Bankovní služby pobočkových sítí využívají tři čtvrtiny klientů, přitom pro pětinu lidí je osobní kontakt s bankou velmi důležitý. Zhruba 35 procent lidí, kteří se anketního dotazování zúčastnili, využívá pouze internetové bankovnictví a s docházením na pobočku nemíní ztrácet čas.
Na pobočkách lidem nejvíce vadí vnucování produktů ze strany pracovníků banky. Na tento problém poukázalo 38 procent čtenářů internetového magazínu Peníze.cz. Téměř třetinu lidí obtěžuje čekání ve frontě, přičemž 42 procent klientů uvádí, že na pobočce čeká zpravidla jen 10 minut a dalších 34 procent lidí přijde na řadu do 15 minut.
Z ankety dále vyplývá, že nejčastěji chodí lidé do banky proto, aby se poradili s bankéřem. Profesionálnost bankéřů je přitom nejpodstatnějším prvkem, kterým může banka vzbuzovat u klientů důvěru. Tuto skutečnost označilo za nejpodstatnější téměř 62 procent čtenářů. Téměř čtvrtina lidí se ale domnívá, že by měli mít bankéři detailnější znalost produktové nabídky. Polovina lidí míní, že by prospělo, aby bankéři více klienty upozorňovali i na rizika bankovních produktů.
Při výběru banky je pro klienty nejdůležitější, aby banka poskytovala kvalitní poradenství a měla nízké poplatky za své služby. Podle ankety to uvádí celkem 77 procent čtenářů. Klíčové při volbě banky je pro téměř stejný počet klientů (75 procent) i to, aby vybraná bankovní pobočka byla poblíž bydliště nebo jejich zaměstnání a měla výhodnou otevírací dobu. Pro více než pětinu lidí je velmi důležité také to, aby při jednání na pobočce mohli s bankéřem usednout do diskrétní oddělené zóny.
Dobré bankovní pobočce by podle poloviny dotazovaných nemělo chybět parkoviště pro auta a zhruba třetina lidí míní, že by v každé pobočce neměl chybět bankomat.
Sdílejte článek, než ho smažem