Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Obchodní právo

Potřebujete právní radu, a pokud možno zdarma? Pak jste na správném místě. Experti z naší právní poradny vám poskytnou bezplatnou právní radu z nejrůznějších oblastí. Než se pustíte do pokládání dotazu, zkuste se podívat na nejčastější dotazy, je pravděpodobné, že stejný právní problém měl už někdo před vámi.
  • Vašich dotazů přichází mnoho a my vám za ně děkujeme. Abychom neupřednostňovali kvantitu před kvalitou, tato poradna se každý den po vložení určitého počtu dotazů uzavře a dnes už je plno. Zkuste to prosím zítra.
    Děkujeme za pochopení.

Nejčastější otázky čtenářů

tvůrce webových stránek kontra jejich provozovatel

Moje firma vytvoří webovou stránku, na které bude její majitel provádět finanční transakce, bude mít přístup k účtům zákazníků. Je nějaký paragraf, zákon, který by určoval, že za případné chyby a finanční podvody nese odpovědnost POUZE majitel a provozovatel webu, nikoli tvůrce webu? Děkuji za odpověd.

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Obchodní právo

Všechny dotazy

Je nutné založit realitní kancelář

Dobrý den, mám vytvořenou webovou stránku, na kterou je možné přidávat inzeráty na prodej a pronájem nemovitostí a rád bych ji uvedl do provozu, ale byl jsem upozorněn od známého, že si asi budu muset založit realitku. Já osobně nebudu nic nakupovat, ani prodávat, ani poskytovat nějaké právní služby. Jedná se tedy pouze o inzertní server, na kterém je do budoucna plánovaná monetizace, ale pouze formou reklamy. Proto se chci zeptat, je opravdu nutné si k této činnosti zakládat realitní kancelář? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: LabiKacer, 06. 10. 2018 14:57

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Pro danou činnost je nutné mít příslušné živnostenské oprávnění, pokud půjde o činnost za účelem dosažení zisku, konanou soustavně a na vlastní účet a odpovědnost (podnikání). Druh, resp. typ živnostenského oprávnění bude odvislý od poskytovaných služeb. Samostatná příloha č. 4 k nařízení vlády č. 278/2008 Sb. obsahuje seznam Obsahových náplní živností volných podle jednotlivých činností. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 11. 10. 2018 08:30

Poradenství-práce v zahraničí

Dobrý den, mám nápad na podnikání. Dá se udělat několika způsoby a tak mě zajímá, která cesta bude nejsnažší a nejlepší. Umím sehnat kontakty na zaměstnavatele v zahraničí, kteří mají volná pracovní místa (jedná se o hotely, restaurace). Zároveň vím o lidech, kteří by takovou práci chtěli. Nehci ale zakládat agenturu práce (personální agenturu). Je mi jasné, že pokud bych přímo zrostředkovala práci (smlouvu bych podepisovala i se zájemci i s hotelem),musela by to být agentura. Pokud bych ale například kontaktovala daný hotel a dozvěděla se, že místa mají a pak bych tuto informaci spolu s kontaktem předala za poplatek zájemcům, bylo by to pořád zprostředkování práce? Šlo by tedy o předání kontaktu za poplatek a pokud by se oba subjekty domluvili, budoucí zaměstnanci by zaplatili zbytek poplatku. Nebylo by to spíše poradenství a zprostředkování informací? Smlouvu by takto měli pouze se zaměstnavatelem a vše si s ním sami domlouvali. Děkuji Děkuji

Dotaz poslal/a: Hi, 08. 09. 2018 12:43

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: "Dle zákona č. 435/2004. Sb. platí, že § 14 (1) Zprostředkováním zaměstnání se rozumí a) vyhledání zaměstnání pro fyzickou osobu, která se o práci uchází, a vyhledání zaměstnanců pro zaměstnavatele, který hledá nové pracovní síly, b) zaměstnávání fyzických osob za účelem výkonu jejich práce pro uživatele, kterým se rozumí jiná právnická nebo fyzická osoba, která práci přiděluje a dohlíží na její provedení (dále jen ""uživatel""), c) poradenská a informační činnost v oblasti pracovních příležitostí. Na základě shora uvedeného se domnivám, že jakákoliv činnost odpovídající výše uvedené definici spadá pod náplň agentury práce. Tedy v případě, že se rozhodnete pro obdobnou formu činnosti, mohlo by to být posouzeno jako obcházení zákona." Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 13. 09. 2018 16:31

v.o.s.

Jak máme postupovat, když chceme změnit v.o.s. /čistě z osobních důvodů/ na s.r.o.?? děkuji za odp. V.S.

Dotaz poslal/a: vaclavsalaba, 03. 09. 2018 19:49

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Odpověď na Vaší otázku naleznete v zákoně č. 125/2008 Sb., §360 a násl. Budete tedy zejména potřebovat Projekt změny právní formy a provést mezitimní účetní závěrku. Rozhodně doporučujeme konzultovat postup s notářem, popřípadě advokátem. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 13. 09. 2018 15:54

Reklamace

Pořizoval jsem si na kamenné prodejně produkt, který byl vadný. Následně mne požádali zaslat produkt zpět, a místo toho, aby mi hned vydali nový kus, řekli mi, že mám čekat 3 týdny, než proběhne prozkoumání dotyčného vadného produktu. Produkt jsem si pořizoval na kamenné prodejně, jelikož na e-shopu, bylo řečeno, že by produkt dodali, až za 3-4 dny, což mi nevyhovovalo, jelikož jsem ho potřeboval co nejdříve. Nyní jsem nucen, být bez dotyčného produktu až 3 týdny. Mám nárok na nějaké odkoškodnění? Je to z jejich strany v pořádku?

Dotaz poslal/a: marekB123, 17. 08. 2018 17:12

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Samotné uplatnění reklamace vedle OZ řeší podrobněji také zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. Spotřebitel zboží reklamuje u prodávajícího, u kterého byla věc koupena, případně v provozovně, kde to dovoluje povaha prodávaného sortimentu nebo v sídle obchodníka či obvyklém místě jeho podnikání. Při uplatnění práva ze záruky musí spotřebiteli prodejce (nebo servis) vystavit potvrzení, kde uvede datum přijetí reklamace, její obsah, a především požadovaný způsob vyřízení ze strany spotřebitele. Zákon říká, že o reklamaci musí prodejce rozhodnout ihned, nejpozději pak do 3 dnů od jejího převzetí. Odstranit vadu pak musí bez zbytečného odkladu, ale nejdéle do třiceti dní. Pokud to v této lhůtě nestihne, jde o podstatné porušení smlouvy a zákazník může od smlouvy odstoupit a požadovat peníze zpět. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 05. 09. 2018 15:15

Přepis vozidla na nového majitele

Dobrý den, po dopravní nehodě, kterou pojišťovna ohodnotila jako totálku, jsem se rozhodl toto nepojízdné vozidlo prodat přes webový portál. Ten mi zprostředkoval kontakt na osobu (uvádí o sobě, že je majitel autoservisu), která byla ochotna nepojízdné vozidlo odkoupit. Toto vozidlo bylo zaparkováno v autoservisu poblíž místa nehody, cca 100km od místa mého bydliště. Kupující se nabídl, že si pro vozidlo přijede a dále vyřešíme vše přes telefon a poštu. Dohoda byla taková, že po poslání peněz pošlu poštou doklady k vozidlu, následně kupují pošle kupní smlouvu, kterou já podepíši a přepošlu zpátky. Peníze jsem z kupujícího lámal více než půl roku. Nyní je situace taková, že kupující již má veškeré doklady, auto je u něj na druhém konci republiky, avšak nemáme mezi sebou uzavřenou žádnou kupní smlouvu. Kupující již dále moc nekomunikuje. Tvrdí, že vozidlo uvedl do provozuschopného stavu a že plánuje vozidlo dále prodat. Jakmile prý bude mít kupce, bude teprve tehdy řešit přepis vozidla ze mě přímo na nového kupce. Já mezi tím stále musím platit pojistku na vozidlo, protože pro pojišťovnu nemám žádný doklad, že jsem ho prodal. Předpokládám že jsem stále i osoba plně odpovědná za vozidlo, neboť jsem v registru vozidel stále uveden jako vlastník. Celkově se mi zdá chování kupujícího podezřelé. Prosím tedy o radu, jak postupovat. Považuje se převod peněz na můj bankovní účet, jako důkaz toho, že jsem auto prodal? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Novak633, 25. 07. 2018 14:48

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Ano, chování kupujícího je velmi podezřelé. Kupní smlouva každopádně nemusí být písemná. Ve Vašem případě rozhodně doporučuji navštívit advokátní kancelář, neboť prokazování, že k prodeji opravdu došlo a jednání s příslušnými dotčenými subjekty rozhodně nebude jednoduchá záležitost. Pokud kupující nespolupracuje, jak uvádíte. Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Z tohoto faktu plyne celá řada závažných rizik. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení aj. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 01. 08. 2018 17:33

Rozdílná cena v e-shopu a v prodejně

Dobrý den, včera jsem kupoval zboží na prodejně, které bylo o cca 200 korun dražší, než bylo inzerováno v eshopu. Zboží v eshopu nebylo s žádnou slevou ani žádnou speciální akcí. Zajímalo by mě, jak je to tedy s rozdílností cen v kamenné prodejně a na eshopu. Mohou být ceny rozdílné? Je to v pořádku, nebo se má zboží prodávat za nejnížší cenu, kterou obchodník nabízí? Děkuji předem za reakce. S pozdravem, Tomáš Vohradník

Dotaz poslal/a: vohratom, 10. 07. 2018 10:48

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Různé prodejní kanály mohou mít stanoveny rozdílné podmínky pro uzavření kupní smlouvy. Tedy i cenu. Do vyšší ceny v kamenné prodejně se často promítají vyšší náklady. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 24. 07. 2018 16:44

Odstoupení od kupní smlouvy v autobazaru

Dobrý den. V AAA Auto jsem na prodejně složil zálohu na ojetý automobil. Prodejce mi ale lhal o spotřebě tak jsem se rozhodl od smlouvy odstoupit. Bylo mi ale řečeno že údaje o spotřebě které mi poskytl jsou správné a jestli chci od smlouvy odstoupit tak o celou zálohu přijdu. Dá se s tím něco dělat, nebo se s tím musím smířit? Děkuji za odpověd.

Dotaz poslal/a: petapetanek, 04. 07. 2018 11:49

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Při odstoupení od smlouvy (pro závažně porušení smlouvy) nemůžete o zálohu přijít, neboť se závazky budou vypořádávat z titulu bezd. obohacení. Doporučujeme kontaktovat nejbližší advokátní kancelář, která Vám s Vašim problémem pomůže. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 09. 07. 2018 19:10

Lhůta pro vystavení faktury

Dobrý den,od začátku letošního roku jsem jako OSVČ vzal pár zakázek od firmy s.r.o. s kterou jsem se dohodl, že jí budu fakturovat jakmile jí zaplatí dodavatel/zadavatel. Ovšem u několika zakázek mi firma tvrdí, že jí zadavatel nezaplatil a tedy nemá z čeho zaplatit mě mou práci. Fakturu jsem vzhledem k dohodě nevystavoval okamžitě. Fakticky jde o to, zda existují nějaké lhůty (vzhledem k naší dohodě o vystavování faktur) kdy musím fakturu zadat. Mohu fakturovat dnes (tj. v dubnu) zakázku z ledna letošního roku? A bude legislativně v pořádku? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: michalmox, 25. 04. 2018 00:39

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Vše záleží na smluvním vztahu mezi Vámi. Bez znalosti smlouvy není možné na otázku odpovědět. Pokud není smlouva, bylo by třeba znát podrobnosti případu. Pozor na příslušná ustanovení zákona o DPH - Datum uskutečnění zdanitelného plnění při poskytnutí služby nastane dnem poskytnutí služby nebo dnem vystavení daňového dokladu, a to tím dnem, který nastane dříve. Případně dnem přijetí úplaty, pokud je u převodu práva sjednán způsob stanovení úplaty a není známa její výše. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 02. 05. 2018 17:58

penále z prodlení

Dobrý den, loni v srpnu jsme podepsali smlouvu k výstavbě fotovoltaické elektrárny. Dle rozpisu prací mělo být hotovo nejpozději v průběhu listopadu( přesný den nebyl určen). Po opakovaných urgencích byla elektrárna namontována v dubnu, zprovozněna ještě není.Ve smlouvě je uvedena pokuta 0,05% za den prodlení. Za prodlení se nepovažuje zpoždění v důsledku nepříznivých klimat. podmínek. Elektrárny fa montuje do 22.12. a od 2.1. opět. Jak spočítat penále? Děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: zdisa, 17. 04. 2018 07:18

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Bez přesné znalosti smlouvy a přesného průběhu plnění není možné podat jasnou odpověď. Dle obecných ustanovení zákona je strana v prodlení, pokud nedodala řádně a včas předmět plnění ve smyslu uzavřené smlouvy a souvisejících ustanovení zákona (například vyšší moc). Také bohužel neuvádíte, zda jste v pozici spotřebitele, nebo nikoliv. Osobně bych první den prodlení posoudil bez hlubší znalosti věci jako 1.12, neboť dle Vašeho popisu uběhne lhůta nejpozději 31.11. Také se pravděpodobně bude jednat o podstatné porušení smlouvy, které zakládá možnost odstoupení. Rozhodně doporučuji celou věc probrat s advokátem. Pokud je společnost solventní, nezaplatíme u dobré AK za vymáhání takové pohledávky ani 1 Kč. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 18. 04. 2018 17:07

Jsem povinen dodat originál technického

Dobrý den, před nedávnem (cca 3 týdny) jsem koupil auto - Hyundai. Chtěl jsem koupit za hotovost, ale prodejce mi nabídl levnější cenu, když zaplatím 70% a na 30% si vezmu úvěr, (ve výsledku cena vycházela o cca 15 000,- levněji. Tak jsem na to kývnul. Prodejce mi tvrdil, že vozidlo bude psáno na mě a originál technického průkazu bude uschován u mě. Pouze pošlu společnosti Unicredit kopii emailem. Naskenovanou kopii jsem poslal, ale společnost po mě nyní chce abych zaslal originál TP na jejich sídlo, kde bude uschován 2 roky. (po dobu splácení úvěru) Prodejce mě snad 3x opakoval že TP budu mít já, kdyby mi normálně řekl že bude TP u úvěrové společnosti, tak bych se s nima nějak domluvil a o variantě nákupu popřemýšlel. Ve smlouvě je ovšem napsáno že "technický průkaz" je uschován u společnosti Unicredit. Nemají tam napsáno "originál technického průkazu" Jde tohle nějak obejít a zaslat jim tam pouze kopii. Peníze na auto mám odložené pravidelné platby na splácení nastavené. Ale cítím se být podveden ze společnosti Hyundai, když mi prodejce tvrdí něco co nakonec není pravda.

Dotaz poslal/a: braealisen, 14. 04. 2018 13:34

Dobrý den, děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující: Drtivá většina společností při financování vozidel požaduje, aby byl originál velkého technického průkazu deponován v jejich společnosti. U leasingové smlouvy je to jasné, protože vlastníkem vozidla je leasingová společnost. U úvěru je to z toho důvodu, že úvěr je sjednáván jako účelový ke koupi vozidla a financující společnost chce mít přehled, zda se s vozidlem neděje něco nekalého. Jde tedy o naprosto běžné ustanovení úvěrové smlouvy. Zda by bylo možné se této smluvně převzaté povinnosti vyhnout není možné posoudit bez přesné znalosti dané smlouvy a podrobných okolností jejího uzavření. U "malého" TP je situace jiná. Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme. Lefensor, s.r.o. Your reliable partner E-mail: info@lefensor.eu Web: www.lefensor.eu

Lefensor, s.r.o., 18. 04. 2018 16:39

Partner sekce

Lefensor, s.r.o.

Lefensor, s.r.o.

Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.

Za tuto kategorii odpovídá:

Lefensor, s.r.o.

http://www.lefensor.eu/

Partnerem poradny od: 8. 10. 2014

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK