Zákazník

Zákazník je osoba, která nakupuje zboží nebo služby. Zákazníkem může být jednotlivec i organizace a může nakupovat pro osobní potřebu nebo pro potřebu podnikání.

Zákazník je důležitou součástí ekonomiky, jeho nákupní rozhodnutí ovlivňuje trh. Prodejci se snaží zákazníkům co nejlépe porozumět a nabízet jim produkty, které odpovídají jejich potřebám a očekáváním.

Další články na téma zákazník najdete na Finmag.cz.

Chudý mobilní stromeček

Články | Petr Vykoukal | 28. 11. 2000

0

Provozovatelé našich mobilních sítí si pro nás připravili dárky. Některé z nich se mohou jevit jako velmi hodnotné (SIM karty zdarma, kredit navíc či hodinový hovor za tři koruny), při pohledu přes hranice se však neubráníme pocitu chudých příbuzných. Noví operátoři v sousedním Německu a Rakousku totiž rozdávájí mobilní telefony, noční hovory do vlastní sítě poskytují zdarma bez omezení jejich délky a uživatelům paušálu odpustí několik měsíčních plateb.

On the road…

Články | Filip Holba | 5. 12. 2000

+4

"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Expandia banka mění název

Články | Tomáš Skřivánek | 3. 1. 2001

-4

Nové jméno představí v druhém lednovém týdnu Expandia banka. Její majitel - Česká pojišťovna - tím chce završit odpoutání banky od jejích zakladatelů - skupiny Expandia.

Nechoďte do banky, vždyť nemusíte

Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001

+3

Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.

Citibank si jde pro drobné klienty

Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář

-7

Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.

Nové logo banku nepředělá

Články | Petr Vykoukal | 9. 2. 2001

-6

Tento týden byl ve znamení změn symbolů dvou velkých českých bank. Obě z nich si své znaky pozměnily tak, aby z nich byla patrná jejich příslušnost k novým vlastníkům.

Abyste v létě nestrávili dovolenou zase na letišti

Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001

-1

Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?

Čtenáři Peněz.CZ by Komerční banku prodali do Německa

Články | Petr Vykoukal | 14. 2. 2001

0

V uplynulých čtrnácti dnech jste mohli na našich stránkách hlasovat o tom koho byste rádi viděli jako nového majitele Komerční banky. V souboji o vaši přízeň s těsným náskokem před Société Générale zvítězila bavorská HypoVereinsbank.

Obchodníci: Ať si děti u nás řádí!

Články | Zdeněk Fekar | 20. 2. 2001

+6

Trčíte v hypermarketu už přes hodinu, péčí vaší manželky narůstá objem pojízdného vozíku, vaše dítko vesele dovádí mezi nákupními cestičkami a vy se už pekelně nudíte? A najednou přichází nějaká žena s visačkou hypermarketu a začne křičet na vaše dítě, že je to neposedný harant? A je po nudě! Co s tím uděláte?

Skřípající investice

Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001

-6

Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.

Česká televize: spíš city, než rozum

Články | Zdeněk Fekar | 23. 2. 2001

-9

Přišel do České televize v dubnu 1998 společně s tehdejším generálním ředitelem Jakubem Puchalským. Oba tam vydrželi zdánlivě krátkou dobu - kolem dvou let. Jenomže od té doby se měřítka posuzující vnímání času na Kavčích horách výrazně změnila - jeden ředitel střídá druhého jako svatí na pražském orloji.

Vyberte si telefonní slevu, nebude

Články | Petr Vykoukal | 27. 2. 2001

-25

Všechny předplacené karty český operátorů - Go, Twist a Oskarty - je už možno dobíjet v bankomatech. U některých můžete ještě v následujících týdnech získat kredit navíc.

Ještě počkat. A když už, udělejte si to sami!

Články | Zdeněk Fekar | 2. 3. 2001

+2

Přesně takové doporučení se vám dostane od obchodníků s cennými papíry, pokud se rozhodnete prodat balíček akcií Komerční banky. Vyplývá to z testu, který redakce Peníze.CZ uskutečnila včera.

Jsou sportovci přepláceni?

Články | Tomáš Janča | 9. 3. 2001 | 5 komentářů

-6

Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.

Mailujte spořitelně, odpoví

Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001

-35

Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.

Šekovému systému odzvonilo?

Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001

0

Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.

Maloměšťáci nemají šanci

Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001

-17

Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.

Vyzpovídejte ombudsmana!

Články | Zdeněk Fekar | 23. 3. 2001

-1

Přesně za týden představíme našim čtenářům ombudsmana České spořitelny Pavla Kysilku. Chcete-li se jej na něco zeptat, máte šanci!

Stala se hospodyně nepostradatelným členem rodiny?

Články | Eva Hníková | 29. 3. 2001

-45

Patříte také k řadě žen, kterým začíná po návratu ze zaměstnání "druhá směna"? Než byste manžela nebo odrostlé děti hodinu přemlouvala k pomoci v domácnosti, raději jdete a uděláte to sama. Večery pak trávíte uklízením, praním, žehlením nebo vařením. Právě nastal čas zavolat hospodyni.

Česká spořitelna: Změny jsou vidět

Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001

0

Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.

Muž na straně klientů

Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001

-7

Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.

Aprílový kousek spořitelny

Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001

+5

Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?

Horory z pojišťoven

Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001

-24

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Brouzdám si a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 4. 2001 | 1 komentář

-14

Otevřu e-mail a vysype se na mě obvyklá dávka nevyžádaných reklamních mailů. Mezi nimi i jeden, který nabízí peníze skoro za nic – za surfování. "To už tady bylo!", řeknu si a chystám se ho smazat. Červíček pochybnosti mi ale nedá, co když na tom něco je?

Velikonoční vejce vynášejí miliony

Články | Dušan Hradil | 13. 4. 2001 | 3 komentáře

-10

Přes půl milionu korun může utržit za rok docela obyčejný prodejce velikonočních kraslic. Znamená to pro něj ale celoroční přípravu – výrobu zhruba dvaceti tisíc 'kousků', jež následně prodá zhruba po třiceti korunách.

Ptát se na osobní údaje je ožehavé

Články | Michal Hazi | 24. 4. 2001

+2

Informace o konkrétních osobách byly vždy vysoce ceněným zbožím. Zákon o ochraně osobních údajů však jejich shromažďování omezuje. Příklad marketingového výzkumu, který právě dokončuje agentura GfK pro Českou spořitelnu, ukazuje, že firmy musí být velmi opatrné při jakémkoliv nakládání s klientskými daty.

Jogurt je skoro jako lék

Články | Zdeněk Fekar | 2. 5. 2001 | 2 komentáře

+3

Konzumenti jogurtů trpí méně alergiemi a nemocemi vůbec. Dokazují to výsledky lékařských studií, na něž se ostatně často odvolávají i reklamy mlékárenských producentů. Peníze.CZ dnes přinášejí slíbený aktuální přehled nejvýhodnějších cen jogurtů a mléčných výrobků.

Už nebude jedničkou

Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001

-40

Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.

Čokoláda: droga i dobrý dárek

Články | Zdeněk Fekar | 9. 5. 2001 | 1 komentář

-8

Druhá květnová neděle patří tradičně Svátku matek. A ve sváteční dny jsme si zvykli k upřímným přáním přidávat čokoládu. Co o ní ale víte? A víte, kde právě nabízejí bonboniéry za nejlepší ceny?

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services