Aktuality | dTest | 30. 4. 2020 | 172 komentářů
Spotřebitelská organizace dTest sestavila přehled pěti nejproblémovějších e-shopů začátku letošního roku. Vychází z tisíců podnětů od lidí, které obdržela přes službu VašeStížnosti.cz.
Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.
Aktuality | Petr Kučera | 3. 6. 2020 | 7 komentářů
Air Bank varuje před e-mailem, který se tváří jako zpráva z banky. Podvodníci v něm vybízejí, ať klient klikne na odkaz a aktualizuje tam své účty.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 8. 2020 | 31 komentářů
ČSOB varuje klienty před novými pokusy o podvodné volání z podvržených telefonních čísel 495 800 111, 495 800 121 a 224 111 111. Vypadají tedy jako hovory z čísel, které ČSOB a Poštovní spořitelna opravdu používají.
Co se děje | Veronika Hejná | 10. 10. 2020 | 14 komentářů
Společenství vlastníků jednotek jsou v posledních týdnech terčem rozsáhlého podvodu. Základem je zfalšování voleb, krádež identity a nakonec pokus vybrat peníze z bankovního účtu.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 1. 2020 | 13 komentářů
Na české uživatele míří nová vlna podvodných e-mailů a SMS, které se tváří třeba jako varování o blokování smartbankingu, iCloud účtu nebo jako žádost o podklady k podezřelé transakci.
Komentář | Petr Zámečník | 12. 5. 2020 | 22 komentářů
Vedle kvalitních finančních poradců bohužel narazíme i na lidi, kteří se za ně jenom vydávají a chtějí se hlavně obohatit na účet klienta. Ubývá jich, ale zcela nemizí. Jak se jejich praktiky měnily v čase a na co si dát pozor?
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 10. 2020 | 16 komentářů
Na klienty bank momentálně míří vlna podvodných útoků s cílem dostat se k jejich penězům. Přes telefony či e-maily se útočníci snaží získat přihlašovací údaje do přímého bankovnictví či čísla platebních karet.
Co se děje | Pavla Adamcová | 27. 2. 2024 | 2 komentáře
Síť bankomatů Euronet v Česku strhává lidem poplatek za službu, kterou si ve skutečnosti neobjednali – nebo ji nakonec ani nedostali. Některým velkým bankám se takové klamání jejich klientů nelíbí a chtějí po Euronetu nápravu.
Aktuality | Petr Kučera | 28. 11. 2020 | 54 komentářů
Česká pošta varuje před dalším e-mailovým podvodem. Cílem takzvaného phishingu je prozrazení údajů z kreditních karet.
Rozhovor | Veronika Hejná | 9. 6. 2020 | 26 komentářů
V následujícím roce až dvou padne poměrně dost finančních letadel. Naprostá většina z nich se bude samozřejmě vymlouvat na koronavirus, říká právník Jan Eisenreich. Vede novou Asociaci pro transparentnost investičního trhu, která se chce kromě vymáhání peněz pro poškozené klienty zaměřit i na prevenci. V rozhovoru mimo jiné radí, jak poznat podezřelou investici.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 6. 2012 | 7 komentářů
Lepení pytlíků, skládání kuličkových per, firmy, které zahlcují pracovní portály nabídkou tisíce a jedné pracovní pozice, a společnosti, které vám zaručeně najdou práci snů. To všechno se do dnešního článku plného varování před podvodníky na českém pracovním trhu vejde.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 25. 7. 2023
Platforma kvůli enormní poptávce letošního léta nestíhá ověřovat všechny nové nabídky ubytování. Po upozornění na podvod sice reaguje rychle, ostražitost se ale vyplatí.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 6. 2013 | 4 komentáře
Na trhu s ojetými vozy by se po červnových povodních mohlo objevit až deset tisíc zaplavených aut. A mnoho z nich se budou lidé snažit prodat jako vodou nezasažené.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 6. 2020 | 20 komentářů
Obchodní řetězce Lidl a Penny varují před podvodnými soutěžemi, které zneužívají jejich jméno a z lidí se snaží dostat osobní údaje i peníze. Podvodníci lákají na poukázky ve výši 20 tisíc korun za pouhé vyplnění dotazníku.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 5. 2020 | 1 komentář
ČSOB varuje před dalšími podvodnými e-maily, pomocí nichž se podvodníci snaží vyzrát na zabezpečení internetového bankovnictví a ukrást nepozorným klientům peníze z účtu.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 8. 2023 | 1 komentář
Banky nasazují nový způsob, jak si ověřit, že vám skutečně telefonuje jejich pracovník. Funguje sice jen v mobilní aplikaci, přesto jde o užitečnou službu v době, kdy počet podvodů prudce roste.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 1. 2024
Na klienty České spořitelny míří další scam. Ukazuje mimo jiné, jak se podvodníci zdokonalili: místo primitivních e-mailů se špatnou češtinou využívají věrohodnější nástroje.
Aktuality | Petr Kučera | 18. 12. 2020 | 8 komentářů
Moneta Money Bank upozorňuje klienty na probíhající vlnu podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.
Co se děje | Michaela Divišová | 15. 7. 2013 | 34 komentářů
Zvoní u našich dveří a často pod různými záminkami se z nás snaží vylákat podpis na dokumentech, které si ani nemáme možnost pořádně přečíst. Zdá se však, že jejich klasickým praktikám odzvonilo. Přicházejí se zcela novými triky. Jak se bránit?
Aktuality | Jiří Hovorka | 5. 2. 2021 | 250 komentářů
Na internetovém bazaru Sbazar.cz řádí podvodníci. Lákají na oblíbené zboží za lákavé ceny a mají velkou ambici. Chtějí se dostat ke všem penězům na vašem bankovním účtu. Kdo bude pozorný, všimne si podezřelých věcí, například špatné češtiny. Třeba při placení kartou nechtějí podvodníci jméno držitele, ale držáku karty.
Aktuality | Jiří Hovorka | 8. 12. 2020 | 5 komentářů
Pokud by podvodníci chtěli po Češích číslo platební karty a PIN kód k ní, mají šanci u pětiny lidí. Ukazují to výsledky kybertestu, který uspořádaly Česká bankovní asociace, antivirová společnost Eset a agentura SC&C.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 4. 9. 2020 | 8 komentářů
Šéf pobočky sliboval klientům výhodné investice, ve skutečnosti je ale použil na vlastní dluhy z hazardu. Banka jim peníze pravděpodobně nevrátí. Má finanční instituce nést odpovědnost za nekalé jednání svého zaměstnance? Za jakých podmínek?
Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?
Jak na to | Jiří Hovorka | 20. 11. 2019
Stovky lidí měsíčně přicházejí o peníze kvůli zneužití platební karty. Lze ji přitom ochránit snadno, pomůžou i novinky.
Když se řekne | Renata Lichtenegerová | 18. 10. 2020 | 9 komentářů
Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020 | 9 komentářů
Česká národní banka (ČNB) upozorňuje na podvodné telefonní hovory z bezplatné telefonní linky 800 205 205, při kterých jsou jménem ČNB od osob vyžadovány citlivé informace k platbám, jež údajně proběhly bez jejich vědomí.
Aktuality | Jiří Hovorka | 28. 12. 2020 | 8 komentářů
ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.
Aktuality | Jiří Hovorka | 11. 11. 2020 | 3 komentáře
Chatovací aplikací WhatsApp se šíří nebezpečné zprávy, které od uživatelů chtějí získat především osobní údaje. Varuje před tím společnost Avast.