železnice

Chaos s jízdenkami na vlak. Stát vydal návod, chystá skryté zdražení

Co se děje | Petr Kučera | 31. 10. 2019 | 28 komentářů

+48

Kraje chtějí mít hlavní slovo, ale nemluví spolu. Hrozící chaos probudil i ministerstvo: Na šesti stranách stručně vysvětluje, že za problémy nemůže a jednotný tarif připravilo tak rychle, jak dokázalo.

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Komentář | Pavel Jégl | 4. 11. 2019 | 15 komentářů

+21

Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Zpoždění vlaku? Do hodiny odškodnění nečekejte

Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře

+7

Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.

Prvního září zlevňuje jízdné na vlaky a autobusy. O kolik a pro koho?

Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 25 komentářů

+89

Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?

Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců

Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 13 komentářů

+19

Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?

Žluté autobusy bez stevardů. Změny se nebojte, uklidňuje RegioJet

Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 16 komentářů

+23

RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

+2

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí

Očima expertů | Gabriel Pleska | 16. 2. 2018 | 7 komentářů

+10

Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

Evropská jízdenková loterie

Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů

+44

Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.

Odškodnění za zpoždění vlaku? Dalších pět let v pravěku!

Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář

+9

Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.

Daň z deště. Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů

+6

Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.

Leoš Novotný: LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2012 | 12 komentářů

-4

V prosinci vyrazí byznysmen Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava a utká se s Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru říká, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?

Co se děje | Luboš Palata | 17. 1. 2012 | 12 komentářů

+1

V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Žluté autobusy jedou do boje! Mail jako důkaz predátorského dumpingu?

Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů

+35

„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.

Revoluce u Českých drah? Jízdenku vrátíte snadněji. Přibude wi-fi a výhody v první třídě

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 3. 9. 2017 | 9 komentářů

0

Státní železniční dopravce reaguje i na novou autobusovou konkurenci. Po letech příprav během září zjednoduší vracení nebo výměnu jízdenek. Rozšíří bezplatnou wi-fi na řadě dalších spojů a přidá nabídku občerstvení. Chce také zatraktivnit první třídu, v ceně nabídne i denní tisk. Současně ale dráhy omezí možnost vrátit jízdenku nevyužitou kvůli zpožděnému odjezdu.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře

+51

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů

+11

Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.

Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený

Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře

+4

Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.

České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 25 komentářů

+18

Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?

Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů

+5

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Výlety po Česku: jak cestovat nejlevněji autobusem a vlakem

Jak na to | Věra Tůmová | 16. 8. 2011 | 7 komentářů

+1

V polovině týdne se má zase na chvíli objevit léto. Pro ty, kteří si pěkné dny chtějí zpestřit výletem, nabízíme tipy na slevy při cestách autobusy a vlaky. Ale vlastně nejen pro ně, hodit se přece mohou každému. S interaktivní grafikou.

Očima expertů: Stávkovat? Ano, ale proti čemu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů

+5

Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů

+44

„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů

+42

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

Trik Českých drah: Zdraží jízdenky, ale cenu nezvednou

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 11. 2010 | 1 komentář

+1

Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.

Železniční euforie v Německu (1842-1848)

Články | Stanislav Volek | 24. 5. 2002 | 1 komentář

-14

Založením norimberské společnosti "Ludwigs-Eisenbahn-Gesellschaft" a následným zahájením provozu na první železniční trati (7.12.1835), vstoupilo také Německo do "zlatého věku" železnice.

České dráhy: Neplaťte o 70 % více, když nemusíte

Články | Martin Pawinger | 2. 1. 2002

-3

Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.

Chodí do sběrny jen bezdomovci?

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář

-54

Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?

Do Německa za pár šupů

Články | Aleš Hejna | 19. 3. 2001 | 1 komentář

-1

Až donedávna platilo, že nejlevnějším dopravním prostředkem při cestě do zahraničí je auto, případně autobus. Dnes se ale najdou i cenově výhodnější způsoby, dostupnější bývá též vlak.

Dojíždíte… Ovlivnilo vás zvýšení jízdného na železnici?

Články | Eva Hníková | 13. 3. 2001

+1

Ráno se probudíte, rychle se nasnídáte a spěcháte na vlak, protože denně dojíždíte do zaměstnání. Možná jste ale po zdražení jízdného Českými drahami raději začali jezdit za prací autobusem nebo autem.

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Advokátka Hrdá: O domácím násilí na seniorech se nedozvíte

Když na pokojové dveře narazí další prázdná plechovka od piva, ještě hlouběji se vtiskne...více

Interaktivní grafiky

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Rok v krizi aneb podívejte se, jak svět prošel recesí

Černé září 2008 uvrhlo svět do jedné z nejhorších finančních krizí. Podívejte se na průběh finanční krize v kontextu vývoje na burzách a měnových trzích.

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Jak je chráněná nová pětisetkoruna

Od 1. dubna 2009 je v oběhu lépe chráněná pětisetkoruna. Přibyly tři nové ochranné prvky. Podívejte se, jak poznat pravou bankovku od falešné.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.