Pryč od tabletů a mobilů. Proti digitální demenci pomáhají hlavně deskové hry či kostky


PRAHA, 12. února - Digitální technologie jsou nositelem pokroku, zároveň ovšem hrozí skrytým nebezpečím. Jedním z negativních dopadů je nepříznivý vliv tabletů či mobilů na vývoj dětí.
Jak bojovat proti digitální demenci? Jednu z odpovědí nabídl festival IQ play v pražské kavárně Korkorán.


Příliš mnoho času stráveného s mobilem či tabletem v ruce dětem prokazatelně škodí.
Ztrácejí pozornost, necvičí si paměť, nezvládají jemnou motoriku.
Německý psychiatr Manfred Spitzer, autor knihy Digitální demence, mimo jiné tvrdí, že děti, které tráví dlouhé hodiny tím, že koukají do monitorů, místo toho, aby si povídaly či aktivně hrály, se rozvíjejí hůře než jejich vrstevníci.

Nejen on varuje před nadužíváním zmíněných zařízení.
Nedávné doporučení Americké pediatrické akademie radí, aby předškoláci využívali mobil či tablet maximálně hodinu denně, další studie pak nabádají pro různé věkové kategorie k tu přísnějším, tu méně drastickým opatřením.

Od teorie k praxi přešla Věra Stojarová, pořadatelka festivalů IQ play, putovní akce pořádané za vydatné podpory společnosti Dino Toys. "Snažíme se na naší herní výstavě rozvíjet u dětí inteligenci, představivost, logické myšlení, vzdělávat je.
A také je odtrhnout od monitorů a displejů.
Co si budeme povídat, u nich dnes tráví spoustu času," popsala smysl projektu v kavárně Korkorán Věra Stojarová.
Další festival IQ play se rozeběhl ve Zlíně v sobotu a potrvá až do března.

Pro Stojarovou je projekt festivalů IQ play srdeční záležitostí, ve volném čase s ním po práci objíždí republiku a užívá si nadšené reakce dětí i rodičů.
Výraznou pomoc při pořádání této neprodejní herní výstavy poskytuje Stojarové společnost Dino Toys. "Od Dina máme suverénně nejvíce hraček.
Jde o pokrytí široké škály různých druhů her.
Navíc je spolupráce perfektní, kdykoli potřebujeme nějaký produkt, hned nám ho pošlou, doplní."

Pro Dino Toys je podpora festivalů IQ play důležitá, tradiční česká společnost tak ukazuje své poslání. "Rádi se připojujeme a podporujeme projekt festivalů IQ play a jemu podobné, které učí děti zábavným volnočasovým aktivitám. A směrují je od tabletů a telefonů k seberealizaci, objevování, rozvoji myšlení i motorických schopností.
A hlavně je socializují a podněcují ke komunikaci s vrstevníky i rodiči," uvedla Ivana Maršálová, marketingová ředitelka Dino Toys.
Podle Maršálové je důležité, že nastupuje generace rodičů, kterým záleží na rozvoji tvůrčího myšlení dětí víc než na uspokojení pohodlné touhy po digitální hračce.

"Festival zasahuje velmi širokou a stále rostoucí skupinu dětí.
Protože výroba aktivních her patří mezi základní motta Dino Toys, je pro nás přirozené přispívat svými produkty a hrami od toho nejútlejšího věku až po teenagery.
Vlastně oba koncepty jdou ruku v ruce a to baví i nás," dodala Ivana Maršálová.
Na festivalu IQ play podle Věry Stojarové boduje řada produktů Dina včetně lednové novinky Hravý vesmír či IQ: kvízové hry s glóbusem junior.

Hravý vesmír je hra, v níž děti během hry kooperují a společně plní nejrůznější zábavné i vzdělávací úkoly, při kterých si osvojují nejen znalosti z vesmíru, ale především svůj postřeh, fyzickou zdatnost, slovní zásobu i důvtip.
Tato jednoduchá hra je určena pro začínající školáky, ale pobaví všechny děti na prvním stupni.

IQ: kvízová hra s glóbusem junior je pak určena dětem od osmi let.
Alfou a omegou této kvízové hry je otestovat své znalosti, obohatit se o nové poznatky a podpořit soutěživého ducha.
To vše na téma z oblasti geografie a světa zvířat.
Lákadlem je krásně ilustrovaný glóbus, který pomáhá při zodpovídání otázek.
Jeho atraktivitu potvrdil i velký zájem "publika" v kavárně Korkorán.

"Ti nejmenší návštěvníci nejvíce ocenili trénování motorických schopností při skládání podlahových puzzlí s hezkými ilustracemi nebo při sestavování jednoduchých obrázků z tradičních dřevěných kostek, které jsou prověřeny generacemi a stále baví a stimulují dětský mozek," zmínila Ivana Maršálová.
Podobně jako další produkty Dino Toys tak plní poslání firmy, a to v době, kdy je přílišné využívání mobilů, počítačů a telefonů právě nejmladší generací a jeho nepříznivé dopady stále aktuálnějším a platnějším tématem.

Profil společnosti

Rodinnou, ryze českou firmu Dino Toys se sídlem v Mnichově Hradišti založil v roce 1993 Ladislav Mareš, autor slavných Dostihů a sázek.
Z původní malé firmy se vypracovala na předního producenta hraček, deskových her, puzzle, karet a dalšího hračkářského zboží.
Do skupiny Dino Toys patří Dino Topa, výrobce obrázkových dřevěných kostek a padesátiprocentní podíl výrobního závodu O.K.
Oriens Karton, kde vznikají všechny kartonové produkty Dino Toys.

Skupina vyrábí kromě produktů známých licencí Walt Disney, Krteček od Zdeňka Milera nebo pořadů České televize, především produkty vycházející z vlastního vývoje.

Při vývoji produktů spolupracuje s významnými českými autory, výtvarníky a grafiky a ve výrobě klade velký důraz na nejvyšší kvalitu obsahu, výtvarné zpracování i technické provedení.
U svých hraček i her akcentuje také rozvoj motorických a myšlenkových dovedností dětí i dospělých.

Značka Dino Toys je držitelem prestižního certifikátu Bezpečná a kvalitní hračka.
Za hračku Tatra 148 obdržela na veletrhu For Toys 2014 ocenění Nejlepší novinka roku.

V loňském roce značka Dino získala prestižní ocenění Czech Superbrands 2018.

Kromě úspěšného působení v České republice a na Slovensku dodává své prvotřídní produkty na trhy do celé Evropy, Izraele nebo Spojených arabských emirátů.

Více informací o společnosti Dino Toys naleznete na www.dinotoys.cz.



Zdroj:    Tisková zpráva
Partners Financial Services