Aktuality | Petr Kučera | 5. 6. 2020 | 65 komentářů
Cena jízdenek na přímý vlak společnosti RegioJet do Chorvatska má začínat už na 590 korunách. To je výrazně méně, než za kolik tam před lety jezdily České dráhy, nebo i autobus RegioJetu.
Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 26 komentářů
Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?
Recenze | Petr Kučera | 13. 12. 2020 | 25 komentářů
S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který před pár dny spustil e-shop na elektronické dálniční známky. OneTicket sice funguje, ale...
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Co se děje | Petr Kučera | 31. 10. 2019 | 30 komentářů
Kraje chtějí mít hlavní slovo, ale nemluví spolu. Hrozící chaos probudil i ministerstvo: Na šesti stranách stručně vysvětluje, že za problémy nemůže a jednotný tarif připravilo tak rychle, jak dokázalo.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.
Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů
„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů
Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.
Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů
„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 6. 2020 | 1 komentář
Společnost RegioJet zvyšuje počet vlakových spojů do Chorvatska a Slovinska. Od 11. července do budou jezdit denně až do konce prázdnin.
Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů
„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.
Komentář | Pavel Jégl | 4. 11. 2019 | 16 komentářů
Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Očima expertů | Gabriel Pleska | 16. 2. 2018 | 7 komentářů
Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 26 komentářů
Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 12. 2019 | 19 komentářů
Pro různé dopravce i kraje začnou platit jiné tarify a pravidla, jízdenky si pokaždé koupíte jinde a jinak. Na víc než stu nádraží přitom prodej jízdenek končí.
Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.
Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře
Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.
Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 6. 2023 | 1 komentář
I letos České dráhy nabízejí Jízdenku na léto. Za cenu od 1190 do 1990 korun můžete v létě cestovat ve vlacích Českých drah týden nebo čtrnáct dní bez omezení. Předprodej jízdenek začal dnes, cestovat se na ně dá mezi 1. červencem a 31. srpnem.
Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002
Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.
Články | Petr Vykoukal | 19. 6. 2001
312 milionů korun může získat LIMART při uzavření objednávek investorů. Rozhodne se tak o osudu prvního pokusu domácí firmy vstoupit na pražskou burzu. Na úspěchu nebude mít vliv jen prvotní zájem o novou emisi, ale také to, jak se bude s akciemi firmy obchodovat v budoucnu. Z podniku na stříhání plechů se tak stává možný spasitel (ale i možný terminátor) českého kapitálového trhu.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů
Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 6. 2020 | 1 komentář
České dráhy obnovují prodej vnitrostátních místenek a rezervací míst pro přepravu kol. Ode dneška jde rezervovat místa do vlaků na devíti dálkových linkách, místa v ostatních spojích bude možné zarezervovat od půlnoci z úterý na středu.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů
Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů
Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...
Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře
Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.