Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

Patrik Nacher | rubrika: Banky | 8. 6. 2007 | 15 komentářů
Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená
Spokojenost klienta s bankou bombastické reklamní nabídky nezajistí . Příkladem může být GE Money Bank, která láká klienty na balíčky bez poplatků či slibuje pomoc s převodem účtu z jiné banky, ale v hodnocení klientů si nijak valně nevede.

"Do banky se dostanete snadno, ale uvnitř se načekáte." Touto větou by se dalo shrnout hodnocení klientů bank, které vyplynulo z dosavadních výsledků hlasování v anketě "Kliente, oznámkuj svoji banku a pobočku". Té se od 4. dubna do 31. května zúčastnilo 3 010 návštěvníků portálu www.bankovnipoplatky.com. Nejhůře stále klienti hodnotí Českou spořitelnu, i když ta si od posledního vyhodnocení ankety na začátku května o něco polepšila. Druhá nejhorší je v očích zákazníků Komerční banka, která si naopak pohoršila. Na druhém konci žebříčku vévodí eBanka a Živnostenská banka.

Klienti mohou u devíti otázek oznámkovat kvalitu poskytovaných bankovních služeb od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné). Anketa má tři základní tématické části - prostředí poboček, služby a informace.

Nejvíce jsou respondenti ankety spokojeni s dostupností poboček bank, vzdáleností od MHD a přístupností. V této kategorii udělili bankám průměrnou známku 1,68. Dostupnost poboček je od začátku ankety hodnocena nejlépe. Je vidět, že banky umístily pobočky strategicky v centrech měst či na uzlových místech, kam se lze snadno dostat městskou hromadnou dopravou.

Nejhůře hodnotí klienti čas, který musí v bance strávit a otevírací dobu. Za čekání udělili průměrnou známku 2,53 a za otevírací dobu 2,48. Ani tyto známky se víceméně od počátku příliš nemění. Klienti kritizují otevírací dobu zejména proto, že kopíruje jejich pracovní dobu. Pokud do banky potřebují jít, musí odejít z práce dříve, nebo si vzít dovolenou. Jinak se na pobočku nedostanou. Tento názor se objevoval v připojených poznámkách klientů velmi často. Někteří uvádějí, že v jejich bance je zavřeno i přes poledne v rámci přestávky na oběd. Tento problém se týká především poboček v menších městech.

Jak se mění spokojenost klientů bank
Počet respondentů 3010 1682 752
Prostředí pobočky dostupnost 1,68 1,68 1,73
otevírací doba 2,48 2,46 2,5
celkový pocit 2,27 2,28 2,34
Služby pobočky čekací doba 2,53 2,54 2,58
komplexnost služeb 2,2 2,2 2,25
přístup zaměstnanců 1,99 1,99 2,09
Informace odborné znalosti 2,14 2,13 2,24
přístup k dokumentům 2,06 2,04 2,07
další informace 2,26 2,25 2,32

Do hodnocení jednotlivých bank jsou zařazeny pouze banky, které ohodnotilo alespoň padesát klientů. Od začátku května se tak do žebříčku dostaly Raiffeisenbank a Živnostenská banka. Nejpříznivěji je hodnocena Živnostenská banka (1,49) a eBanka (1,58). eBanku hodnotilo 263 klientů, Živnostenskou banku zatím jen 50. Pod průměrnou známkou 2 se ještě vešla Raiffeisenbank (1,86). Naopak nejhůře je hodnocena stále Česká spořitelna (2,37), i když ta si od začátku května mírně polepšila. Na druhém pomyslném místě v neoblíbenosti se drží Komerční banka (2,28), která si pohoršila.

Hůře jsou hodnoceny velké banky, kterým klienti vyčítají přezíravé chování či neřešení problematiky bankovních poplatků. Překvapivé je, že se mezi takto nepříznivě hodnocené banky dostala GE Money Bank (2,2), která má horší průměrnou známku než ČSOB (2,19). Vzhledem k tomu, že GE v posledních měsících rozjela masivní reklamní kampaň a přišla s novou službou (pomoc klientovi při přechodu z jiné banky do GE) a novým produktem (konto, kde klient zaplatí paušál a pak již neplatí poplatky), je toto hodnocení zarážející.

Jak si stojí jednotlivé banky
Banka Průměr Průměr ze začátku
května
Živnostenská banka
(profil, názory)
1,488 1,544
eBanka
(profil, názory)
1,583 1,574
Raiffeisenbank
(profil, názory)
1,859 2,077
ČSOB
(profil, názory)
2,188 2,215
Poštovní spořitelna
(profil, názory)
2,189 2,163
GE Money Bank
(profil, názory)
2,203 2,15
Komerční banka
(profil, názory)
2,275 2,194
Česká spořitelna
(profil, názory)
2,372 2,404

Respondenti v poznámkách k anketě nejčastěji kritizují výši bankovních poplatků a jejich duplicitu. Líčí rovněž nedobré zkušenosti s pracovníky bank, kteří se místo pomoci, snaží nabízet produkty, o které klient neprojevil zájem. Respondenti také uvádějí, že někteří pracovníci bank nemají informace o aktuálních produktech a nejnovějších nabídkách vlastní banky. Zajímavá poznámka se týkala stížnosti klienta, že v bance nemá dostatečné soukromí při jednání s úředníkem. Jiný zákazník zase přišel s myšlenkou, že banky nenabízejí výhody za "věrnost" či výhody při používání produktů jiného subjektu jedné finanční skupiny.

Co vám vadí na vaší bance?

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 15 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 6. 2007 14:07, byvaly klient

jestli jejich pracovni doba presne kopirovala tvoji, tak to se v práci moc dlouho nezdržíš co? :-)

Zobrazit celé vlákno

+72
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 9. 2007 17:39, Ing.Janča G.

Nejvíce mi vadí na naších bankách,že okrádaji důchodce.Stejně jako já,většina důchodců si nechává posílat svůj důchod na sporožirový účet a to hlavně proto,aby si pro něj nemusela chodit na poštu.Je to bezpečnější.Jenomže banky si ztoho důchodu vezmou nemalou část,aniž by z tím měly nějakou práci.Na serioznost státních bank před rokem 1989 lze jenom vzpomínat.

-54
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (15 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

banky, poplatky

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Vysvědčení pro banky: dvě mínus

9. 5. 2007 | Patrik Nacher | 1 komentář

Vysvědčení pro banky: dvě mínus

České banky mají k dokonalosti daleko, soudí jejich klienti. Nejvíce zákazníkům vadí dlouhá doba, kterou musí na pobočkách strávit. Vcelku spokojeni jsou naopak s jejich dostupností. celý článek

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

23. 1. 2007 | Patrik Nacher | 4 komentáře

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu"... celý článek

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

26. 9. 2006 | Patrik Nacher

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který... celý článek

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

14. 9. 2006 | Patrik Nacher | 1 komentář

Můžeme žít bez bankovního účtu? Díl druhý.

Výsledky ankety, kterou zorganizoval portál Bankovnipoplatky.com společně s Peníze.CZ, je dalším důkazem, že si lidé život bez bankovního účtu představit nedovedou. Tento postoj vyjádřilo... celý článek

Můžeme žít bez bankovního účtu? Zřejmě nikoliv.

1. 8. 2006 | Patrik Nacher

Můžeme žít bez bankovního účtu? Zřejmě nikoliv.

Přemýšleli jste někdy nad tím, zda by vám bez bankovního účtu nebylo lépe? Někteří možná i došli k tomu, že by bylo. Je to ovšem v dnešní době vůbec možné? Po důkladném zvážení se zdá,... celý článek

Partners Financial Services