1. Minimalizujte škody: Kartu hned blokujte
Když zjistíte, že jste přišli o debetní kartu nebo kreditní kartu, bleskurychle ji blokujte. Přes internet, na telefonické lince banky, která je v pohotovosti čtyřiadvacet hodin denně, nebo na pobočce. Ano, na pobočce banky – i když ji ta vaše třeba v cizině nemá. Můžete se obrátit i na pobočku jiné banky, která je členem mezinárodních karetních společností VISA nebo MasterCard. Nebo můžete volat do karetní společnosti přímo:
VISA Global Customer Assistance Service +1 410 581 9994
MasterCard Global Service Centre +1 636 722 7111
Zodpovědnost za škody vzniklé po nahlášení ztráty nebo odcizení karty nese banka. Když k nim dojde dřív, padají na vaše bedra – pokud kartu nemáte pojištěnou.
Jestli máte podezření, že vám kartu ukradli, obraťte se také na místní policii a schovejte protokol.
Jakmile jsou všechny zmizelé karty blokované, můžete začít řešit, co dál: jak si obstarat peníze na zbytek pobytu, případně aspoň cestu domů.