Články | Simona Ely Plischke | 19. 8. 2004
Přesto, že se nám stále daří v různých výkonnostních žebříčcích dosahovat hodnot odpovídajícím "lepšímu průměru", v dynamice vylepšování mezinárodní pozice za mnohými zeměmi spíše zaostáváme. O to hůř že i za našimi přímými regionálními konkurenty. Proč se možná brzy při porovnávání životní úrovně, korupčního bujení či ekonomické svobody ocitneme za Slováky, Maďary i Poláky?
Články | Kateřina Havlíčková | 26. 8. 2005
Jedním z palčivých problémů Česka je značná nezaměstnanost. Způsobuje ji vysoká cena práce, nevyhovující struktura sociálních dávek či vzdělávací systém atd. Důležité je pomoci těm, kdo pracovat chtějí a odlišit je tak od profesionálních pobíračů dávek. Jak to provést?
Články | Radim Valenčík | 16. 2. 2006
V dnešním globalizovaném světě již nelze spoléhat jen na to, co se osvědčilo v minulosti. Ukazuje se, že perspektivy a jistoty obyvatel budou pevně spojeny s výkonností vzdělávacího systému. Ve světě přitom významně roste role absolventských sítí špičkových univerzit. Pokud se ovšem podíváme z tohoto hlediska na tuzemské vysoké školství, zjistíme, že se tu prakticky nic neděje.
Komentář | Michal Kašpárek | 29. 6. 2012 | 14 komentářů
Z propočtů Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu padá brada. Kdyby ze škol lezli méně natvrdlí deváťáci, lidé by vydělávali víc, do důchodu chodili dřív a stát by hospodařil vyrovnaně.
Komentář | Michal Kašpárek | 10. 8. 2012
Jak by vypadalo olympijské studio, kdyby nás opravdu podstatné disciplíny vzrušovaly tolik jako hod oštěpem, skif nebo střelba?