věc a zejména obchodní podmínky s advokátní kanceláří. Na jejich nastavení bude zásadně záležet, zejména ve vztahu k podobě uzavírání smlouvy, jejím obsahu a souvisejících úkonech. Je třeba mít na paměti, že Vás zákazník bude spotřebitel se všemi souvisejícími právy a omezeními. Rozhodně si takový "produkt" pro právní stránce dovedu představit, avšak jeho nastavení, zejména ve vztahu k vyřizování reklamací, přebírání a skladování zboží, přechodu nebezpečí škody na věci a dalších souvisejících praktických právních problémů, rozhodně neprovedeme v rámci této poradny. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 04. 12. 2017 14:12

Reklamace zboží na dobírku

Dobrý den, na základě inzerátu jsem koupil pro syna hru. Prodávající mi ji zaslal na dobírku. Hra dorazila, ale nefunguje, nelze spustit (jiné hry fungují). Je nějaká možnost prodávajícímu hru zaslat zpět a vymáhat navrácení peněz ? Děkuji .

Dotaz poslal/a: Spanky2, 25. 11. 2017 17:51

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Ano, v daném případě de facto došlo k uzavření kupní smlouvy. Proto Vám svědčí klasická práva z vadného plnění, viz § 2099 a násl. OZ. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, b) na odstranění vady opravou věci, c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo d) odstoupit od smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 27. 11. 2017 11:38

Koupě auta odstoupení od kupni smlouvy

Dobry den, na začátku listopadu jsem si koupil auto, po registraci na sebe jsem zjistil ze má stoceny tachometr. V kupní smlouvě je napsano "stav tachometru 23....." V servisní knížce po důkladnější zkoumání je vidět že je prepsana. Mám nárok odstoupit od kupní smlouvy? Popřípadě jak mám postupovat? Za odpověď děkuji.

Dotaz poslal/a: Lukas32, 07. 11. 2017 05:57

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Možnost odstoupení od smlouvy stanoví primárně samotná smlouva, tak zákon. V daném případě se jedná o § 2001 a násl. OZ. Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Odstoupení se doručuje prokazatelně písemně protistraně. Po odstoupení od smlouvy mají strany povinnost se vzájemné vypořádat z titulu bezdůvodného obohacení. Zvažte, zda Vám jednáním protistrany nevznikla nějaká škoda, jejíž náhradu můžete samozřejmě také požadovat (stejně jako účelně vynaložené náklady). Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 07. 11. 2017 10:23

Podvodná firma: ES Firmy

Dobrý den, Do firmy nám volala operátorka společnosti ES Firmy (záměrně podobné jméno se společností S firmy) a nabízela majitelce zapsání firmy do internetového katalogu. Majitelka firmy řekla, že nemá čas, ať pošlou nabídku na email, a že zavolá zpátky. Operátorka však řekla, že to není možné a majitelka firmy tudíž řekla, ať nabídku vysvětlí jejímu synovi a oni to spolu později proberou. Její syn operátorce poté řekl, že by měl o nabídku zájem a ať pošlou na email více informaci. Po týdnu však na email nepřišly žádné informace, ale faktura na 6000,- s tím, že syn majitel uzavřel po telefonu s firmou smlouvu. Syn ovšem není zaměstnance ani spolumajitelem firmy a jediný, kdo má právo uzavírat smlouvy za naši společnost, je její majitelka. Zaslali jsme tedy e-mail, že smlouva je podle nás neplatná. Společnost ES-firmy nám ovšem odepsala, že podle nich smlouva platná je. Potom byl 3 měsíce klid a tento týden nám přišel dopis z advokátní kanceláře Skoumal a Pilný s.r.o., že musíme do 7 dnů zaplatit, jinak po nás krom 6000,- budou vymáhat také úroky. V dopise z advokátní kanceláře se však píše, že smlouva po telefonu byla uzavřena s majitelkou firmy a o jejím synovi se zde vůbec nepíše. Chtěl bych se tedy zeptat, zda je vůbec možné, aby byla smlouva platná, když ji neuzavřela majitelka firmy a zda mám na dopis vůbec reagovat, jelikož firma ES Firmy, je známá podvodná firma. Děkuji za odpověď Jan Buřič

Dotaz poslal/a: JanBur, 27. 10. 2017 00:59

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: V první řadě bych oslovil uváděnou advokátní kancelář s žádostí o doložení skutečností na základě kterých došlo k uzavření smlouvy (záznam telefonického rozhovoru). Pokud to bylo opravdu tak, jak uvádíte, celá věc tím může skončit, neboť je zřejmé, že k uzavření smlouvy nedošlo - chybí projev vůle (chtěl jen zaslat podrobnosti na email). V případě, že však k uzavření smlouvy došlo, ale osobou, která nebyla oprávněna jednat za společnost (syn jednatelky bez oprávnění), může se společnost ES po této osobě (synovi) domáhat škody, která jí takovým jednáním vznikla. Celá věc se tedy bude točit zejména okolo prokázání uzavření smlouvy, tedy telefonického rozhovoru, bez jehož znalosti nelze podat jasnou odpověď. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 31. 10. 2017 12:28

Prodej auta

Dobrý den , můj tatínek prodal auto jelikož auto nepřepsali hned na nového majitele tak se udělala plná moc aby si nová majitelka vůz přepsala u sebe . Jelikož se přepsání neuskutečnilo a přišla nám pokuta za auto že bylo chyceno v Praze bez technické a že řidič boural přišla pokuta k nám . Jelikož auto nebylo schopné odjet tak ho nechali odtáhnout na určité placené parkoviště , jeden den staní stojí 400 Kč + odtah . Pokuty celkem stály 6500kč a staní na parkovišti ještě běží pač nový majitel který nic neudělal doted nevyzvednul auto, částka k zaplacení už je přeš 35 000 Kč . Nevím jak to mám vyrešit ,protože velký technický průkaz má nová majitelka která s náma nekomunikuje jak přes email tak telefonicky , problém je ještě ten že se stratila kupní smlouva takže to nemáme jak podložiz že jsme auto prodaly. Děkuji předem za odpověd. Bednaříková

Dotaz poslal/a: Martina2208, 14. 10. 2017 22:33

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: K prodeji auta dojde k okamžiku uvedeném v kupní smlouvě. "Přepis" na rejstříku vozidel nemá konstitutivní, ale jen deklaratorní povahu. Všem případným subjektům dožadujícím se plnění je možné prodej prokázat právě kopií kupní smlouvy, neboť na základě této smlouvy došlo k přechodu práv a povinností s autem spojených. Pokud však smlouvu nemáte, bude jen na Vás doložit, že k prodeji skutečně došlo. Pokud nebudete uvedenou skutečnost schopni prokázat a protistrana se k ní nebude hlásit, nezbývá Vám, než protistranu žalovat na náhradu škody. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 17. 10. 2017 15:21

Dluh k OSSZ

Před časem jsem opomněl odevzdat přehled na OSSZ za dva měsíce jako OSVČ a taktéž nezaplatil pojistné za tyto dva měsíce nahlášené živnosti. Bude tento prohřešek po nějaké době promlčen? OSSZ mne kdykoli předtím samo uhánělo, v tomto případě na mne zapomnělo. Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Kubista007, 30. 09. 2017 00:33

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Právo předepsat dlužné pojistné se promlčuje za 10 let ode dne splatnosti. Byl-li proveden úkon ke zjištění výše pojistného nebo jeho vyměření, plyne nová promlčecí lhůta ode dne, kdy se o tom plátce pojistného dozvěděl. Právo vymáhat pojistné se promlčuje za 10 let od právní moci platebního výměru, jímž bylo vyměřeno. Promlčecí doba neběží po dobu řízení u soudu. Promlčecí lhůta u sociálního pojištění je upravena v § 18 zákona o pojistném na sociální zabezpečení (č. 589/1992 Sb.). Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 03. 10. 2017 22:16

společné vlastnictví

dobrý den lze vyvázat majetek ze společného vlastnictví 50:50 pokud prokáži že se druhá strana nijak nepodílela na zbudování majetku , chci darovat synovi velkou garáž kterou jsem postavil bez účasti druhé strany , zrovna tak byt ,který byl zbudován po nabytí spoleného vlastnictví opět bez účasti druhé strany , dříve mi to nechtěli uznat že dům nejde dělit,dneska se prodávají byty v paneláku běžně ,děkuji

Dotaz poslal/a: 56gogo, 21. 09. 2017 07:14

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Nejsme si jisti, zda – li správně rozumíme Vaší otázce. V obecné rovině spoluvlastnictví upravuje § 1115 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž konkrétně spoluvlastnický podíl je upraven v § 1121 - § 1125 občanského zákoníku. Zmiňujete – li podíl 50:50, pravděpodobně máte na mysli podíl ve výši ½. U takovéhoto podílu se jedná o ideální spoluvlastnictví, což znamená, že každému z vlastníků patří přesně polovina, která ovšem nelze fyzicky určit. Výše spoluvlastnického podílu tedy neodpovídá konkrétní části společné, ale každý z ideálních spoluvlastníků je spoluvlastníkem celé nerozdělené věci. Převedení věci do vlastnictví někoho jiného darováním se řídí ustanovením § 2055 a násl. občanského zákoníku a je samozřejmě možné tento podíl Vašemu synovi darovat. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 26. 09. 2017 15:50

reklamace skryté vady u ojetého auta

Dobrý den, prosím o radu ohledně reklamace skryté vady. Zakoupili jsme ojeté auto v autobazaru v měsíci červnu. Koncem července se objevila vada, kdy se nám sám vypíná motor, bylo to diagnostikováno jako chybná řídící jednotka a oprava vychází kolem 10tis dle servisního technika z daného autobazaru . Vypadá to, že jednotka byla pokažená již při prodeji, ale bohužel závada se projeví až po ujetí větší vzdálenosti, takže jsme neměli možnost ji odhalit před koupí. Majitel autobazaru nám však tvrdí, že se nejedná o skrytou vadu, že ta se vztahuje pouze na poruchy motoru či vstřikování. Nic takového, ale ve smlouvě není uvedeno. Nemají tam žádnou specifikaci ke skryté vadě a rovněž v předávacím protokolu k technickému stavu není nic takového uvedeno.Odvolávají se na občanský zákoník, že tam je to takto specifikováno. Prosím o radu, jak můžeme dále postupovat. Předem Děkuji. Kinclová

Dotaz poslal/a: pastrnakovajana01, 16. 09. 2017 09:49

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Práva kupujícího z vad koupené věci jsou shrnuta v § 2103 a v § 2104 občanského zákoníku, dle nichž platí, že kupující koupenou věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, kupujícímu nesvědčí žádná práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy (to však neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě). Zásadní ve Vašem případě bude, zda závada odpovídá běžnému opotřebení dílů a také, zda dosahuje intenzity podstatného porušení smlouvy. Nezapomeňte také, že pokud jste vozidlo kupovali pro vlastní potřebu, jste v dané věci v pozici spotřebitele a svědčí Vám tak větší ochrana. Dle § 2164 občanského zákoníku platí, že má-li věc vadu, která nebrání užívat věc k určenému účelu, lze ji prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci. Prodávající kupujícího upozorní, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí (§ 2165/1 občanského zákoníku). Nemá-li kupovaná věc vlastnosti stanovené v § 2161 občanského zákoníku, může kupující požadovat: 1) dodání nové věci bez vad (pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené), ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; v případě prodeje použité věci toto právo kupujícímu nesvědčí, přičemž namísto tohoto práva může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, 2) není-li dodání nové věci možné, může kupující odstoupit od kupní smlouvy, 3) je-li však odstoupení od smlouvy vzhledem k povaze vady neúměrné, má kupující právo na bezplatné odstranění vady, 4)neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu (kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže). Právo z vady (které si kupující zvolí) se uplatňuje u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 25. 09. 2017 12:47

Skrytá vada na vozidle

Dobrý den, mám doma před 9 dny zakoupené vozidlo z autobazaru Peugeot za cca 75 tisíc. Nyní byla objevena skrytá vada ( nefunguje rotůrek u klimatizace a topení - oprava dle iformací v servisu by se pohybovala kolem 15-30 000 Kč. Můj dotaz zní, zda je možné uplatňovat reklamaci na skrytou závadu. V předávacím protokolu, který je součástí kupní smlouvy, tato vada zapsaná není avšak v kupní smlouvě je menším písmem zapsána tato řádka: Vozidlo vykazuje řadu závad ze všech kategoriích, vyžaduje opravy jednotlivých skupin a bez těchto oprav není garantováno bezpečné užívání vozidla. Mohu auto ihned vrátit, avšak hned po koupi bylo předáno do autoservisu, aby byly opraveny závady o kterých jsme byli informováni a tak vznikly náklady v řádu 12 000 Kč. Chtěla bych tedy pořadit, zda je možné tuto skrytou závadu reklamovat v autobazaru a kdyby to možné nebylo, tak zda je možné po navrácení vozidla prodávajícímu, alespoň dostat zpět peníze i s náklady na již zaplacenou opravu. Velice děkuji za radu. S pozdravem Simcakova

Dotaz poslal/a: Sasanka272, 04. 09. 2017 22:11

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Odpověď na Vaší otázku není jednoduchá, neboť bude záležet na přesném znění kupní smlouvy. U vozidel zakoupených v autobazarech zpravidla platí, že jsou smlouvy stavěny tak, aby byla šance kupujícího na jakékoliv náhrady, či záruky co nejvíce minimalizována. Obecně lze konstatovat, že kupujícímu nesvědčí žádná práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy (to však neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě). Další zásadní otázkou je potom vyhodnocení vad ve vztahu k intenzitě porušení smlouvy. O podstatné porušení Vámi uzavřené kupní smlouvy by se jednalo tehdy, pokud byste při povědomí o existenci všech závad automobilu jednoznačně neměl o koupi tohoto automobilu zájem a prodávajícímu musela být tato skutečnost známa. Je-li kupní smlouva v důsledku vadnosti koupené věci porušena podstatným způsobem, má kupující dle § 2106 odst. 1 občanského zákoníku právo: a/ na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, b/ na odstranění vady opravou věci, c/ na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo d/ odstoupit od smlouvy. Právo volby mezi shora uvedenými právy z vady koupené věci má kupující, přičemž kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Je-li kupní smlouva v důsledku vadnosti koupené věci porušena pouze nepodstatným způsobem, má kupující dle § 2107 odst. 1 občanského zákoníku právo: a/ na odstranění vady, anebo b/ na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě podstatného i nepodstatného porušení kupní smlouvy je nutné oznámit zjištěnou vadu koupené věci prodávajícímu včas. Dle § 2112 odst. 1 občanského zákoníku platí, že neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci. Závěrem bych ještě rád dodal, že dle § 2165 odst. 1 OZ, platí, že kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Právo z vady koupené věci však kupujícímu nenáleží: a/ u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, b/ na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, c/ u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo d/ vyplývá-li to z povahy věci. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 12. 09. 2017 14:57

změna údajů u pozastavené živnosti

Mám pozastavenou živnost (17 let) a nyní mám jinou trvalou adresu(ve stejném okresu),ale adresu místa podnikání mám uvedenou na adrese rodičů(byt ve spol. vlastnictví)a tu nechci měnit. Musím toto hlásit na živn.úřadě. A potřebuji od rodičů jejich souhlas, či plnou moc, když mám živnost pozastavenou.Děkuji

Dotaz poslal/a: hranovailona, 28. 08. 2017 15:50

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Vzhledem ke skutečnosti, že máte živnost pozastavenou (tudíž nyní fakticky nepodnikáte), nevidím důvod proč měnit adresu místa podnikání - k žádnému přece nedochází. V případě, že byste v budoucnu v podnikání pokračoval, bude samozřejmě nutné uvést do souladu záznam v ZR s aktuálním stave Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 28. 08. 2017 16:58

Partner sekce

Lefensor, s.r.o.

Lefensor, s.r.o.

Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.

Za tuto kategorii odpovídá:

Lefensor, s.r.o.

http://www.lefensor.eu/

Partnerem poradny od: 8. 10. 2014

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK