Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře
Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 6. 2023 | 1 komentář
I letos České dráhy nabízejí Jízdenku na léto. Za cenu od 1190 do 1990 korun můžete v létě cestovat ve vlacích Českých drah týden nebo čtrnáct dní bez omezení. Předprodej jízdenek začal dnes, cestovat se na ně dá mezi 1. červencem a 31. srpnem.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů
Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 4. 2019
Státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spustila nové internetové stránky. Mají být modernější a především více „zákaznicky orientované“ než ty předchozí.
Recenze | Petr Kučera | 13. 12. 2020 | 25 komentářů
S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který před pár dny spustil e-shop na elektronické dálniční známky. OneTicket sice funguje, ale...
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář
Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 25. 9. 2023
Státní podnik České dráhy zdraží jízdné v průměru o 9,5 procenta – to je ve stejné výši, jako stoupne cena u státního systému jednotného tarifu OneTicket.
Aktuality | Gabriel Pleska | 19. 10. 2022
České dráhy, největší tuzemský vlakový dopravce, zdraží od 11. prosince základní kilometrický ceník pro vnitrostátní přepravu v průměru o 15 procent.
Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 26 komentářů
Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?
Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002
Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 6. 2020 | 65 komentářů
Cena jízdenek na přímý vlak společnosti RegioJet do Chorvatska má začínat už na 590 korunách. To je výrazně méně, než za kolik tam před lety jezdily České dráhy, nebo i autobus RegioJetu.
Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.
Aktuality | Petr Kučera | 31. 7. 2020 | 1 komentář
Žluté vlaky společnosti RegioJet začínají ode dneška jezdit i do Budapešti. Dopravce tam prodlouží polovinu z dosavadních spojů, které doteď končí ve Vídni. V každém směru tak pojedou dva vlaky denně.
Očima expertů | Gabriel Pleska | 16. 2. 2018 | 7 komentářů
Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů
Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 11. 2010 | 1 komentář
Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 3. 9. 2017 | 9 komentářů
Státní železniční dopravce reaguje i na novou autobusovou konkurenci. Po letech příprav během září zjednoduší vracení nebo výměnu jízdenek. Rozšíří bezplatnou wi-fi na řadě dalších spojů a přidá nabídku občerstvení. Chce také zatraktivnit první třídu, v ceně nabídne i denní tisk. Současně ale dráhy omezí možnost vrátit jízdenku nevyužitou kvůli zpožděnému odjezdu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře
Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.
Články | Stanislav Volek | 29. 3. 2002
V polovině 18. století začala v Anglii průmyslová revoluce. Půdu ji připravilo vítězství anglického liberalismu a vyvolána byla mnoha převratnými vynálezy, mezi kterými dominoval parní stroj, patentovaný Jamesem Wattem roku 1769, a velkým pokrokem v dopravě. Na počátku revolučních změn v dopravě však nestála železnice, ale stavba průplavů.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů
Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.
Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů
„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 6. 2020 | 1 komentář
České dráhy obnovují prodej vnitrostátních místenek a rezervací míst pro přepravu kol. Ode dneška jde rezervovat místa do vlaků na devíti dálkových linkách, místa v ostatních spojích bude možné zarezervovat od půlnoci z úterý na středu.
Aktuality | Petr Kučera | 31. 10. 2019 | 1 komentář
Ministerstvo financí našlo po víc než roce způsob, jak omezit zneužívání 75% slev ze strany některých dopravců. Zavede strop na maximální cenu jízdenky, kterou firmám proplatí. Regulace začne platit až od 1. ledna 2020, přestože média na tento problém upozorňovala hned při zavedení slev loni v září.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 26 komentářů
Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?