Ranní přehled: 13/08/09, ČEZ, CME, TEF O2

Zprávy z finančních trhů, 13. 8. 2009 09:10
Index PX: 1 124 bodů (+0,1% d/d), objem: 2 964 mil. Kč   Komentář k trhu Velmi negativní otevření na okolních trzích přineslo včera po otevření trhu prodejní tlak i do Prahy, takže Erste Bank se obchodovala na ceně 655 Kč, Komerční banka spadla na 3200 Kč, velký výprodej se konal na NWR, který propadl na 118 Kč.
Prodejní tlak z rána však brzy opadl a většina titulů se začala rychle zvedat.
Akcie NWR z ranních 118 korun vrátily až na 128 korun.
Komerční banka také nakonec zavřela růstem o 1,80%.
Akcie společnosti Orco Properties měly zcela jiný vývoj, ani ranní výprodej se zde nekonal a její akcie pokračovaly v růstu (+18,7% d/d). Trh s tímto titulem je tažen hlavně pařížskou burzou, kde jsou jednoznačně kupci mnohem výraznější.
Objemy obchodů dosáhly 2,9 mld. korun.   ČEZ: Neutrální (Analytik: Petr Novák) Dle zprávy deníku HN se ČEZ chystá vstoupit na trh s plynem. Právě nyní spouští ČEZ prodejní kampaň, jejímž cílem je přetáhnout zákazníky z řad velkoodběratelů plynu.
Motivem, který by mohl vést k tomu, že by ČEZ mohl přebrat některé klienty významným hráčům na českém trhu, by byla nižší cena. ČEZ chce využít propadů spotových cen plynu pod úroveň cen dle cenové formule. ČEZ může také využít dlouhodobých vztahů se svými odběrateli elektřiny.   CME: Neutrální (Analytik: Patrick Vyroubal) Dle zprávy deníku E15, který čerpá informace ze statistik společnosti TNS Media Intelligence klesly celkové příjmy za reklamu v ČR za první polovinu roku 2009 meziročně o 2,19 % (na 29,6 mld. Kč). Dřívější odhady uváděly, že propad reklamních příjmů médií může činit 20-30 %.
U televizní reklamy došlo k 7% nárůstu (na 14 mld. Kč), když důvodem růstu je rozvoj digitálních televizí, která umožňuje cílenější reklamu.
Zdůrazňujeme, že se jedná o hrubé výdaje na reklamu. Čisté výdaje (po započtení slev atp.) by měly meziročně klesnout o cca 20 % s tím, jak firmy výrazně snížily své marketingové rozpočty.   TEF O2: Neutrální (Analytik: Milan Vaníček) Dle zprávy deníku MfD je u nás volání z mobilního telefonu čtvrté nejdražší (u průměrně telefonujícího uživatele) z 29 států v rámci průzkumu OECD.
Podle expertů citovaných deníkem za tento stav může stav konkurence na českém trhu, kdy na rozdíl od okolních států na trhu chybí virtuální operátoři. Rozvoj těchto operátorů by mohlo zajistit uvolnění kmitočtů, které po digitalizaci opouští televizní stanice.
Kdy se tak stane, je těžké odhadovat.
Podle našeho názoru to je v ČR stále běh na dlouhou trať.

Zdroj:    ATLANTIK
Partners Financial Services