Spousta hodin práce, unavení zaměstnanci a k tomu všemu obava, jestli přece jen nějakou chybu nepřehlédli. Tak vypadá kontrola dokumentů, procesů a technických zařízení v řadě firem. Stále víc k podniků k ní ale využívá umělou inteligenci. Výzkumy totiž prokazují, že zastane až 80 % rutinní práce zaměstnanců.
Právě kontrola technologií, dokumentů a postupů patří mezi klíčové činnosti v řadě firem. Ať už jsou to vývojářské společnosti, kde si zaměstnanci navzájem kontrolují kód, nebo továrny, které potřebují zkontrolovat dokumentaci ke svým produktům. To všechno dosud dělali lidé. Obvykle jako další úkol ke své běžné práci.
Jenže takové úkoly zaměstnance stojí nejen spoustu úsilí, ale hlavně hodně času. Času, který by mohli věnovat dalšímu programování nebo přípravě nových produktů.
Stále více firem proto takový postup ruší. A místo na lidech nechává kontrolu na umělé inteligenci.
Až o 50 % sníží nutnou odstávku technologií
Využití AI firmám přináší řadu výhod. A nejde zdaleka jen o to, že zaměstnancům šetří čas, který mohou využít k jiné práci.
„Velkou předností je její rychlost. Umělá inteligence zkontroluje i ty nejrozsáhlejší dokumenty a složité technologie ve zlomku času, který na to potřebují lidé. Navíc u ní nehrozí, že by cokoliv přehlédla. Výzkumy dokonce potvrzují, že prediktivní AI dokáže snížit nutnou odstávku vybavení až o 50 %,“ říká majitel společnosti Krel Central Stanislav Lepka.
Firmy proto AI využívají i pro monitoring výrobních procesů, ve kterých dokáže rychle odhalovat různé anomálie a včas na ně upozornit. Pomáhá tak předejít hrozícím škodám a šetří firmám náklady spojené s jejich pozdějším odstraňováním.
AI jako firemní policie: pomáhá a chrání
Dalším plusem umělé inteligence je fakt, že ji na rozdíl od lidských zaměstnanců z práce nevyřadí nemoc a nepotřebuje dovolenou. Dokáže tedy pracovat nepřetržitě. To se hodí všude tam, kde je potřeba neustálý dohled.
Kromě už zmíněného monitoringu různých procesů je to důležité zejména v oblasti zabezpečení. „AI dokáže automaticky detekovat anomálie nebo například podvodné jednání a adekvátně na něj reagovat. Pomáhá tak chránit například před hackerskými útoky,“ podotýká Stanislav Lepka.
Sám má s podobnými nástroji bohaté zkušenosti. Jeho společnost Krel Central je totiž vyvíjí už od roku 2021. Za tu dobu získala řadu klientů. A hlavně – se svými produkty prorazila i v zahraničí!
„Kromě validačních systémů, které v reálném čase automaticky ověřují potřebná data, klientům dodáváme také jazykové modely umožňující automatizovat firemní procesy, AI agenty, kteří operativně řeší každodenní mikrorozhodovací procesy, nebo analytické nástroje vyhodnocující průmyslová a obchodní data či chování zákazníků,“ dodává Lepka.
Českou AI znají i ve světě
AI nástroje tedy firmám šetří čas a zároveň jim pomáhají rychle reagovat na aktuální vývoj. A prediktivní modely ho umí dokonce předvídat. Jednotlivé společnosti díky tomu získávají jasné podklady pro své rozhodování, a mohou tak lépe nasměrovat své kapacity.
Nás může těšit, že s nastolováním těchto moderních trendů pomáhají i české firmy, jako je Krel Central. A že jejich služby oceňují klienti v Česku i v zahraničí.
Sdílejte článek, než ho smažem