Žhavý trend, dynamický a perspektivní obor nebo také budoucí páteř českého průmyslu. I tak se lze dívat na umělou inteligenci. Ukazuje to alespoň tempo, jakým se AI nástroje uplatňují v českých firmách. A také výsledky společností, které je vyvíjejí. Důkazem je lídr oboru Krel Central, který díky umělé inteligenci zažívá rekordní rok.
Jen za první tři čtvrtletí letošního roku se Krel Central podařilo dosáhnout provozního zisku 81 milionů korun. Má tak našlápnuto k rekordním číslům srovnatelným s giganty typu Leo Express nebo Madeta.
„Naše výsledky potvrzují, že cesta skrze inovace, umělou inteligenci a vlastní vývoj vede k udržitelnému růstu a rekordní ziskovosti. Průmysl v Evropě se totiž transformuje – digitalizace, adaptivní řízení a robotika už nejsou pojmy z budoucnosti, ale tvoří naši současnost. A to se odráží i na našich výsledcích. Krel Central je totiž jedním z těch, kdo se na této transformaci aktivně podílejí, a pomáhají tak firmám výrazně růst,“ říká ředitel společnosti Krel Central Stanislav Lepka.
AI hlídá kvalitu i bezpečnost
Krel Central přitom není v oblasti vývoje a implementace průmyslové AI žádným nováčkem. Řešení využívající umělou inteligenci vyvíjí už od roku 2021 a od roku 2024 má dokonce celou divizi zaměřenou právě na AI.
Nástroje vytvořené touto firmou se uplatňují v řadě oborů. „V oblasti energetiky tvoříme modely pro prediktivní údržbu a optimalizaci spotřeby. Pro e-commerce zase vyvíjíme AI nástroje, které řeší personalizaci obsahu či automatizaci zákaznické péče. Další podniky pak využívají naše AI agenty automatizující mikrorozhodovací procesy. Ti pak zefektivňují skladovou logistiku, řízení výroby nebo hodnocení kvality,“ vyjmenovává některé nástroje Stanislav Lepka.
Velký význam mají také jazykové moduly, které automatizují nejrůznější administrativní úkony. Nebo analytické a prediktivní nástroje, které dokážou nejen analyzovat obrovské objemy dat, ale na jejich základě navrhují také vhodné postupy.
„AI modely umí data sledovat v reálném čase a následně na ně reagovat. Tento princip se využívá například u systémů pro odhalování chyb, anomálií či podvodného jednání nebo u moderovacích modelů, které v diskuzích detekují a odstraňují spamy a toxické příspěvky,“ dodává ředitel Krel Central.
Nástroje, které se přizpůsobí klientům
Své AI nástroje připravuje Krel Central přesně podle požadavků jednotlivých klientů. „Potřebujeme proto vždy dobře poznat příslušný obor i postupy a procesy v dané společnosti. Na získaných datech AI natrénujeme. Díky tomu je maximálně efektivní,“ popisuje typický postup Stanislav Lepka.
Také díky tomu se jeho firma prosazuje i v zahraničí. A stále roste – v příštím roce chce rozšiřovat své technologie pro průmyslovou automatizaci, robotické systémy a řízení provozu. A tím si upevnit svou pozici lídra mezi českými technologickými firmami.
Sdílejte článek, než ho smažem