Oprávnění je zpřístupnění akce nebo jiného úkonu, které může uživatel provádět ve stanoveném systému nebo v jeho části. Oprávnění může také sloužit k zamezení přístupu nepovolaným osobám. Hlavním úkolem oprávnění je zajistit bezpečnost, ochranu dat a také ochránit samotný systém před zneužitím. Oprávnění se váže k jednotlivým uživatelům, každý uživatel může mít jiná oprávnění. Oprávnění jsou často hierarchicky kategorizována a zpravidla je nastavuje IT oddělení dané firmy.
Články | George A. Formandl | 24. 5. 2001
Dalším člověkem ze skupiny Private Investors, který se rozhodl sepsat svůj pohled současnou situaci a na to co jí předcházelo, je George Formandl, ředitel Online Investor.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 2. 2001
Trčíte v hypermarketu už přes hodinu, péčí vaší manželky narůstá objem pojízdného vozíku, vaše dítko vesele dovádí mezi nákupními cestičkami a vy se už pekelně nudíte? A najednou přichází nějaká žena s visačkou hypermarketu a začne křičet na vaše dítě, že je to neposedný harant? A je po nudě! Co s tím uděláte?
Články | Tomáš Janča | 24. 1. 2001 | 2 komentáře
Analytikové soustavně selhávají při předpovídání budoucnosti, ať se nám to líbí nebo ne. Bylo by ovšem krátkozraké je za to odsuzovat.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.