Navýšení může v kontextu peněz znamenat zvýšení částky nebo hodnoty. Může stoupat hodnota něčeho, co má cenu, ale také se může jednat o zvýšení cen nebo obnosu peněz. Příkladem může být zvýšení platu, tedy situace, kdy za svou práci bude zaměstnanec pobírat více platu. Zvýšení cen znamená, že spotřebitelé platí za daný produkt více. Toto navýšení může být způsobeno jak konkurencí, tak proměnou cen na trhu. Zvýšení kapitálu odkazuje na navýšení peněz, které daná společnost vlastní. To zahrnuje například i zisk dalších finančních prostředků od investorů nebo bank.
Články | Petr Šimčák | 7. 3. 2001
Které fondy jsou nejlepší? Otázka, se kterou se na redakci obracíte velmi často. Dnes se vám na ni pokusí odpovědět analytik Petr Šimčák. V příštích týdnech se můžete těšit na odpovědi z pera či klávesnice dalších autorů.
Články | Pavel Pršala | 26. 1. 2001
Důvody proč spořit se za poslední desetiletí změnily, pokračuje v úvahách o penězích Pavel Pršala. V dnešním díle se zamýšlí především nad úsporami na vzdělání a na stáří.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | Lukáš Půda | 30. 11. 2000
Je posledního listopadu, zanedlouho se dočkáme vánočních svátků, nastává čas kupování dárků blízkým a přátelům. Při rozhodování o tom, co koupit, hraje významnou roli stav peněženky. Pro ty, kteří mají hlouběji do kapsy, je právě nejvyšší čas, aby řešili financování nákupu. Vyřízení spotřebitelského úvěru totiž leckde trvá až dva týdny.