Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

PepsiCo ve 4Q reportovala vyšší než očekávané tržby, výsledkům však pomáhala zejména Frito-Lay

PepsiCo reportovala za 4Q vyšší než očekávané tržby.
Firma zaznamenala ztrátu z důvodu jednorázových odpisů z titulu daňové reformy.
Očištěný zisk na akcii pak ve 4Q mírně nad odhady.
Pepsi nadále pokračuje v přizpůsobování svého produktového portfolia změnám preferencí spotřebitelů směrem ke zdravějším potravinám.


























Výsledky společnosti PepsiCo Inc (PEP) za 4Q 2017
 4Q 2017Konsensus 4Q 20174Q 2016
Tržby (mld. USD)19,5319,4019,52
Čistý zisk (mil. USD)(710,00)--1,400
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)1,3101,3051,200

 Konsensus Bloomberg


Výsledky nad odhady


Slavná nápojářská společnost PepsiCo dnes před otevřením trhů reportovala výsledky za čtvrtý kvartál fiskálního roku 2018.
Společnost reportovala v posledních třech měsících uplynulého roku lepší než očekávané výsledky, k čemuž pomohly zejména dobrá čísla z prodejů snacků.
Firma nadále bojuje se změnou preferencí spotřebitelů vzhledem ke zdravějším potravinám a nápojům.



 Výsledky PepsiCo za 4Q a za FY17; zdroj: PepsiCo


Vliv daňové reformy


Co se týče neočištěných výsledků, zaznamenala PepsiCo ztrátu, která však byla způsobena zhruba 2,5 miliardovým odpisem v návaznosti na nedávno schválenou daňovou reformu.
Vyjádřeno na akcii se jedná o 1,73 dolaru.
Celkové tržby pak v komparaci s posledním kvartálem roku 2016 de facto stagnovaly, překonaly však konsensus analytiků oslovených agenturou Bloomberg, kteří očekávali mírný pokles.
Organické tržby meziročně vzrostly o 2,3 %.


Kromě pozitivního dopadu prostřednictvím nižších korporátních daní pak CEO společnosti Indra Nooyi očekává, že daňová reforma by se přes vyšší disponibilní důchod spotřebitelů mohla promítnou v budoucnu i do vyšších tržeb utržených za produkty Pepsi. Nižší daně také podle CEO umožní firmě více investovat.


Výsledkům pomáhají čísla Frito-Lay


Tržby z prodejů nápojů na území Severní Amerikcy (North America beverage unit), které nadále tvoří třetinu tržeb společnosti, poklesly v meziroční komparaci o 6 %.
Na porovnatelné bázi byl však pokles menší, konkrétně jen 3%.
Lepší než očekávané výsledky za čtvrtý kvartál jdou na vrub zejména Frito-Lay brambůrkům, jejíž divize v Severní Americe i na ostatních kontinentech zaznamenala silný růst tržeb.


PepsiCo nadále mění strukturu svého zboží


PepsiCo se nadále snaží reagovat na změnu preferencí spotřebitelů vzhledem ke zdravějším jídlům a nápojům. Společnost se tak zaměřuje na nové produkty v oblasti čajů či vody.
Tento měsíc Pepsi například představila nový produkt bubbly.
Jedná se o ochucenou šumivou vodu, jejíž brand by podle některých analytiků mohl v příštím roce činit zhruba 220 milionů dolarů.


Kompletní výsledky jsou k dispozici zde.


Akcie PepsiCo dnes v předobchodní fázi mírně klesají o 0,12 %.

































PepsiCo Inc (PEP) včera uzavřela na 111,93 USD
Ukazatel Ukazatel 
Kapitalizace (mld. USD)159,2P/E21,4
Vývoj za letošní rok (%)-6,7Očekávané P/E19,5
52týdenní minimum (USD)104,8Prům. cílová cena (USD)123,8
52týdenní maximum (USD)122,5Dividendový výnos (%)2,8

 


Zdroj: The Financial Times, Bloomberg, PepsiCo



František Mašek, Fio banka, a.s.


František Mašek, Fio banka, a.s.


Zdroj:    FIO

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK