Pojmy jsou slova k označení věcí, myšlenek a jiných konceptů či jevů. Jsou to abstraktní názvy, které reprezentují kategorie nebo entity. Jsou základním prostředkem ke sdílení informací a k lidské komunikaci.
K pojmům se často váží definice. Definice podrobně a jasně popisují daný pojem a pomáhají druhé osobě či několika osobám danému abstraktnímu pojmu porozumět. Pojmy hrají klíčovou roli v každodenním životě lidí a v psaném jazyce. Jsou důležité pro rozvoj vědy, práva, technologie a mnoha dalších vědních oborů.
Články | Petr Fejtek | 9. 5. 2001
Méďa Béďa je milý všežravec a mlsoun; nejde jen o med, ale umí si prý otevřít i člověčí konzervy. Že by ovšem místo úlů začal plenit bankomaty, neuvádějí encyklopedie ani večerníček. Natož, aby se na zelené rytinky nechal nachytat náš známý exemplář z Wall Street: ten bere dolárky "hákem" po bilionech (v američtině ovšemže trilionech).
Články | Zdeněk Fekar | 23. 2. 2001
Přišel do České televize v dubnu 1998 společně s tehdejším generálním ředitelem Jakubem Puchalským. Oba tam vydrželi zdánlivě krátkou dobu - kolem dvou let. Jenomže od té doby se měřítka posuzující vnímání času na Kavčích horách výrazně změnila - jeden ředitel střídá druhého jako svatí na pražském orloji.
Články | Petr Fejtek | 7. 2. 2001
Ke svým penězům se chováme přímo macešsky, v tomto směru jsme dokonce nejexotičtější zemí široko daleko – chtělo by se až říci, že když už ne banánovou, tak nějakou bramborovou republikou. Mnohé údaje sice vyvracejí podezření, že ještě lezeme po stromech, ale právě to, jak spravujeme své úspory musí vyděsit každého civilizovaného člověka – jakoby pojem kapitál byl u nás ještě neslýchaný a kapitalismus nevídaný. Je to divné, protože obé běžně fungovalo již před 250 lety. Ledaže bychom stále ještě dali víc na jiný Kapitál, ten Marxův.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Tomáš Skřivánek | 8. 12. 2000
Vymazat z mysli zaměstnanců a veřejnosti negativní asociace spojené se značkou IPB a nahradit je jednotnou, velkou a významnou ČSOB, je momentálně největší pracovní výzvou pro Jana Stolára (51), šéfa komunikace a tiskového mluvčího Československé obchodní banky.