Internetové prezentace bankovních domů patří jistě k hojně navštěvovaným. Samotné banky se snaží převychovat své ovečky na uživatele elektronických kanálů nejen pro ovládání běžných účtů, ale také pro zjišťování informací a řešení problémů. Taková prezentace má nejen zaujmout potenciálního klienta, ale také stručně a jasně odpovědět na otázky těch stávajících. Když vezmeme v úvahu velikost a sílu největších bankovních domů, čekali bychom dokonalost na každém kroku. A ejhle, ono to nebude tak slavné, ne každá banka totiž umí udělat svůj web par excelence.
Pod našima okny …
- BEST WEB 2002 - CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ |
|
Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší bankovní webovou prezentaci roku 2002 získává Československá obchodní banka |
Připomenutím slavných Queenů začalo první hodnocení letošního roku, které otevřel web Československé obchodní banky. Po informační a jazykové stránce hraje tato prezentace prim, jednička s malým minusem od hlavního hodnotitele či lepší dvojka od odborné poroty hovoří za vše. Bankovní modrá je dobrá, spolu s grafickou úrovní webu velmi dobrá, tedy dvojka. Slabší místa, ale stále v mezích průměru, najdeme v kreativitě a marketingové úrovni webu, banka zřejmě sází při oslovení nových zákazníků více na jiné kanály. Černý puntík na čelo dostane ČSOB za nezabezpečené e-mailové odesílání formuláře s osobními daty (žádost o ČSOB Studentské konto – RČ, atd… ).
Že největší nebývá nejlepší tu platí jen z části. Porota odsunula prezentaci ČSOB stejně jako loni na třetí příčku, u čtenářů je však jasnou jedničkou. První cena tedy našla svého majitele.
Taková normální rodinka …
… vás doprovází celou prezentací České spořitelny. Ze zajímavé výhody se však rychle stává nevýhoda, zvlášť když tento měnící se obrázek zabere téměř celou obrazovku a vy musíte stále "rolovat". Celkově ale můžeme spořitelní web charakterizovat slovem průměr – samé dvojky a trojky. Škoda jen, že banka orientovaná na masy má z hodnocených největší problémy s jazykovou úrovní. Že by se držela hesla "průměrný web pro průměrné lidi"? Zas tak špatné to nebude, technické vychytávky a velmi dobrá kreativní úroveň ji vrací zpět do hry. Ostatní banky však průměr překonaly a tak spořitelně nakonec zbylo místo poslední. Čtenáři jí však přisoudili stříbrný věnec, plakat tedy nemusí.
O Abrahamovi a jeho synu Izákovi II
- BEST WEB 2002 - CENA POROTY PENÍZE.CZ |
|
Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší bankovní webovou prezentaci roku 2002 získává Komerční banka |
Zajímavý název článku pro vítěze na celé čáře. Po technické stránce sice jen průměrná prezentace s absencí dnes často využívaných dynamických prvků, v ostatních aspektech však jasná jednička. Loňská "obluda mezi bankami" s tehdy nejhorším výsledkem udělala za rok obrovský skok kupředu. Výborná navigace s velmi dobrou informační úrovní a zdravou dávkou kreativity této bance pomohla k vavřínům. Aby ale nebylo té chvály přespříliš, má tato dáma mezi bankami stále prostor na vylepšování. Po sňatku s Francouzem snad vítr z plachet neztratí.
Čtenářsky bronzová prezentace získává od poroty Peníze.CZ zlato a titul best web 2002 mezi bankami.
HodněVydařenéBludiště.cz
… neboli HVB Bank a její trochu zmatená prezentace. Loňské vítězství Bank Austria Creditanstallt její nástupce tedy neobhájil, spíš naopak. Porota i čtenáři se shodli na bramborové medaili. Hlavní podíl na tomto výsledku má nejhorší navigace a grafika z hodnocených webů, slabá je také efektivita komunikační strategie. Jediné, v čem Hypovereinsbank v novém kabátě zaujala, je jazyková úroveň předkládaných informací. Do žákovské putuje celkově trojka, v hodnocení to znamená čtvrté místo.
O Tomášovi a jeho dědicích
Hodnocení prezentace GE Capital bank přišlo za vteřinu dvanáct. Tou dvanáctou je ale půlnoc před zrozením, banka totiž před týdnem spustila novou verzi svého webu, my jsme však hodnotili v verzi starou. Neinovovaná verze však nedopadla vůbec špatně. Nejlepší grafická a technická úroveň v testu, využití potenciálu internetu v podobě dynamických prvků a kalkulaček. Nedostatky se objevily v navigaci a samotném textovém obsahu. Celkově stříbro od poroty, poslední místo od čtenářského publika. Posuďte sami, zda se GE podařilo tyto chyby v nové verzi opravit. Kdyby si bývala pospíšila, možná mohla být vítězem.
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole) |
|
Kdo hodnotil |
ČSOB |
ČS |
KB |
HVB CR
|
GE CB |
| |
Leoš Bárta |
2,56 |
2,56 |
1,78 |
2,81 |
2,31 |
Odborná porota |
2,23 |
3,05 |
1,68 |
2,92 |
2,39 |
Průměr poroty |
2,39 |
2,80 |
1,73 |
2,86 |
2,34 |
Hlasování čtenářů1 |
25 % |
21 % |
20 % |
19 % |
15 % |
Vysvětlivky: ČSOB - Československá obchodní banka, ČS - Česká spořitelna, KB - Komerční banka, HVB CR - HVB Bank Czech Republic, GE CB - GE Capital bank
1) procento z celkových hlasů čtenářů |
|
Chcete mobil zadarmo?
Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z prvního letošního kola vyšli vítězně vedle Komerční banky také noví majitelé mobilních telefonů - Jana Mikovcová z Loun, Vladimír Černík z Prahy a Marek Schenk z Českých Budějovic. Všem výhercům gratulujeme.
Příští týden se můžete těšit na zahájení druhého kola soutěže Best web 2002, které věnujeme internetovým prezentacím stavebních spořitelen.
Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.