Český telekomunikační úřad radí, jak se chovat, když zazvoní telefon s nevyžádanou marketingovou nabídkou. A jak případně podat stížnost.
Seřaďte si priority. V první řadě se nechcete nechat vemluvit do něčeho, čeho byste litovali. V druhé řadě nejspíš nechcete, aby volali příště. A ve třetí řadě si možná chcete stěžovat. Aby nevolali už nikomu, třeba vašim starým rodičům.
Naučte se říkat ne. A blokování konkrétního čísla se může hodit nejenom na nevyžádaný telemarketing.
Samozřejmě. Nedá se vyloučit, že jste někdy někomu kývli, když se ptal, jestli vám může zavolat. Třeba to byl jeden z padesáti bodů v podmínkách spotřebitelské soutěže. Vždycky ale můžete na místě souhlas odvolat a požádat o škrtnutí.
Nikdo ale neříká, že se průzkumu musíte účastnit. A na telefonáty z banky taky pozor, vůbec to nemusí být banka. Banka po vás nikdy nebude chtít přístupové údaje k účtu, hesla a podobně. Psali jsme podrobněji: Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Dokumentujte, jak umíte. Rozumět si se svým telefonem pomůže – vědět, jak nahrát hovor, vědět, jak pořídit snímek obrazovky.
Kontakty na Český telekomunikační úřad: