Diskuze - Finanční plánování podle společnosti Slon II.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

6. 5. 2005 22:54

Ano souhlasim ze by kazdy mel mit odpovednost sam za sebe a za své ciny. www.rb21.cz
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 15:21 | Sysel

Manželka pracuje ve finančním ústavu a má pojistku právě na podobné případy (a už se jí i stalo, že k problému došlo a už se jí i stalo, že bylo odpuštěno, ale také se stalo, že vše odpuštěno nebylo).S tím finančákem je to problém, ale pokud jsem pronikl do problematiky financí a účtáren, tak zásadní rozhodnutí a schvalování dělá finanční ředitelka a její zástupce a ještě si často berou daňového poradce. Věřím, že Ti pojištěni jsou, daňový poradce snad ze zákona. Připadá mi ale nevhodné nabízet tuto pojistku obecně.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 14:42

Vážený Sysle, nevím jestli zcela přesně znáte parametry těchto pojistek, ale právě na Vámi popisované případy se pojistky nevztahují, resp. na Vámi popisované lidi (pokladní, ...). Tam je to nelikvidní, protože pojistka nekryje manka apod. Zcela vhodné je to např. pro firemní účetní - něco špatně zaúčtuje, přijde finančák (třeba i po několika letech) a vypálí penále, které může činit i desítky tisíc. To bych chtěl vidět zaměstnavatele, který to bude tolerovat i když půjde o super zaměstnance. Taky už jsem zažil klienta, po kterém firma chtěla několik set tisíc - byl to nějaký ředitel s vysokým platem a následně to vysoudili, protože byli v právu. Právě na takové a podobné "blbosti" se ty pojistky dělají. Jinak samozřejmě souhlasím, že plošné nabízení těchto pojistek není etické. Je to o analýze a zhodnocení rizika, které v tom, kterém případě hrozí.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2004 13:55 | Sysel

Tu pojistku lze doporučit pouze člověku, který zcela náhodně získal zaměstnání, nestačí na něj a zaměstnavatel o tom navíc ví. Jinak je to typický příklad vyhozených peněz. Ta pojistka má smysl u zaměstananců s hmotnou odpovědností (pokladní, bankovní zaměstnanci,..) jinak je zbytečná. Na případné protiargumenty odpovídám rovnou: 4,5 násobek je sice hodně, ale je to maximum a zaměnstnavatel k uplatnění maxima přistoupí zřídka. Myslím slušného zaměstnavatele a slušného a loajálního zaměstnance. To na straně jedné. Na straně druhé se za blbost platí, takže když něco tak pokazím, že vznikne škoda taková, že mně to ani slušný zamněstnavatel nemůže tolerovat, tak mohu být rád, že je to 4,5 násobek. A pokud vyvedu blbost, která je trestným činem, tak mně žádná pojistka nezachrání. Plošné doporučování těchto pojistek je neetické.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2004 21:51 | Petr Šafránek

Nejde o pojištění odpovědnosti z výkonu povolání, nýbrž pojištění obecné odpovědnosti zaměstnance za škodu způsobenou zaměstnavateli ve smyslu zákoníku práce (do výše 4.5 násobku hrubé mzdy). Máte ovšem pravdu, že v některých případech bývá problém s plněním - bývá tam řada nepříjemných výluk a ještě u některých pojišťoven 30% spoluúčast. Je třeba tedy pečlivě vybírat a pozorně číst smluvní ujednání.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2004 20:22 | jikas

nějak jsem nepochopil, proč by mělo být sjednáno pojištění odpovědnosti z výkonu zaměstnání. každý klient ho nepotřebuje a s ohledem na lividaci pojistných událostí ho lze doporučit jen některým klientům. občanskou odpovědnost by měl mít každý, ale u té z výkonu zaměstnání...
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2004 20:22 | jikas

nějak jsem nepochopil, proč by mělo být sjednáno pojištění odpovědnosti z výkonu zaměstnání. každý klient ho nepotřebuje a s ohledem na lividaci pojistných událostí ho lze doporučit jen některým klientům. občanskou odpovědnost by měl mít každý, ale u té z výkonu zaměstnání...
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2004 16:49

Jemináčku, to ale pan Stehlík tento můj předchozí příspěvěk špatně pochopil! Mimochodem píšu sem, protože odpovědět přímo na příspěvek pana Stehlíka ze dneška 9:42 mne to nepustí. S panem Koldou jsem souhlasil, že asi neexistuje nikdo kdo má patent na rozum a že ti co akcie prodávají, mají na jejich budoucnost odlišný názor. Na druhou stranu, kdyby všichni jenom chtěli nakupovat a nikdo neprodával, tak žádný trh a ani obchody nebudou. Ale stejně Vás nechápu, na jednu stranu tady "neanonymně" pod jménem Stehlík prezentujete své příspěvky (asi se tak jmenujete), včetně (možná funkční) emailové adresy, a na druhé se vlastně přiznáte k tomu, že se bojíte, že jste špatně vybral ty své akcie a proto tady nechcete uvést jejich jména. Mohu Vás ubezpečit, že já si rozhodně nechci "honit triko, jak blbě jste si vybral". Prostě a dobře jsem jen zvědavý a myslím, že obsáhle popisovanou analytickou metodu je dobré podpořit několika konkrétními jmény. Takhle je mi skorem milejší ten neustále mutující nick, který se alespoň nebojí uvést své favority Citibank, AIG a Ericsson, i když je omýlá stále dokola. A pokud se stydíte prezentovat své názory pod jménem Stehlík, nikdo Vám přece nebrání si zvolit nějaký nick a psát pod ním "anonymně". Jde jen o to, psát slušně, korektně a zajímavě, anonymita sama o sobě není negativní, pokud se jí nezneužívá (např. k urážkám, či dezinformacím).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2004 15:41 | L.Stehliková

>>Less Stehlik !!!! Pan Stehlik vybírá akcie mnohem komplikovanejsím zpúsobem nez Warren Buffett !!!! Je to pravda ???? .... ???? Nechtel by pan Stehlik psáti príspevky pod pondelním clánkem AKCIE ???? A co by mu to udelalo ????
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2004 9:42 | Less, lstehlik@web.de

Proč? Abyste si pak mohl na diskuzním fóru anonymně, bez zainvestování jedinného dolaru honit triko, jak si ten Stehlík blbě vybral? O to, vážený pane, nestojím. Mimochodem, neinvestuji na základě filtrace statických parametrů finanční analýzy, a svým spoludiskutujícím (či stále tomu stejnému, jenom měnícímu nick) jsem se snažil vysvětlit, že bez hlubší analýzy nelze přikládat jednotlivým ukazatelům přílišný vážný význam. Tam, kde pro mnohé práce končí = vytipování akcií na základě filtrace ukazatelů finanční analýzy, pro mne práce začíná. Zmiňoval jsem, že u vybraných titulů, takzvaných kandidátů k nákupu, provádím na základě dostupných údajů ocenění na základě metody DCF Entity, případně kde je vhodné tak DCF Equity, a dále jako vhodný doplněk/alternativu ukazatel ekonomické přidané hodnoty (EVA). Jinak pokud jste Koldův příspěvek četl pozorně, jeho velmi trefný komentář, se kterým se mimochodem ztotožňuji, se netýkal mých příspěvků, ale právě příspěvků mých virtuálních spoludiskutérů.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2004 8:44

Gratuluji! Po dlouhé době příspěvek pana Koldy, se kterým mohu bezezbytku souhlasit! Popravdě řečeno, také bych ale rád (ze zvědavosti) viděl jména akcií, které si vybral pan Stehlík...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2004 8:50 | arughgj

Tak přesně tohle se stalo řadě lidí. Investovali do něčeho, co se pak ukázalo jako humbuk a oni to zaplatitli. Žel smáli se jiní...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2004 5:58 | Fredy

No vidíte a právě jeho myšlenka typu "Nejlepší investice je taková, kterou vám zaplatí někdo jiný" je naprosto geniální. Přeložil jsem si ji do "našich českých poměrů" a světe div se, ono to funguje. A přitom se nejedná o nic jiného než o INFORMACÍCH.
Správné informace ve správnou dobu je to nejdůležitější, bez kterého se neobejdu. Ale bez kterého se neobejdete také Vy i váš Buffett. Pak je k tomu nutno připočítat ještě zdravý selský rozum.
Velkou dávku informací je možné najít i na internetu a pro mnohé neznalé jedince je nositelem informací právě třeba finanční poradce. Může to být i minule hodnocený poradce firmy TriMan a nyní hodnocená poradkyně firmy Slon. Přesto, že jejich "výkony" nebyly dokonalé, tak měly jedno společné. Výchovný charakter.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2004 4:57 | Fertig

Vyprdnul bych se uz konecna na Kiyosakiho. Sice dobrá je jeho rada ucit deti vydelat si investováním. Sice dobrá je jeho rada nebrat byt na kredit , ale vydelat si na byt a pak jej zaplatit najednou. Ale témer nemozné je spekulovat , ze koupíme jako on byt bez penez za polovicní cenu a dríve nez jsme nuceni zaplatit , za nekolik hodin jej prodáme za plnou cenu a získáme tak za nekolik hodin desítky tisíc dolarú , nebo stovky tisích korun a pak teprve zaplatíme púvodnímu majiteli. Na konci knihy je napsáno , ze jeho kseftú s výdelkem bylo jenom nepatrne více nez kseftú bez výdelku. 10000000000000000x lepsí je investovat v klidu a na léta jako Buffett.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 20:30 | Fredy

Nic ve zlém, ale četl jste knihy od Roberta Kiyosaki pozorně? Pokud ano a pokud jste pochopil jejich smysl, tak byste musel uznat, že jsou určeny právě "lidem prostým". A jak tak sleduji některé diskuze, tak nejen těm prostým.
A mimochodem i v těchto knihách je pro neznalé našince mnoho rad a návodů, jak rozumně investovat i našich českých podmínkách. A to i bez velké pomoci lovců vašich financí.
Diskuze k tomuto článku je kupodivu velice slušná a místy podnětná. Pan Šafránek definoval „nálady“ českých klientů a k tomu se rád připojuji. Musím doplnit, že se to projevuje nejen v oblasti financí, ale i v politice a běžném životě. Osobně si myslím, že je to jednak pozůstatek minulé doby života v socialismu a také malá praxe a krátká historie života v demokracii. Naše demokracie je ještě příliš mladá. I ta finanční.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 18:44 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Má připomínka se netýká pána Stehlíka! Týká se toho drúhého zde diskútújícího a nicky měnícího pána:
Osvěta (a právě tady zde) o ukazatelích fundamentální analýzy je jistě dobrá věc. Ta jinde nadhozená webová adresa (asi) pána je také do začátku dobrá věc. Na druhou stranu mě prostě fascinuje někdo jako je právě pán, kdo se zde téměř u každého článku a diskuze (i vzdáleně) o akciích snaží vehementně vzbudit zdání, že STAČÍ vlastně JEDINÉ: vhodně nastaveným filtrem, skrze tyto ukazatele, si z internetu vysortovat (nejlépe prý emerické) akcie, ty prý podceněné nakoupit (dokupovat), a potom, hm, hm, jen a jen 10 až 50 let čekat. Svatá prostoto, jémináčku! To si pán opravdu myslí, že když to je tak jednoduché a prý účinné, že takto nepostupuje 90% relevantních účastníků akciového trhu? Včetně investičních fondů? A proč vlastně potom ti dosavadní majitelé tyto tak "podceněné" akcie vůbec prodávají? Že nemají už na jídlo a proto prodávají, nebo jsou tak, s prominutím, blbí, že si předtím neudělali ten sortvýběr akcií dle metody pána a prodávají místo kupují? Či platí snad obojí zároveň, tedy nemají na jídlo a jsou blbí? Dál to zde už nebudu rozvádět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 15:16 | Petr Šafránek

Předpokládal jsem, že jste z diskuse mezi L.S. a Z.P. pochopil, že řeč je o investování do světových akcií, nikoliv na pražské burze! I v krajině české totiž můžete nakupovat prostřednictvím obchodníků s cennými papíry na zahraničních burzách, popřípadě nakupovat akcie zahraničních fondů (k dispozici jich máte více jak 600 - podívejte se na www.sec.cz) Pouze ve svých analýzách musíte navíc počítat s kurzovým rizikem, pokud budete chtít výnos reazlizovat v CZK (a bude-li v té době ještě CZK, neboť investice jsou dlouhodobou záležitostí). PS: Pokud si myslíte, že knihy R. Kiyosakiho nemají co říci lidu prostému, pak je možná Váš největší problém práve v tomto Vašem názoru....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 11:50 | Jan Sladký řečený Kozačka

nechtěl jsem do této diskuse již vstupovati, pročež v předešlých jsem se již vyjádřil, ale budiž.... Vaše slova jsou pouze citací z několika knih o bohatém a chudém tátovi, nic však lidem prostým, mezi něž se i já dovolím počítati, nepřinesou... Jakým způsobem se tedy má človíček v krajině české zachovati ? Dodaje hned vzápětí, že opravdový trh s akciemi zde není, a strkat své penízky finančním hochštaplerům, kteří jen doporučí nakoupiti produkty, které nejvíce provizí jim přinesou také není z nejrozumnějších ? A do bank, kde z mých penízků si pár ředitelíčků na vysoké noze žije, no to bych musel, cha cha, dnes ze střechy na hlavu spadnouti. Čímž netvrdím, že účet u nich nemám, ale nedávám jim mnoho tam, mnoho tedy na mně nevydělají, tak jako já na nich... Zde se tedy musím posud k Ericovu slamníku přiklonit, snad jen s vyjímkou vlastního investování do svého malého podnikáníčka, což mi jistou korunu navíc přináší...


PS: pan Kolda jistě promine, že trošku jeho slovníkem mluvím, pro neznalé dodám, že je mému srdci blízký názory svými, však o jinou osobu se jedná...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 9:56 | Petr Šafránek

Snad bych ještě dodal, že nejde jen o nedůvěru ke kapitálovému trhu jako takovému (o českém ani nemluvě), ale o všeobecnou lidskou touhu po jistotě. Ta je podle mne hlavní brzdou možné finanční nezávislosti mnoha lidí. A nejde jen o investování. Jsem přesvědčen, že velká část světové populace by byla schopna vydělávat mnohem více peněz, kdyby nebyla svázána touhou po jistotě. Právě ona "jistota" drží mnoho lidí v zaměstnání s podstatně nižším platem, než by odpovídalo jejich schopnostem... Bohužel tomu napomáhá i současný trend zadlužování dlouhodobými úvěry (hypotékami). Zaměstnanec s hypotékou je odsouzen k tomu, aby se podstatnou část svého života držel svého "jistého" zaměstnání. O nějaké finanční nezávislosti si může jen nechat zdát... Pokud by tedy měl finanční poradce poskytovat služby v rozsahu, o jakém hovoříte Vy, musel by nejprve překonat u svého klienta jeho vrozenou touhu po jistotě a současně nechuť k odložené spotřebě... A to je bohužel velmi těžké, neboť to jde svým způsobem proti podstatě lidského myšlení.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2004 8:25 | andre

..Less, lstehlik tak ruku na srdce pane stehlik, nebudte skrblik, a prozradte nam ty spickove akcie, co jste vytipoval... radi bychom se taky podileli! dekujeme
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Vladimír Pikora

ekonom

Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services