Komerční banka (profil, názory) uvádí nyní na trh nové produkty. Podle vlastních slov jde o atraktivní novinky a inovace. Ve skutečnosti se jedná spíše o kosmetické úpravy produktů, které už dříve zavedly jiné banky.
Jednou z „horkých“ novinek Komerční banky je třeba Hypotéka bez prokazování příjmu. Komerční banka podle Zdeňka Mojžíška, výkonného ředitele pro marketing a business development dlouho zvažovala, zda s touto hypotékou na trhu vůbec přijít. Trápily je prý etické problémy jako třeba, zda je správné poskytovat hypotéku někomu, u něhož banka neví, odkud bere peníze na splátky.
„Většina našich klientů, kteří mají o tuto hypotéku zájem, ji chce především jako snadný produkt a kvůli snížení administrativy,“ vysvětluje Mojžíšek, proč KB etické otázky přestaly trápit. Těmto lidem podle něj nevadí ani vyšší úroková sazba, protože jim minimální papírování za vyšší úroky stojí.
Ke stejnému závěru už podstatně dříve dospěly minimálně čtyři jiné banky. Na český trh s Hypotékou bez dokládání příjmu původně přišla Raiffeisenbank, vzápětí ji před více než rokem následovaly s Hypotékou bez doložení příjmu Hypoteční banka a ČSOB. Letos v květnu pak přišla na trh i Česká spořitelna s produktem Hypotéka bez dokladování příjmu.
Také další „závratná“ novinka Komerční banky – Hypotéka „2 v 1“, která umožňuje klientům čerpat část úvěru neúčelově, už spatřila světlo světa v nabídkách několika konkurentů. Dokonce i pod stejným názvem. Hypotéku 2 v 1 nabízejí už od loňského února v ČSOB. Pikantní na celé věci je, že o stejných názvech příliš neví ani jedna ze stran. Na dotaz, jak je možné, že nabízejí produkt se stejným názvem, v kanceláři tiskové mluvčí Komerční banky nedokázali při prvním telefonátu vůbec odpovědět.
Podle Tomáše Kopeckého z externí komunikace ČSOB je s podivem, že Komerční banka nyní slavnostně přichází na trh se stejně nazvaným produktem. Z dodatečně zjištěných informací ovšem podle Kopeckého vyplývá, že ČSOB nemá název registrovaný, a tak si na něj nemůže činit nárok. „Nicméně to, že nás konkurence napodobuje a pojmenuje produkt stejně, svědčí jedině o tom, že produkt je kvalitní,“ zaskočeně dodal Kopecký.
Variantu 2 v 1 poskytují také v Raiffeisenbank. Tam ovšem takto nazvaný neúčelový úvěr skrývají pod jednotlivé hypoteční produkty. Klient si u nich může vybrat například Stabilitu 2v1, Profit 2v1, Stabilita Invest 2v1 nebo Klasik 2v1.
Neúčelovou část hypotečního úvěru, z níž lze koupit cokoli, už v Česku dávno nabízí i Hypoteční banka. Když s tímto produktem kdysi přišla, konkurence se divila, že si na takový produkt troufá. Nyní ho postupně zavádí v různých obměnách či kombinacích všichni.
Komerční banka u svých hypotečních inovací buď příliš důkladně zvažuje rizika a opatrně kolem nich přešlapuje, dokud si trh produkt doslova „nevydupe“, nebo opravdu zaspala dobu. Ale pokud zaspala, měla snad dost času, aby produktům alespoň vymyslela originální názvy.
Která novinka v nabídkách českých bank zaujala vás?
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 11. 2007 9:47
Tenhle článek opravdu nepatří na kvalitní ekonomický server. V podstatě žádná banka nemá "své" produkty, vždy už s podobným produktem přišla na trh konkurence. Stejně tak byste mohli pomluvit všechny ostatní bankovní společnosti, které se snaží držet krok s finančním trhem.
V diskuzi je celkem (15 komentářů) příspěvků.