Články | Petr Vykoukal | 10. 4. 2003 | 11 komentářů
Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli v sobě číslo účtu v bance skrývá nějakou logiku či je to jen výplod nějakého chorého matematika, který trápí nebohé klienty čísly o šestnácti pozicích?
Články | Kateřina Boušová | 29. 8. 2006 | 15 komentářů
Podařil se vám překlep v čísle účtu příjemce a řešíte, jak svou chybu napravit? Poradíme vám, do kdy je možné platbu stornovat, kolik storno stojí, jaké údaje banka ke stornu potřebuje a jaký je postup v případě, že banka již peníze na chybný účet odeslala.
Články | Karel Doležal | 1. 9. 2005 | 1 komentář
I českým finančním trhem lze proplouvat bez vydané koruny za správu peněz. Není to zrovna nejjednodušší, ale je to rozhodně možné. Chcete spravovat bankovní konto, platit kartou a vybírat hotovost zcela zdarma?
Články | Kristýna Havligerová | 25. 2. 2004
Uvažujete o zřízení devizového konta, protože nechcete tratit na směně kurzu? Za jakých podmínek si ho může zájemce sjednat a kolik ho to bude stát? Jaké jsou poplatky a lze k němu dostat platební kartu?
Články | Petr Vykoukal | 20. 3. 2003 | 1 komentář
Také si čísla účtu při zadávání příkazu k úhradě kontrolujete desetkrát z obavy, aby se z vašich peněz neradoval někdo jiný? Pak vězte, že nemusíte být až tak paranoidní, chyba totiž většinou způsobí, že peníze vůbec neodejdou. A ani v případě, že dojdou tam, kam nemají, to není neřešitelný problém.
Články | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2006
Uteklo vám v říjnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru říjnových událostí.
Články | Kateřina Boušová | 20. 12. 2005
V závěru každého roku je tato otázka aktuální pro mnoho z nás. Platba, která měla dojít do konce roku a nedošla, totiž může být problém. Například u stavebního spoření, pokud nejsou peníze na účtu do 31. 12., přijdete o státní podporu. Kdy nejpozději lze v jednotlivých bankách zadat platební příkaz?
Články | Dana Chytilová | 19. 1. 2006
Oblíbili jste si sběrné boxy na pobočkách bank? Víte, kdy odejde tímto způsobem zadaný příkaz? Jak a kdy se dozvíte, pokud jste na příkazu udělali chybu? Co dělat, když jste peníze poslali na špatný účet?
Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
Články | Kristýna Havligerová | 11. 12. 2003
"Lidé jsou zvyklí chodit si pro peníze do banky, mít hotovost v ruce, ovládání účtu přes internet příliš nedůvěřují." Takové tvrzení už dávno není pravda. Potvrzuje to téměř dvojnásobný meziroční nárůst klientů, kteří se svým účtem manipulují převážně prostřednictvím elektronického bankovnictví.
Články | Dana Chytilová | 12. 7. 2005
Spíláte bankám za vysoké poplatky? Vidíte řešení v zahraničním kontě? Pokud se rozhodnete pro zřízení běžného účtu v Rakousku, na poplatcích mnoho neušetříte. Na druhou stranu ale nic nezaplatíte za přímé bankovnictví či výběry z bankomatu. Porovnejte si poplatky domácích bank s jejich rakouskými kolegyněmi.
Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005
Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Tomáš Skřivánek | 21. 8. 2001
Trend letošního léta je jasný – balíček sestavený z vlastních fondů, a to podle ochoty jednotlivých klientů podstupovat riziko. IKS prodává Felixe, SIS začala v červenci nabízet Sporoplán a ČSOB Investiční program.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Dana Chytilová | 16. 9. 2005
Využíváte bankomat jen k výběru hotovosti? A co další služby? Chcete vložit bankovky na účet a nemáte čas zajít na pobočku? Potřebujete půjčit peníze? Podat příkaz k úhradě? Banky se snaží o unikátnost svých bankomatů, co všechno tedy které umí?
Články | Dana Chytilová | 5. 1. 2006
Banky se od začátku ledna předhánějí ve zveřejňování přehlednějších sazebníků. Některé připravily velké změny, jiné se spíše snažily o zpřehlednění a srozumitelnější formu. Někde už změny platí, jinde je teprve připravují, v několika ústavech změny zatím neplánují. O kolik budete letos platit méně či více?
Články | Dana Chytilová | 11. 5. 2005
Častokrát potřebujete, aby vaše platba někam došla v přesně určený čas. Proces mezibankovních plateb ovšem není právě jednoduchý, ne všechny banky k němu navíc přistupují stejně. Jak tedy taková platba probíhá a proč je tolik důležitá hodina, kdy příkaz zadáte?
Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Články | Petr Vykoukal | 27. 4. 2001
Používali je již staří Egypťané, po staletí byla nezbytnou součástí byrokratické mašinerie a ještě před deseti lety se bez nich řadový úředník neobešel. Co to bylo? Razítka. Bez obav prošla staletími a teprve moderní technika ohrožuje jejich další poklidný život. Hlavně v bankách už to není, co bývalo...
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2000
Doby, kdy byla komunikace s bankou po telefonu považována za luxus, jsou pryč. Možnost obsluhovat účet telefonem dnes již nabízí téměř každá velká banka. Přestože je konkurence v současnosti již veliká, ceny a nabízené služby se u jednotlivých bank výrazně liší.
Články | Petr Vykoukal | 21. 8. 2002
Dobře propracovaný systém s řadou funkcí, které naplno využijí spíše firmy než klienti z řad občanů. Takové je internetové bankovnictví Komerční banky.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Daně | Simona Ely Plischke | 7. 2. 2007 | 1 komentář
Drobná chyba v údajích při platbě daně může vést k sankcím, které vyplývají z jejího pozdního odvodu. Poradíme vám proto na jaké účty a jakým způsobem poukázat peníze finančnímu či celnímu úřadu. Přečtete si i o tzv. daňové složence, tedy převodu peněz zdarma.
Články | Dušan Hradil | 20. 12. 2004
Pokud chcete převést peníze na konci roku, měli byste zadat příkaz k úhradě s dostatečným předstihem, anebo dodržet nejzazší termíny stanovené bankami. Jenže zatímco některé finanční domy vám garantují, že peníze dorazí příjemci ještě letos, jiné vám pod na první pohled stejnými lhůtami slíbí pouze včasné odepsání částky z účtu odesilatele!
Články | Petr Vykoukal | 5. 9. 2003
Přímé bankovnictví už se stalo samozřejmou součástí nabídky českých bank. Letmý pohled do přehledu co kdo nabízí ukazuje, že každá banka poskytuje v alespoň jednom přímém kanálu všechny základní operace, které provádí typický český klient.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.