Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023
Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.
Jak na to | Jana Poncarová | 11. 7. 2019 | 4 komentáře
Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?
Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář
V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 17. 1. 2016 | 4 komentáře
Konkrétní příklady triků, jimiž vás obchodníci lákají nejen při novoročních slevách. Některé poměrně intenzivně kontroluje Česká obchodní inspekce a existují i soudní rozhodnutí. V jiných případech je dokazování obtížné, ale ne zcela nemožné. Poradíme vám, jak se lze bránit.
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 13. 12. 2015 | 8 komentářů
Poslanci schválili novelu zákona o ochraně spotřebitele, která nově upraví i fungování registrů, ve kterých firmy sdílejí údaje o svých zákaznících. Za předem stanovených podmínek v nich bude možné zpracovávat údaje o spotřebitelích i bez jejich souhlasu. Zákon míří i na falešné registry.
Komentář | Michal Kašpárek | 27. 3. 2015 | 2 komentáře
Ať už jde o líh nebo o technickou kontrolu automobilů, sebedokonalejší kamerový systém sám nic nepohlídá. Hlídat budou zas jen lidé – kteří už tolikrát selhali.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 18. 8. 2013
Vláda ve středu schválila oznamovací povinnost pořadatelů předváděcích akcí – poslední ze série opatření, která mají omezit zneužívání spotřebitelů, zejména seniorů.
Co se děje | Petra Dlouhá | 25. 9. 2012 | 20 komentářů
Institut finančního poradenství – firma, které za pyramidovou hru udělila na začátku roku Česká národní banka šestimilionovou pokutu. Vypadalo to, že se pyramida hroutí. Jenže IFP staví svou zlatou pyramidu cihličku po cihličce dál. Na naši redakci se obrátili další poškození.
Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 3. 2011
Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.
Jak na to | František Mašek | 31. 5. 2010
Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.