Železnice

Další články na téma železnice najdete na Finmag.cz.

Vlakem k moři za nejnižší cenu, slibuje RegioJet

Aktuality | Petr Kučera | 5. 6. 2020 | 65 komentářů

+550

Cena jízdenek na přímý vlak společnosti RegioJet do Chorvatska má začínat už na 590 korunách. To je výrazně méně, než za kolik tam před lety jezdily České dráhy, nebo i autobus RegioJetu.

Prvního září zlevňuje jízdné na vlaky a autobusy. O kolik a pro koho?

Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 26 komentářů

+93

Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?

Jednotná jízdenka na vlak startuje. Proč si ji nekoupit

Recenze | Petr Kučera | 13. 12. 2020 | 25 komentářů

+78

S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který před pár dny spustil e-shop na elektronické dálniční známky. OneTicket sice funguje, ale...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Chaos s jízdenkami na vlak. Stát vydal návod, chystá skryté zdražení

Co se děje | Petr Kučera | 31. 10. 2019 | 30 komentářů

+54

Kraje chtějí mít hlavní slovo, ale nemluví spolu. Hrozící chaos probudil i ministerstvo: Na šesti stranách stručně vysvětluje, že za problémy nemůže a jednotný tarif připravilo tak rychle, jak dokázalo.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře

+51

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů

+45

„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Evropská jízdenková loterie

Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů

+44

Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů

+42

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

RegioJet přidá vlaky do Chorvatska, pojedou denně

Aktuality | Petr Kučera | 25. 6. 2020 | 1 komentář

+39

Společnost RegioJet zvyšuje počet vlakových spojů do Chorvatska a Slovinska. Od 11. července do budou jezdit denně až do konce prázdnin.

Žluté autobusy jedou do boje! Mail jako důkaz predátorského dumpingu?

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů

+35

„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Komentář | Pavel Jégl | 4. 11. 2019 | 16 komentářů

+25

Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Žluté autobusy bez stevardů. Změny se nebojte, uklidňuje RegioJet

Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů

+24

RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů

+19

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí

Očima expertů | Gabriel Pleska | 16. 2. 2018 | 7 komentářů

+19

Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 26 komentářů

+18

Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?

Odškodnění za zpoždění vlaku dostanete snadněji. České dráhy mírní pravidla

Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022

+11

Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.

Pojede to jinak. Největší vlaková změna za poslední roky je tu

Co se děje | Petr Kučera | 14. 12. 2019 | 19 komentářů

+10

Pro různé dopravce i kraje začnou platit jiné tarify a pravidla, jízdenky si pokaždé koupíte jinde a jinak. Na víc než stu nádraží přitom prodej jízdenek končí.

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů

+10

Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.

Zpoždění vlaku? Do hodiny odškodnění nečekejte

Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře

+9

Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.

Odškodnění za zpoždění vlaku? Dalších pět let v pravěku!

Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář

+9

Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

+9

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Letní neomezená jízdenka pro vlaky Českých drah už je v prodeji

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 6. 2023 | 1 komentář

+9

I letos České dráhy nabízejí Jízdenku na léto. Za cenu od 1190 do 1990 korun můžete v létě cestovat ve vlacích Českých drah týden nebo čtrnáct dní bez omezení. Předprodej jízdenek začal dnes, cestovat se na ně dá mezi 1. červencem a 31. srpnem.

Mezinárodní hospodářská krize (1836-1838)

Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002

+8

Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.

Ve čtvrtek se rozhodne o české burze

Články | Petr Vykoukal | 19. 6. 2001

+7

312 milionů korun může získat LIMART při uzavření objednávek investorů. Rozhodne se tak o osudu prvního pokusu domácí firmy vstoupit na pražskou burzu. Na úspěchu nebude mít vliv jen prvotní zájem o novou emisi, ale také to, jak se bude s akciemi firmy obchodovat v budoucnu. Z podniku na stříhání plechů se tak stává možný spasitel (ale i možný terminátor) českého kapitálového trhu.

Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů

+7

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

České dráhy obnoví prodej místenek. Další omezení trvají

Aktuality | Petr Kučera | 2. 6. 2020 | 1 komentář

+7

České dráhy obnovují prodej vnitrostátních místenek a rezervací míst pro přepravu kol. Ode dneška jde rezervovat místa do vlaků na devíti dálkových linkách, místa v ostatních spojích bude možné zarezervovat od půlnoci z úterý na středu.

Daň z deště. Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů

+6

Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.

Očima expertů: Stávkovat? Ano, ale proti čemu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů

+6

Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...

Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený

Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře

+5

Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.

Stránka 1/2

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services