Články | Eva Hníková | 13. 3. 2001
Ráno se probudíte, rychle se nasnídáte a spěcháte na vlak, protože denně dojíždíte do zaměstnání. Možná jste ale po zdražení jízdného Českými drahami raději začali jezdit za prací autobusem nebo autem.
Články | Aleš Hejna | 19. 3. 2001 | 1 komentář
Až donedávna platilo, že nejlevnějším dopravním prostředkem při cestě do zahraničí je auto, případně autobus. Dnes se ale najdou i cenově výhodnější způsoby, dostupnější bývá též vlak.
Články | Zdeněk Fekar | 4. 6. 2001
Nejdřív se mi zdálo, že se ten minulý týden skoro nic zaznamenáníhodného nedělo. Když jsem dal dohromady všechny novinové výstřižky z minulého týdne, změnil jsem názor.
Články | Petr Vykoukal | 19. 6. 2001
312 milionů korun může získat LIMART při uzavření objednávek investorů. Rozhodne se tak o osudu prvního pokusu domácí firmy vstoupit na pražskou burzu. Na úspěchu nebude mít vliv jen prvotní zájem o novou emisi, ale také to, jak se bude s akciemi firmy obchodovat v budoucnu. Z podniku na stříhání plechů se tak stává možný spasitel (ale i možný terminátor) českého kapitálového trhu.
Články | Petr Vykoukal | 24. 8. 2001
Za časů našich dědečků bývaly akcie většinou krásnými uměleckými díly. Ve věku počítačů je ale všechno jinak.
Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář
Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?
Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002
Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.
Články | David Petráček | 11. 3. 2002
Trhy šly po dlouhé době radostně nahoru. Proč - a kdo na tom nejvíce vydělal?
Články | Stanislav Volek | 29. 3. 2002
V polovině 18. století začala v Anglii průmyslová revoluce. Půdu ji připravilo vítězství anglického liberalismu a vyvolána byla mnoha převratnými vynálezy, mezi kterými dominoval parní stroj, patentovaný Jamesem Wattem roku 1769, a velkým pokrokem v dopravě. Na počátku revolučních změn v dopravě však nestála železnice, ale stavba průplavů.
Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002
Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.
Články | Martin Pawinger | 20. 5. 2002
Jednotný tarif u všech autobusových spojů a dopravců se stal hlubokou minulostí a rozdíly v jízdném se propastně zvětšují. Například při cestě z Prahy do Brna můžeme zaplatit sto dvacet, ale i dvě stě korun.
Články | Stanislav Volek | 24. 5. 2002 | 1 komentář
Založením norimberské společnosti "Ludwigs-Eisenbahn-Gesellschaft" a následným zahájením provozu na první železniční trati (7.12.1835), vstoupilo také Německo do "zlatého věku" železnice.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | Simona Ely Plischke | 27. 9. 2006
Z celé EU se u nás rodí nejméně dětí, z celé Evropy jsme nejtlustší a ze všech zemí světa se u nás vypije nejvíce piva. Vymíráme, stárneme, rozvádíme se a nebereme se. Také jsme 40. největší ekonomikou světa, 12. "nejžádanější" a 30. nejnavštěvovanější zemí na světě. Naše kupní síla dosahuje 28 % lucemburské, na 1 000 lidí u nás připadá 356 aut a každý pátý Čech je starší 60 let. Přinášíme vám jedinečný přehled statistických údajů z různých sfér života.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 11. 2010 | 1 komentář
Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.
Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů
„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.
Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů
„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů
Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...
Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů
„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.
Jak na to | Věra Tůmová | 16. 8. 2011 | 7 komentářů
V polovině týdne se má zase na chvíli objevit léto. Pro ty, kteří si pěkné dny chtějí zpestřit výletem, nabízíme tipy na slevy při cestách autobusy a vlaky. Ale vlastně nejen pro ně, hodit se přece mohou každému. S interaktivní grafikou.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů
Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.
Co se děje | Luboš Palata | 17. 1. 2012 | 12 komentářů
V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 26 komentářů
Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře
Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.
Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2012 | 12 komentářů
V prosinci vyrazí byznysmen Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava a utká se s Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru říká, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů
Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.
Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.