Mileniálové nechtějí pracovat. Jsou sobečtí, neuznávají autority, nectí pravidla. K zaměstnavatelům nejsou loajální. To všechno se o těchto mladých lidech říká. Pravda je však někde jinde.
Celá třetina pracovní síly
Mileniálové – generace Y je natolik odlišná od předchozích generací, že se dostala až do mytických sfér. Kolem mileniálů panuje tolik mýtů, že lze někdy pochybovat o jejich existenci. Mileniálové jsou reální lidé a je nutné s nimi počítat na pracovním trhu.
Podle výzkumu společnosti CBRE a výzkumné agentury Ipsos MORI budou lidé narození v letech 1980–2000 tvořit až polovinu světové pracující populace. Již brzy se mileniálové stanou největší skupinou pracovního trhu. Chtějí-li mít firmy dostatek kvalitních pracovníků, musí mileniálům nabídnout to, co chtějí. A co to je?
Jiný pohled na život i na práci
Mileniálové si uvědomují, že budou pracovat velmi dlouho. Podle výzkumu společnosti Manpower dnešní dvacátníci a třicátníci počítají s tím, že do důchodu půjdou mnohem později, než jejich rodiče. Někteří s důchodem ani nepočítají. Je pochopitelné, že proto už teď hledají ve svém pracovním životě prostor pro soukromý čas.
Podle studie CBRE Millennials Live Work Play je celých 56 procent mileniálů přesvědčeno, že práce a volný čas by měly být odděleny. Nechtějí být stále na telefonu, cení si svého osobního volna.
Že jsou mileniálové sobečtí? Rozhodně jim nechybí sebevědomí. Hledají soulad svých hodnot a hodnot svého zaměstnavatele. Sledují také občanskou a komunitní angažovanost firmy. Na to poukázal výzkum společnosti Deloitte.
„Mileniálové nejsou tak neloajální, jak jsou vnímáni, ale jejich loajalita je podmíněna přístupem zaměstnavatele, otevřenou komunikací a kvalitním pracovním prostředím,“ říká Petra Lávičková, Head of Marketing & PR společnosti CBRE.
Kanceláře v Lighthouse Waterfront Tower,.Zdroj: cbreproperties.cz
Kvalitně vybavené kanceláře jsou investicí
Chytře řešené a kvalitně vybavené kanceláře jsou investicí do lidí i úspěchu podnikání. Odrážejí se nejenom v loajalitě, ale také v celkové spokojenosti, efektivitě a výkonnosti všech zaměstnanců, nejenom těch mladých.
Bohužel, většina českých firem v tomto ohledu zaostává. Najdou se i průkopníci prosazující moderní kancelářské koncepty, které ocení nejenom mileniálové. Příkladem je zmiňovaná společnost CBRE a její kanceláře v pražském Palladiu nebo LMC sídlící v Lighthouse Waterfront Tower. Inspirací mohou být také kanceláře společností BlueLink, Accolade, Kentico software, ComAp, STRV, Expedia nebo SAP, které získaly ocenění v soutěži CBRE Zasedačka roku 2016.
Pracovní flexibilita především
Mileniálové jsou náročnější než jejich předchůdci. Mají ambice, chtějí se rozvíjet, chtějí růst, chtějí vydělávat peníze.
Podle dat společnosti CBRE 78 procent mileniálů při výběru zaměstnavatele považuje za důležitou kvalitu pracovního prostředí. 69 procent mileniálů by dokonce lepší prostředí vyměnilo za jiné zaměstnanecké benefity. 23 procent mileniálů by kvůli lepšímu prostředí přešlo i do menší, méně známé společnosti, 21 procent by kvůli tomu dojíždělo déle do práce a 20 procent by se přesunulo i do méně atraktivní lokality.
Kvalitní pracovní prostředí však nevypadá tak, jak jsme byli doposud zvyklí. Mileniálové nepotřebují k práci stabilní kancelář a pevnou pracovní dobu. Je to především flexibilita, co mileniály definuje. Jsou mladí, kreativní a dokonale ovládají technologie. Vědí, že pracovat můžou stejně dobře tady jako kdekoliv jinde.
Sdílejte článek, než ho smažem