Očima expertů: Kdo s koho? Bankovní Davidové proti bankovním Goliášům
27. 5. 2016 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Jak bude pokračovat souboj malých a velkých, nových a starých bank? Ptáme se ekonomů, analytiků, ekonomických novinářů a samotných bank.
Československá banka Zuno nejprve startovala v roce 2010 na Slovensku, v roce 2011 začala fungovat i pro Česko. Na český trh vstupovala prakticky současně s Air bank a Equa Bank. Pod heslem U nás získáte vždy top úroky se účastnila následného honu na klienty, při kterém se úroky spořicích účtů šroubovaly do dnes téměř nepředstavitelných výšin.
Ke konci letošního srpna měla banka dohromady v Česku a na Slovensku skoro 266 tisíc klientů, 22 miliard korun v depozitech, 2,3 miliardy korun úvěrů a 200 zaměstnanců. Česká pobočka banky loni meziročně vykázala ztrátu 151 milionů korun, v roce 2014 to bylo 216 milionů korun.
Zuno představuje typickou internetovou banku, zaměřenou prakticky výhradně na uživatele vládnoucí internetem a chytrými telefony. Od svého vzniku se jí ale nepodařilo dostat do černých čísel. Už v roce 2013 v rozhovoru pro Lidovky si ředitel české větve Raiffesenbank Mario Drosc nad nepříznivými finančními výsledky Zuna zaspekuloval: „Jednou z možností je, že by český klientský kmen Zuna přešel pod českou Raiffeisenbank, slovenští klienti Zuna pod slovenskou Tatra banku.“
Loni už ale nebylo žádným tajemstvím, že Zuno je na prodej. Dokonce už jsme všichni mysleli, že ruka je v rukávě, v březnu ale lucemburský zájemce ABH Holdings nečekaně od obchodu ustoupil a Zuno zůstalo na ocet.
Ve dnes rozeslané tiskové zprávě informuje mluvčí Zuna, že skupina Raiffeisen Bank International Group nechce v Česku a na Slovensku dělat tentýž byznys dvojmo a že Zuno bank postupně ukončí svoji činnost. Její bankovní aktivity převezme nejpozději do poloviny příštího roku v Česku Raiffeisenbank, na Slovensku Tatra banka.
„Klienti ZUNO nemusejí v tento okamžik podnikat žádné kroky. I nadále jim budeme poskytovat potřebný servis. Od 21. října letošního roku však již nebudeme nabízet služby novým klientům,“ říká Oyvind Oanes, generální ředitel ZUNO, a dodává: „O dalších krocích budeme samozřejmě všechny naše klienty informovat s dostatečným předstihem.“
Jakou cenu má vaše nemovitost?
Získejte na pár kliknutí jediná certifikovaná data o realitním trhu a rozhodujte se na základě správných informací.
Sdílejte článek, než ho smažem