Jak na to | Věra Tůmová | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.
Jak na to | Věra Tůmová | 22. 5. 2008 | 9 komentářů
Čím dál více firem svým zaměstnancům přispívá na penzijní připojištění nebo investiční životní pojištění. Bez těchto příspěvků by si mnoho lidí tyto produkty často nepořídilo. Proto většinou neví, že třeba u investičního pojištění jim může odchod z práce přinést dost starostí a někdy i zklamání.
Jak na to | Věra Tůmová | 21. 2. 2008 | 14 komentářů
Při nákupu životního pojištění se řada klientů nesetká s příliš vstřícným pojišťovacím agentem. Zjistili jsme to i v našem prosincovém testu. Většina pojišťoven přitom otevřeně říká, jak by měl správný postup prodeje vypadat. Některé ho tají jako své know-how.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.
Hypotéky | Kateřina Boušová | 8. 2. 2007 | 1 komentář
Ze všech stran slyšíme, že nejlepším řešením bytové situace je koupit si nemovitost do osobního vlastnictví. Hypotečnímu boomu nahrávají nízké úrokové sazby, deregulace či hrozba zvýšení DPH na novostavby. Ovšem hypotéka je dlouhodobý finanční závazek. Během dvaceti let splácení může kdykoli nastat situace, kdy na splátky najednou prostě nemáte. Připravili jsme pro vás přehled možných řešení takové situace.
Co se děje | František Mašek | 5. 11. 2010 | 21 komentářů
Pojišťovny nabízejí klientům aktualizaci pojistného kvůli inflaci. Někdy to má ale háček: Co si myslet o tom, že roční míra inflace činí dvě procenta, zatímco tzv. indexace pojištění jde nahoru daleko výrazněji, a navíc bez jasného vysvětlení, proč?
Jak na to | Marek Musil | 17. 7. 2008 | 14 komentářů
Rodinné životní pojištění není nový pojistný produkt. Jde spíše o snahu některých pojišťováků zahrnout do jediné pojistné smlouvy celou rodinu, včetně dětí. Za zdánlivou výhodou však spočívá řada nevýhod.
Co se děje | Věra Tůmová | 7. 8. 2008 | 8 komentářů
Majestátní výhled z okna, příjemné kanceláře a příspěvek na doktora i to mohou být kritéria pro výběr zaměstnavatele. A nízká nezaměstnanost v Česku umožňuje lidem vybírat si, kde budou pracovat, což firmy vědí a lákají je na řadu benefitů. Říká se, že koupit se dá za určitých podmínek snad každý.
Recenze | Věra Tůmová | 12. 3. 2008 | 9 komentářů
Každý rodič se asi zamýšlí nad tím, jak nejlépe zabezpečit své děti. Nyní přišla na trh s novinkou pojišťovna AXA, která nabízí investiční životní pojistku pro děti. V naší recenzi jsme jí udělili dvě hvězdičky.
Články | Petr Vykoukal | 6. 2. 2003
O tom, že myslet na budoucnost se vyplatí vás bude přesvědčovat každý pojišťovák. Zkuste ho vzít za slovo, a než si od něj koupíte pojistku, myslete na budoucnost. Tedy také na to, jestli skutečně pojistku potřebujete a zda budete schopni a ochotni ji platit. Její předčasné zrušení je totiž většinou dosti drahé.
Články | Petr Vykoukal | 15. 2. 2001
Pojištění nemusí sloužit pouze jako zajištění blízkých pro případ smrti nebo trvalé invalidity, může být také nástrojem k tvorbě úspor a jejich investování.
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2002
Ze všech stran se na nás valí reklamy na životní pojištění. Pojištění majetku jako by skomíralo někde v ústraní, ale není tomu tak. I v této zdánlivě nudné oblasti se dějí velké věci.
Články | Tomáš Skřivánek | 10. 12. 2001
Předvánoční party se v mnohých firmách staly pravidlem. Ne však mezi investičními společnostmi. Nemají co slavit?
Články | Petr Vykoukal | 3. 1. 2002
Většina z nás nevěří tomu, že se o ně stát ve stáří postará. O "dobré bydlo" se musíme přičinit sami. Pokud si jako jednoho z nástrojů k naplnění tohoto cíle zvolíte penzijní připojištění, můžete přece jen z tatíčka státu něco vyzískat.
Články | Roman Scherks | 18. 4. 2006 | 12 komentářů
Kombinaci kapitálové životní pojistky a hypotéky už jen málokdo nabízí jako něco výhodného. Není také třeba, na trhu je podobný stroj na provize: hypoteční úvěr a investiční životní pojištění. Zejména pak v podání společnosti Broker Consulting. Způsob, kterým její prodejce zachází s čísly, je do nebe volající, umně některé informace potlačuje, jiné zdůrazňuje a některé dokonce zamlčuje.
Jak na to | František Mašek | 21. 1. 2010 | 4 komentáře
Z chodníků měst a obcí rychle mizí sníh a zejména led. Znovu ale mohou přijít mrazy a úrazy, způsobené pádem na neuklizené komunikaci. Domoci se náhrady za vzniklou škodu není úplně jednoduché.
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 2. 2002
Tuzemský pojistný trh se doposud vyznačoval nízkými sazbami. Levné pojištění se ale postupně stává minulostí, neboť výše půjdou především sazby povinného ručení, zatímco ceny stále populárnějšího životního pojištění by se měnit neměly.
Články | Tomáš Prouza | 6. 3. 2002
V posledních dnech se často mluví o státní podpoře stavebního spoření a o jejím možném omezení. Stavební spoření ale není jediným finančním produktem, na který stát přispívá. Ale možná by neškodilo, kdyby si stát ve státních podporách udělal pořádek.
Články | Petr Vykoukal | 1. 3. 2001
Ke splacení hypotéčního úvěru můžete využít též životní pojistku. Tato kombinace však v sobě zahrnuje rizika, v jejichž důsledku můžete nakonec zaplatit podstatně více než při splácení běžným způsobem.
Články | Petr Vykoukal | 4. 12. 2001
Komu by se situace z titulku nelíbila? Pokud by však oním podpisem měl být váš autogram na životní pojistce, dejte si pozor, neuvážená touha ušetřit by vás totiž mohla přijít draho. Na pojištění svého života byste však určitě zanevřít neměli.
Články | Evžen Huml | 31. 7. 2007
Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004
Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?
Články | Tomáš Skřivánek | 7. 3. 2002
Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?
Články | Petr Vykoukal | 16. 5. 2002
Z půjčky na bydlení, produktu, který ještě před několika lety pro většinu bank představoval "jen tak něco na okraj", je dnes nosný pilíř bankovních obchodů.
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Minulý rok byl pro stavební spořitelny opět úspěšný, rostly objemy vkladů, počty nových smluv, jediné co mohlo narušit úsměv na tváři manažerů byl výrazný pokles zisků způsobený nízkými úrokovými sazbami.
Články | Petr Vykoukal | 12. 12. 2000 | 1 komentář
Mnoho z nás řeší svou nerozhodnost nad vhodnými vánočními dárky obálkou s penězi nebo dárkovými kupóny velkých supermarketů či obchodních domů. Elegantnější možností však může být darování finančního produktu, který může navíc přinášet výnosy. Na obdarovaném pak záleží, jestli si je v očekávání budoucích zisků ponechá nebo jej okamžitě přemění na peníze.
Články | Simona Ely Plischke | 30. 5. 2003
Než si vyberou peníze z bankomatu, nechají jej prověřit u tajné služby. Počítač by vyměnili za fotoaparát a místo práce s daty by fotili nahé dívky. O koho jde? O vás, naše čtenáře. Vyhodnotili jsme odpovědi v anketách a vytvořili postavu Jiřího Anketníka, typického představitele Peněz.CZ. Poznáváte se?
Co se děje | Věra Tůmová | 1. 2. 2008 | 8 komentářů
Životní pojistky by se neměly kupovat jako housky. Než si je lidé sjednají, měli by o tomto produktu něco vědět. Jinak jim pojišťovna či prodejce může snadno vnutit něco, co nepotřebují. Lepší představě klientů o tom, co je životní pojištění by měla napomoci kampaň České asociace pojišťoven.
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.