Investiční produkty | Aleš Vocílka | 11. 10. 2007
![]()
Každý investor by měl znát svůj profil osobnosti, aby pochopil, v čem jsou jeho obvyklé reakce na tržní podněty jiné než reakce průměru trhu. Dokáže se pak lépe rozhodovat.
Články | redakce Peníze.CZ | 24. 1. 2002 | 1 komentář
![]()
Hledáte práci? Nic složitého. Personalističtí supové se o Vás poperou, ale pravděpodobnost, že najdete opravdu zajímavou práci je minimální. Tisk se hemží atraktivními inzeráty, z www stránek na Vás každou chvíli bliká neopakovatelná nabídka té správné práce, na jejímž konci je splnění snů o kariéře.
Kariéra | Táňa Chadrabová | 8. 10. 2007
![]()
Zaměstnavatelé chtějí, aby střední školy vedly studenty k samostatnosti, budovaly v nich komunikační dovednosti a kreativitu. Rodiče, kteří vybírají školu pro dítě, by se proto měli zamyslet, jestli zvolená škola podobné dovednosti opravdu naučí.
Akcie | redakce Peníze.CZ | 9. 11. 2007 | 4 komentáře
![]()
Řídit se při investování do akcií tradičními pravidly a poučkami se nemusí vždy vyplatit, upozorňuje analytická a investiční společnost Morningstar. Nesledujících sedm rad vás může inspirovat k novému přemýšlení o svých investicích.
Články | Jan Heřman | 12. 2. 2002
![]()
V kanceláři sedí tři lidé. Manažer, sekretářka a já coby žadatel o zaměstnání. Inzerát nesliboval desetitisícové částky měsíčně ani závratnou budoucnost ve službách nadnárodní společnosti. To jsem ani nechtěl, vlastně jsem jen zkoušel, co obnáší zaměstnání s honosným názvem "finanční poradce" u novodobých lichvářů.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
![]()
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Polemika | Jan Jedlička | 17. 9. 2007 | 1 komentář
![]()
Po vstupu Česka do eurozóny budou převody peněz do ciziny levnější, jednodušší a rychlejší. Totéž bude platit i pro platby kartou a výběry z bankomatů.
Investiční produkty | Petr Fejtek | 24. 10. 2007
![]()
Penzijní fondy či investiční životní pojištění nejsou optimálními způsoby, jak si spořit na stáří. Lepší jsou takzvané fondy životního cyklu. Ty však v Česku stále nejsou tak levné jako v zahraničí.
Co se děje | Vladimír Pikora | 1. 12. 2005 | 1 komentář
![]()
Průměrná mzda letos nejspíš přesáhne 19 000 Kč. Koncem příštího roku by již měla převýšit 22 000 Kč. Platy ve veřejné sféře zaostávají za těmi v oblasti soukromé v průměru již jen o 433 Kč měsíčně. Německou úroveň mezd při troše štěstí doženeme "už" v roce 2037. To jsou jen úryvky z komentáře hlavního ekonoma Volksbank ke včera zveřejněným platovým statistikám.
Kariéra | Táňa Chadrabová | 19. 10. 2007 | 7 komentářů
![]()
Nabídka volných pracovních míst pro absolventy vysokých škol poprvé v historii převýšila poptávku, a to o 28 %. Všichni vysokoškoláci ale na dobře placené místo pomýšlet nemohou. Podívejte se na žebříček nejlepších a nejhorších škol podle nezaměstnanosti absolventů.
Kariéra | Táňa Chadrabová | 26. 10. 2007 | 8 komentářů
![]()
Čechů je na trhu práce málo. Proto vláda rozhodla, že usnadní cizincům cestu za prací a firmám k náboru nových zaměstnanců. Od příštího roku by měli zahraniční pracovníci dostávat tzv. zelené karty, které zjednoduší udělování povolení k práci a pobytu.
Investiční produkty | Petr Čermák | 9. 11. 2007 | 1 komentář
![]()
Zneužití neveřejných informací při obchodování na burze se v Česku trestá. Problém ovšem bývá určit, která informace ještě dokáže trhem pohnout tak, aby ten, kdo jí zná, na takovém pohybu vydělal.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
![]()
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Články | Petr Vykoukal | 16. 5. 2002
![]()
Z půjčky na bydlení, produktu, který ještě před několika lety pro většinu bank představoval "jen tak něco na okraj", je dnes nosný pilíř bankovních obchodů.
Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001
![]()
Obrazy, sochy, grafika, věci, které si většina z nás umí představit pouze jako dekoraci do bytu, mohou být také nástrojem pro uložení peněz. Navíc, narozdíl od cenných papírů, komodit a jiných finančních investic si je v případě "prohry" můžete pověsit na zeď či dát do vitríny.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 5. 2001 | 2 komentáře
![]()
Konzumenti jogurtů trpí méně alergiemi a nemocemi vůbec. Dokazují to výsledky lékařských studií, na něž se ostatně často odvolávají i reklamy mlékárenských producentů. Peníze.CZ dnes přinášejí slíbený aktuální přehled nejvýhodnějších cen jogurtů a mléčných výrobků.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
![]()
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Platební karty | Věra Tůmová | 16. 10. 2007
![]()
Měsíčně se v Česku ztratí či ukradne tisíce platebních karet. Majitele karet před zneužitím ztracené karty chrání pojištění. Nové čipové karty jsou relativně bezpečné. Je proto otázka, zda má smysl sjednávat pojištění proti zneužití i k nim.
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
![]()
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Aleš Vávra | 18. 1. 2002
![]()
Hlavním pravidlem daytradingu je stanovení maximální velikosti ztráty či zisku a jejího striktního dodržování, jedině striktním dodržováním limitů můžete zabránit tomu, abyste "prodělali kalhoty".
Články | Monika Brázdilová | 31. 1. 2001
![]()
Již tento týden přinesou děti domů vysvědčení. Možná vás při jeho prohlížení napadne, co udělat pro to, aby výsledky byly příště lepší.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
![]()
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
![]()
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Články | Tomáš Janča | 28. 2. 2001
![]()
Málokteré ekonomické zpravodajství, ať už v televizi nebo na stránkách novin, si může dovolit neuvést hodnotu a vývoj některého z burzovních indexů. Jak se konstruují, ví ale jen málokdo.
Články | Tomáš Janča | 27. 2. 2001
![]()
Připravili jsme pro Vás nový test investičních znalostí, tentokrát sestávající z deseti otázek. Ještě před tím, než začnete pokoušet své štěstí, podívejte se, jak si v předcházejícím investičním testu vedli ostatní.
Články | Petr Vykoukal | 29. 10. 2001 | 2 komentáře
![]()
Průzkumu společnosti Sofres Factum ukázal, že o možnosti si něco pořídit na splátky ví 96 procent Čechů, o existenci nákupních úvěrových karet však ví už jen polovina z nich. O těchto a dalších zajímavých skutečnostech o splátkovém prodeji v ČR si můžete přečíst v našem článku.
Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001
![]()
Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.
Články | Tomáš Janča | 5. 1. 2001
![]()
Profesionálové ze světa velkých peněz mají tendenci přeceňovat své investiční schopnosti a často si myslí, že přechytračí trh. Běžní investoři naopak mívají opačné sklony. A jak jste na tom se znalostmi investování vy?
Články | redakce Peníze.CZ | 1. 2. 2002
dnes jsem četla dopis Vaší čtenářky "Jak jsem hledala práci". Píšete, že byste uvítali další názory. Tak se tedy připojuji.
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
![]()
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.