Tip na knihu | Věra Tůmová | 11. 8. 2009 | 2 komentáře
Lidé se nerozhodují za všech okolností racionálně. Často si zvolí mnohem horší zboží, či službu, protože se nechají nachytat na úžasně „výhodné“ nabídky obchodníků. Na iracionální chování poutavě upozorňuje kniha Dana Arielyho Jak drahé je zdarma.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2014 | 10 komentářů
Konec přemrštěných odměn za „vymáhání“ drobných dluhů, konec jejich umělého navyšování. A také zhoršení situace spotřebitelů, kteří se domáhají svých práv. Obojí může přinést novela, která právě leží ve Sněmovně. Když projde, nebude už mít u sporů do deseti tisíc vítězná strana automaticky nárok na náhradu nákladů na soudní řízení, typicky na advokáta.
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 10. 2010 | 3 komentáře
Obchodníci s elektronikou si od blížících vánočních svátků slibují razantní zvýšení prodeje 3D televizorů. Realita by však mohla být poněkud jiná. Představám prodejců sice nahrává společnost Toshiba, která začátkem října představila na výstavě hi-tech elektroniky CEATEC v Tokiu první 3D televizory, při jejichž sledování nebude divák potřebovat speciální brýle, obsahová složka je ale stále velkou slabinou této technické novinky.
Co se děje | Jan Pekař | 16. 7. 2008
Ceny průmyslových výrobců nemile překvapily červnovým zvýšením tempa svého růstu. Období vysoké inflace bude zřejmě delší, než ekonomové očekávali. Pokud převládnou inflační očekávání, může se toto období ještě prodloužit.