Co se děje | Olga Skalková | 1. 9. 2023 | 15 komentářů
Česká spořitelna sloučí dvě dosud samostatné aplikace do jediné. George klíč začlení do hlavní bankovní aplikace George v mobilu. Co to znamená pro klienty?
Co se děje | Olga Skalková | 14. 8. 2023 | 1 komentář
Banky nasazují nový způsob, jak si ověřit, že vám skutečně telefonuje jejich pracovník. Funguje sice jen v mobilní aplikaci, přesto jde o užitečnou službu v době, kdy počet podvodů prudce roste.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 3 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 11. 2023
Ověřit totožnost přes bankovní identitu směrem ke státu a úřadům už mohou i klienti mBank. Přidala se tak k devíti bankám, které službu „digitální občanky“ nabídly už dříve.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Co se děje | Olga Skalková | 20. 6. 2023
České úřady s velkým zpožděním napravily komplikaci, kterou způsobilo to, že Slováci a další cizinci z EU nedostali doklad v elektronicky čitelné podobě.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Co se děje | Gabriel Pleska | 6. 12. 2023
Senátoři schválili zákon, který umožní používat osobní doklady nahrané v mobilu. I když klasický občanský průkaz nemáte rádi, od žluté nádoby na tříděný odpad se držte dál. Plastová kartička se ještě bude hodit.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 5. 2023
Akce se týká klientů, kteří bankovní identitu nepoužili v posledních 14 měsících vůbec nevyužili, a to ani k přihlášení do elektronického bankovnictví. Z konkurenčních bank nevyloučila podobný krok jen ČSOB.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2022
Povinný přechod na aplikaci ČSOB Smart klíč se týká jen uživatelů mobilního bankovnictví. Lidem, kteří používají internetové bankovnictví, bude banka SMS dál posílat.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 1. 2023 | 1 komentář
Možnost ověření přes bankovní identitu při online přihlašování k Portálu občana nově nabízí i UniCredit Bank. Služba se bude dále rozšiřovat, oznámila dnes banka.
Když se řekne | Olga Skalková | 27. 2. 2023 | 1 komentář
Limit pro platby kartou bez PINu v Česku zůstává už přes deset let 500 korun, přestože reálná hodnota této částky výrazně klesla. Mnoho zemí EU využilo možnost, aby strop zvýšilo na víc než dvojnásobek. Tuzemské banky jsou proti.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 11. 1. 2024
Bankovní identitu už použily čtyři miliony uživatelů, což je dvakrát víc než ji využilo ke konci roku 2022. Lidé prostřednictvím této identity loni uskutečnili 15 milionů transakcí vůči státní správě a čtyři miliony ověření na webech soukromých společností. Statistiky za rok 2023 dnes představila společnost Bankovní identita, společný podnik devíti bank.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 7. 6. 2023 | 3 komentáře
Společně s pobočkami České pošty zanikne i 158 kontaktních míst veřejné správy. Bez náhrady. Lidé budou muset pro výpisy z rejstříků a ověření listin jinam. Projděte si seznam rušených Czech Pointů.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 10. 2022
„Digitální občanku“ klientům brzy nabídnou také UniCredit, mBank a Creditas. Za několik měsíců by ji lidé mohli využít i při ověřování totožnosti vůči státní VZP, která se zatím do projektu nezapojila.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 10. 2022 | 2 komentáře
Česká spořitelna úspěšně dokončila testování služby, díky které si klienti mohou snadno ověřit, že mluví se skutečným bankéřem nebo s jiným oficiálním zástupcem banky.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 3. 2021 | 14 komentářů
Raiffeisenbank vylepšila svou aplikaci Mobilní eKonto. Nově umožňuje založení běžného a spořicího účtu online. Klienti si také mohou nahrát kartu do Google Pay a Apple Pay hned po jejich sjednání, přestože ji zatím ještě nedostali v plastové podobě. Mobilní eKonto zároveň přebírá funkci aplikace RB klíč, kterou klienti doteď museli mít samostatně.
Co se děje | Olga Skalková | 20. 7. 2022 | 2 komentáře
Ministerstvo vnitra čekalo na potřebný zákon. Ten je sice účinný už od února, jenže pro cizince se zatím nic nezměnilo.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 1. 2021 | 99 komentářů
Lidem, kteří nepoužívají mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, se zkomplikovaly platby kartou na internetu.
Aktuality | Olga Skalková | 7. 12. 2022
Bankovní identita bude brzy odemykat dveře k řadě nových služeb. S její pomocí například vstoupíte do klientských portálů všech zdravotních pojišťoven, jak jsme na Peníze.cz podrobně psali už v říjnu. Podávat s ní půjde i žádosti o všechny typy důchodů, o dotace Nová zelená úsporám a Nová zelená úsporám light nebo přihlášky ke studiu a ke zkouškám na vysoké škole. Vyplývá to z dnešních informací Marka Růžičky, výkonného ředitele společnosti Bankovní identita, která službu zajišťuje.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 3. 2022 | 6 komentářů
ČSOB dostala pokutu milion korun od České národní banky kvůli nesplnění pravidel pro silné ověření uživatelů (SCA podle unijní směrnice PSD2). „Do 25. října 2021 nezavedla řídicí a kontrolní systém zahrnující předpoklady řádné správy a řízení společnosti, když postupovala při zavádění silného ověření uživatelů v rozporu s právními předpisy upravujícími poskytování bankovních služeb,“ píše ČNB ve svém rozhodnutí.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023
Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) spouští v pilotním provozu digitální ověření totožnosti pro vstup do svých elektronických komunikačních nástrojů. Aplikace Moje VZP či VZP Point tak budou snadněji přístupné novým i stávajícím uživatelům přes bankovní identitu.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 10. 2021 | 13 komentářů
ČSOB byla poslední z velkých bank, která se u starého způsobu potvrzování online plateb kartou obešla bez ePINu nebo podobného stálého kódu.