železnice

Dojíždíte… Ovlivnilo vás zvýšení jízdného na železnici?

Články | Eva Hníková | 13. 3. 2001

+1

Ráno se probudíte, rychle se nasnídáte a spěcháte na vlak, protože denně dojíždíte do zaměstnání. Možná jste ale po zdražení jízdného Českými drahami raději začali jezdit za prací autobusem nebo autem.

Do Německa za pár šupů

Články | Aleš Hejna | 19. 3. 2001 | 1 komentář

-1

Až donedávna platilo, že nejlevnějším dopravním prostředkem při cestě do zahraničí je auto, případně autobus. Dnes se ale najdou i cenově výhodnější způsoby, dostupnější bývá též vlak.

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara

Články | Zdeněk Fekar | 4. 6. 2001

-12

Nejdřív se mi zdálo, že se ten minulý týden skoro nic zaznamenáníhodného nedělo. Když jsem dal dohromady všechny novinové výstřižky z minulého týdne, změnil jsem názor.

Ve čtvrtek se rozhodne o české burze

Články | Petr Vykoukal | 19. 6. 2001

+7

312 milionů korun může získat LIMART při uzavření objednávek investorů. Rozhodne se tak o osudu prvního pokusu domácí firmy vstoupit na pražskou burzu. Na úspěchu nebude mít vliv jen prvotní zájem o novou emisi, ale také to, jak se bude s akciemi firmy obchodovat v budoucnu. Z podniku na stříhání plechů se tak stává možný spasitel (ale i možný terminátor) českého kapitálového trhu.

Pohřeb jako dividenda

Články | Petr Vykoukal | 24. 8. 2001

-9

Za časů našich dědečků bývaly akcie většinou krásnými uměleckými díly. Ve věku počítačů je ale všechno jinak.

Chodí do sběrny jen bezdomovci?

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář

-54

Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?

České dráhy: Neplaťte o 70 % více, když nemusíte

Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002

-3

Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.

Vývoj kapitálových trhů ve dnech 2. - 8. 3. 2002

Články | David Petráček | 11. 3. 2002

+4

Trhy šly po dlouhé době radostně nahoru. Proč - a kdo na tom nejvíce vydělal?

Canal mania v Anglii (1793)

Články | Stanislav Volek | 29. 3. 2002

+1

V polovině 18. století začala v Anglii průmyslová revoluce. Půdu ji připravilo vítězství anglického liberalismu a vyvolána byla mnoha převratnými vynálezy, mezi kterými dominoval parní stroj, patentovaný Jamesem Wattem roku 1769, a velkým pokrokem v dopravě. Na počátku revolučních změn v dopravě však nestála železnice, ale stavba průplavů.

Mezinárodní hospodářská krize (1836-1838)

Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002

+8

Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.

V tarifní džungli se rozjasňuje

Články | Martin Pawinger | 20. 5. 2002

-2

Jednotný tarif u všech autobusových spojů a dopravců se stal hlubokou minulostí a rozdíly v jízdném se propastně zvětšují. Například při cestě z Prahy do Brna můžeme zaplatit sto dvacet, ale i dvě stě korun.

Železniční euforie v Německu (1842-1848)

Články | Stanislav Volek | 24. 5. 2002 | 1 komentář

-14

Založením norimberské společnosti "Ludwigs-Eisenbahn-Gesellschaft" a následným zahájením provozu na první železniční trati (7.12.1835), vstoupilo také Německo do "zlatého věku" železnice.

Události uplynulého měsíce: prosinec

Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006

-26

Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.

Česká republika pod palbou čísel aneb rodná hrouda v kostce

Články | Simona Ely Plischke | 27. 9. 2006

+2

Z celé EU se u nás rodí nejméně dětí, z celé Evropy jsme nejtlustší a ze všech zemí světa se u nás vypije nejvíce piva. Vymíráme, stárneme, rozvádíme se a nebereme se. Také jsme 40. největší ekonomikou světa, 12. "nejžádanější" a 30. nejnavštěvovanější zemí na světě. Naše kupní síla dosahuje 28 % lucemburské, na 1 000 lidí u nás připadá 356 aut a každý pátý Čech je starší 60 let. Přinášíme vám jedinečný přehled statistických údajů z různých sfér života.

Trik Českých drah: Zdraží jízdenky, ale cenu nezvednou

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 11. 2010 | 1 komentář

+1

Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů

+42

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů

+44

„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Očima expertů: Stávkovat? Ano, ale proti čemu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů

+5

Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...

Žluté autobusy jedou do boje! Mail jako důkaz predátorského dumpingu?

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů

+35

„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.

Výlety po Česku: jak cestovat nejlevněji autobusem a vlakem

Jak na to | Věra Tůmová | 16. 8. 2011 | 7 komentářů

+1

V polovině týdne se má zase na chvíli objevit léto. Pro ty, kteří si pěkné dny chtějí zpestřit výletem, nabízíme tipy na slevy při cestách autobusy a vlaky. Ale vlastně nejen pro ně, hodit se přece mohou každému. S interaktivní grafikou.

Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů

+5

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?

Co se děje | Luboš Palata | 17. 1. 2012 | 12 komentářů

+1

V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 25 komentářů

+18

Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?

Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený

Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře

+4

Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů

+11

Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.

Leoš Novotný: LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2012 | 12 komentářů

-4

V prosinci vyrazí byznysmen Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava a utká se s Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru říká, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Daň z deště. Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů

+6

Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.

Odškodnění za zpoždění vlaku? Dalších pět let v pravěku!

Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář

+9

Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 13 komentářů

+18

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře

+51

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Články na Heroine.cz

Pouhý skvělý sex. Ženská touha v americké feministické literatuře

Pouhý skvělý sex. Ženská touha v americké feministické literatuře

Dvě americké autorky podávají precizně vystavěnou obžalobu nelítostného mechanismu, jehož...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Interaktivní grafiky

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Černé září 2008 uvrhlo svět do jedné z nejhorších finančních krizí. Podívejte se na průběh finanční krize v kontextu vývoje na burzách a měnových trzích.

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Od 1. dubna 2009 je v oběhu lépe chráněná pětisetkoruna. Přibyly tři nové ochranné prvky. Podívejte se, jak poznat pravou bankovku od falešné.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.