Články | Kateřina Havlíčková | 2. 8. 2005
U všech daní můžeme zpochybňovat jejich existenci. Některé jsou nespravedlivé, jiné nadbytečné, další jsou vhodnější než jiné. Existuje ale jedna výjimka, daň z nemovitostí. Ta je logická, oprávněná a potřebná a v ČR by jako jediná měla být podstatně zvýšena. A my bychom ji měli platit rádi.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Eva Hníková | 25. 4. 2001
Vaše dítě navštěvuje základní školu a tvrdí, že nutně potřebuje mobilní telefon. Koupíte mu ho. Možná zaplatíte spoustu telefonátů a zpráv, které jsou podle vašeho názoru zbytečné, ale na druhou stranu budete mít přehled, co váš potomek právě dělá.
Články | Tomáš Skřivánek | 19. 12. 2001
Tisková zpráva Českého Telecomu ke zdražení platnému od února 2002.
Články | Tomáš Janča | 28. 2. 2001
Málokteré ekonomické zpravodajství, ať už v televizi nebo na stránkách novin, si může dovolit neuvést hodnotu a vývoj některého z burzovních indexů. Jak se konstruují, ví ale jen málokdo.
Články | Pavel Pršala | 19. 10. 2000
Načasovat správně svoji investici je snem každého investora. Maximální míra úspěchu je vymezena dvěma okamžiky, nejlevnějším nákupem a nejdražším prodejem. Oba lze ale spolehlivě určit jen při pohledu do minulosti, neboť pověstnou křišťálovou kouli zatím nikdo nenašel.
Články | Tomáš Prouza | 29. 11. 2000
O tom, že se z hvězdy postkomunistické střední Evropy v posledních letech stal spíše zaostalý poškolák, se mluví už dlouho. Opakovaně to potvrdila Evropská komise a podobně mluví i dnes zveřejněná zpráva Světové banky o transformaci českých bank a podniků.
Články | Leoš Bárta | 21. 12. 2001 | 1 komentář
Skončil rok 2001 a spolu s ním končí i první ročník soutěže, která hodnotí marketingové aktivity finančních institucí na internetu. Jaká ta soutěž byla a co přinesla? A hlavně, co můžeme očekávat od internetu v roce 2002? Co přinese a jaký bude? Pojďte spolu s námi přemýšlet o tom, co přijde. Taková předvánoční filosofická rozprava přece nemůže škodit?
Články | Eva Marečková | 7. 12. 2006
I když nákup call opce patří k základním strategiím, rozhodování o konkrétní podobě nakoupené call opce zahrnuje komplexnější přístup. Co všechno tedy musíme brát do úvahy?
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 1. 2001
Nové jméno představí v druhém lednovém týdnu Expandia banka. Její majitel - Česká pojišťovna - tím chce završit odpoutání banky od jejích zakladatelů - skupiny Expandia.
Články | Alena Urubková | 25. 3. 2002
Díky zajímavé a výhodné kombinaci několika finančních produktů a služeb v balíčku PROFIKONTO mohou menší a střední podniky a podnikatelé získat u Raiffeisenbank a. s. výhodnou nabídku pokrývající komplexně jejich potřeby. Zajímavé cenové zvýhodnění některých služeb a produktů samotné Raiffeisenbank je doplněno o slevy na pojišťovací a leasingové produkty partnerských společností v rámci finanční skupiny Raiffeisen.
Články | Michal Hazi | 2. 7. 2001
Nejmladší mobilní operátor Oskar nedávno představil novou službu Platby z mobilu. Kapesní telefon by se díky ní měl stát plnohodnotným platebním nástrojem každého z nás. O podobných projektech se ve světě již mluví dlouho. Možnosti nabízené v rámci pilotního projektu jsou navíc zatím poměrně omezené.
Články | Martin Burda | 14. 3. 2002
Proč v portfoliích Investiční společnosti České spořitelny nenajdete CDOs, které se uchytily v portfoliích konkurenční IKS? Přečtěte si podrobné vysvětlení z pera Martina Burdy, šéfa investic ISČS.
Články | Tomáš Prouza | 13. 3. 2002 | 1 komentář
Možná jste již slyšeli název CDO nebo asset-backed securities. Českým investorům je ve větší míře představila Komerční banka - a vzbudila s nimi velký rozruch. Proč?
Články | Emil Dočkal | 31. 1. 2002
Na první pohled všední poznámka ministra financí při diskusi o státním rozpočtu ke stavebnímu spoření - to když si stěžoval na státní podporu, která ubírá stále víc a víc z rozpočtu - uvolnila, každoročně se opakující, lavinu diskusí o tom, jak moc či jak málo stát ztrácí, podporuje-li stavební spoření.
Články | Jaroslav Rozehnal | 18. 10. 2000
Český kapitálový trh rychle ztratil vše, co za poslední rok získal. Deseti a více procentní roční přírůstky kurzů vzaly za své. Má trh perspektivu, nebo se pozitivní očekávání definitivně rozplynuly?
Články | Tomáš Skřivánek | 8. 4. 2002
Čtyřdenní pracovní a obchodní týden stačil tuzemským fondům na získání bezmála 1,3 miliardy nového majetku. Slovo fondům by ale mělo být spíše uvedeno v jednotném čísle.
Články | Vojtěch Horna | 10. 9. 2002
Nejmladší mobilní operátor dohnal své konkurenty a do své nabídky zařadil GSM Banking. Od počátku tohoto týdne tak lze bankovní účet ovládat prostřednictvím mobilu u všech operátorů v České republice.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Tomáš Prouza | 25. 2. 2002
Investované sumy se stále pohybují na rekordních úrovních, ale výkonnost je čím dál tím horší. Především akciové a smíšené fondy minulý týden zaznamenaly nepříjemné ztráty.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | František Marek | 29. 10. 2003
Vysoká cena práce v ČR je překážkou pro zaměstnávání lidí. Podnikatel má sice možnosti jak dát někomu práci tak, aby pro něj realizace zakázky neztratila smysl. Ne všechny, byť využívané, jsou ovšem legální.
Články | Pavel Juřík | 9. 10. 2002
Vynález bankomatu byl zařazen mezi 100 největších vynálezů 20 století. Stal se prvním počítačovým systémem obsluhovaným zákazníky a sehrál významnou roli ve vývoji výpočetní techniky i bankovnictví posledního čtvrtstoletí.
Články | Jan Heřman | 28. 3. 2002 | 1 komentář
Kvůli dealerským podvodům některé banky krachují, jiné dosahují miliardových ztrát. A když si myslí, jak dokonale jsou zabezpečeny, přichází trpké probuzení do reality. Zajímá vás, jak se před vlastními zaměstnanci chrání české finanční domy?
Články | Pavel Pršala | 12. 1. 2001
Nejsou ještě příliš vzdálené doby, kdy Spořínek byl náš nejlepší kamarád a jen málokdo tehdy nespořil na vkladní knížce. Dnes je pro změnu snad nejčastěji používaným výrazem v komunikaci komerčních finančních institucí orientovaných na běžné obyvatelstvo slovo "investice". Co tedy dnes děláme - spoříme nebo investujeme?
Články | Lukáš Půda | 2. 10. 2001
Ještě před rokem bylo úrokového zvýhodnění klientů, kteří si nevezmou úvěr, běžné. Vzhledem k vývoji úrokových sazeb na trhu však musí stavební spořitelny reagovat a tyto výhody rušit.
Investiční produkty | Michal Stupavský | 10. 10. 2007 | 1 komentář
Zajistit se dá na finančních trzích nejen proti nežádoucím pohybům cen na světových burzách, ale i proti výkyvům úrokových sazeb. Toho využívají především banky prostřednictvím dohod o termínové úrokové míře.
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 2. 2002
Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále populárnějšího životního pojištění by se měnit neměly.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.