Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat?

Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat?
Ministr financí chtěl zdanit zaměstnanecké benefity. Odboráři pohrozili stávkou. Ministr návrh na čas stáhnul. Svého záměru se ale vzdát nemíní. Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat jako každý příjem? Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si mínění ostatních.

Zdanění režijních jízdenek pro železničáře málem zastavilo dopravu po celém Česku. Právě kvůli návrhu ministra financí Miroslava Kalouska na zrušení osvobození od daně některých zaměstnaneckých benefitů chtěli odboráři začít stávkovat. Ministr argumentoval, že chce zjednodušit daňový systém a zavést univerzální odpočitatelný paušál, který by zrovnoprávnil všechny zaměstnance. Odbory nepřesvědčil.

Až ve středu se s odboráři dohodl, že návrh zákona zatím stáhne a s odbory bude dál vyjednávat. Prý už s konkrétními čísly v ruce. Odbory zrušily na oplátku stávkové přípravy. Otázka je, na jak dlouho. Benefity v podobě stravenek či režijních jízdenek se staly jakousi posvátnou krávou, na kterou nikdo nesmí sáhnout. Přitom je využívají firmy hlavně k tomu, aby si samy snížily daně. Jako motivace k práci příliš účinné nejsou.

Měly by se zaměstnanecké benefity zdaňovat jako normální příjem? Jak by se měl podle vás zjednodušit český daňový systém? Má podle vás smysl kvůli zdanění benefitů stávkovat?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE, A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 33 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

24. 2. 2011 11:39 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5 minut a je anonymní. Předem díky. Dotazník: http://uroven-pracovni-motivace.vyplnto.cz/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 2:10 | Clancy Wiggum

Citace / 17.01.2009 11:16


ano armáda samozřejmě může řídit vlak. máme železniční vojsko, včetně strojvůdců. až dochodíš základní školu, dozvíš se v dějepise, že pan reagan v 70 letech při stávce pilotů povolal za kniply armádu a bylo po stávce. armáda totiž nestávkuje.


Na zmínku o základní škole bych klidně mohl reagovat něčím obdobně vtipným o domově důchodců, což však neudělám. Jen dodám, že železniční vojsko bylo zrušeno v roce 1993 což je, počítám-li dobře, před sedmnácti lety.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2009 11:16

Citace / 15.01.2009 06:20

Vážený, to jako že by armáda tu železnici hlídala, nebo dokonce že by někdo z armády řídil vlak ???? Jedině pozdní čas omlouvá hloupost Vašeho příspěvku


ano armáda samozřejmě může řídit vlak. máme železniční vojsko, včetně strojvůdců. až dochodíš základní školu, dozvíš se v dějepise, že pan reagan v 70 letech při stávce pilotů povolal za kniply armádu a bylo po stávce. armáda totiž nestávkuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2009 11:13

Citace - jirka / 15.01.2009 20:06

Já bych zavedl jěště daň z daně :)


daň z daně už je dávno.
například při dovozu se přičítá dph a z toho se pak platí clo.
nebo u benzínu se pičte spotřební daň a pak z toho se vypočítá dph.
svým způsobem je daní zdaněn i prodej služeb na fakturu s dph - vezmu jako základ svou supezdaněnou práci a k tomu přičtu dph.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2009 20:34 | lukáš

a jěště bych zdanil poslancům a všem ůstavním činitelům všechny náhrady.už takhle si dost nahrabaly!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 10:44 | lukáš

já bych klidně ty režijky dražákum zdanil,protože prodavačka v obchodě taky nemá rohlik zadarmo.a ty stravenky bych nechal,protože někomu to velmi pomuže a navíc firmy si jí můžou 55% odečíst z daní
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 9:28 | arno

Nechápu, proč na dráze z našich dotací platí zaměstnancům naúpř. penzijní připojištění, jedentýden dovolené navíc atd
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2009 8:47 | Kalousek

Citace - jirka / 15.01.2009 20:06

Já bych zavedl jěště daň z daně :)

Ale ta už je přece víc než rok zavedená - "daň z přijmu" se počítá nejen ze mzdy, kterou dostáváte, ale i z částky, kterou odvádíte na "sociální pojištění" (tzn. ze sociální daně). Jediné, co ještě chybí je daň z daně z daně, ale i to je diskutabilní, protože z vašich dvakrát zdaněných peněz při nákupu čehokoliv ještě platíte DPH, čili třetí zdanění už tam také je, a tak bychom mohli pokračovat ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 20:06 | jirka

Já bych zavedl jěště daň z daně :)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 19:52 | Theo

Souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2009 16:08 | abbi

Ať se klidně benefity zruší, ale nejprve ať se zvednou mzdy na takovou úroveň,která člověka uživí! Pokud beru jako prodavačka s dlouholetou praxí min. mzdu,to jest 7000 čistého,tak ta tisícovka ve stravenkách je pro mě velice důležitá, zaručuje mi, že si můžu koupit chleba a brambory!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 14:24 | mirek

Ráno jsem se na tomto fóru zajímal ,jak vysoké je vlastně jízdné na dovolenou na jih Itálie s režijní jízdenkou a bez ní ,protože to opravdu nevím ,ale všichni ajznboňáci jsou zřejmě hodně vytížení ,protože nikdo z nich a ani nikdo z jejich rodinných příslušníků bohužel neměl čas se s námi všemi o tuto informaci podělit. Spíš si sice myslím ,že to nechtěli moc rozmazávat ,ale budiž . Dal jsem si do vyhledávače heslo "režijní jízdenky " a věřte ,že je to docela hezké počteníčko . Doporučuji . Pro ty ,kterým se nechce hledat jen sdělení ,že cena režijní jízdenky je vyčíslena na cca 21000 Kč Zdroj : http://www.fscr.cz/zajmy_strojvudce/22_2008/zajmy22.htm
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:28 | Karel Gutt

Souhlasím s odbouráním benefitů pod podmínkou, že i prezident, vláda, parlament a senát budou STEJNĚ zdaněni jako "obyčejní" lidé. Padni komu padni = oblíbení heslo našich politiků ! Nemocenská jako "obyčejní" lidé, náhrady jako "obyčejní" lidé, mzda 3x jako "obyčejní" lidé, ODPOVĚDNOST se vším všudy jako "obyčejní" lidé (za bezzubé zákony, úmyslné díry v zákonech pro určité lobovací skupiny / lobing = lepší název pro korupci/ ...). Mzda přímo úměrná průměrné mzdě v ČR bude snad motivací pro ně.
Jsou to "výběrový" lidé z nás. Chápu, že musí mít něco navíc, ale se zvýšenou zodpovědností za SVOJÍ práci.
Jako my všichni !!!
Jako soukromníci by asi velmi rychle zkrachovali.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:28 | Karel Gutt

Souhlasím s odbouráním benefitů pod podmínkou, že i prezident, vláda, parlament a senát budou STEJNĚ zdaněni jako "obyčejní" lidé. Padni komu padni = oblíbení heslo našich politiků ! Nemocenská jako "obyčejní" lidé, náhrady jako "obyčejní" lidé, mzda 3x jako "obyčejní" lidé, ODPOVĚDNOST se vším všudy jako "obyčejní" lidé (za bezzubé zákony, úmyslné díry v zákonech pro určité lobovací skupiny / lobing = lepší název pro korupci/ ...). Mzda přímo úměrná průměrné mzdě v ČR bude snad motivací pro ně.
Jsou to "výběrový" lidé z nás. Chápu, že musí mít něco navíc, ale se zvýšenou zodpovědností za SVOJÍ práci.
Jako my všichni !!!
Jako soukromníci by asi velmi rychle zkrachovali.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2009 13:06

plně souhlasím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Zobrazit všech 33 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?

8. 1. 2009 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?

Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden... celý článek

Měly by se zrušit zdravotnické poplatky?

18. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 66 komentářů

Měly by se zrušit zdravotnické poplatky?

Zdravotnické poplatky zvýšily celkovou spoluúčast pacientů na úhradě své léčby. Především proto, že si začali za své kupovat nejlevnější léky. Na druhou stranu ubylo lidí na pohotovostech... celý článek

Vadí vám, že policie bude moci zjistit, kde vybíráte peníze?

11. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 27 komentářů

Vadí vám, že policie bude moci zjistit, kde vybíráte peníze?

Policie by měla mít možnost rychle vidět, kde podezřelí či pohřešovaní vybírají peníze platební kartou. Předpokládá to policejní zákon. Bankám se to příliš nelíbí. Vadí vám, že by... celý článek

Kdo může za to, že se možná brzy zvednou daně?

4. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 15 komentářů

Kdo může za to, že se možná brzy zvednou daně?

Poslanci berou slušný plat, ale kloudné práce se od nich občané nejspíš nedočkají. Místo aby jednali o tom, jak napravit chybu, která zvýší od nového roku daně nízkopříjmovým skupinám,... celý článek

Partners Financial Services