Náhoda je stav, kdy dochází v určité situaci, události nebo jevu k nepředvídatelnosti nebo náhodě. Často se tyto náhody nevztahují k lidskému faktoru a nejsou ovlivněny lidskou vůlí. Náhoda tedy zahrnuje neplánované jevy bez předchozího záměru.
Lidé náhodu často využívají k důležitým rozhodnutím, u kterých neví, jak se rozhodnout. Používají například házení mincí, tahání sirek a dalších způsobů určení rozhodnutí. Mezi náhody patří i losování v loterii, anebo přírodní katastrofy, u nichž je malá pravděpodobnost, že se stanou.
Většina náhod lze podložit statistickými daty a ukazateli pravděpodobnosti. Často je možné některé z náhod předpovědět podle těchto modelů, anebo jejich pravděpodobnost vypočítat. Náhody jsou často analyzovány a zpracovávány vědeckými metodami.
Články | redakce Peníze.CZ | 14. 12. 2001
Česká spořitelna dělá vše pro zlepšení své pověsti, zaplavuje nás reklamními kampaněmi a dopisy s nabídkou výhodných produktů. Ovšem snaha využít některé nabídky je tvrdým střetem s realitou.
Články | Tomáš Janča | 22. 5. 2001
Člověk by si řekl, že když jde někam nakupovat, tak se jednoduše podívá na cenovku a podle ní se rozhodne, zda se mu vyplatí zaplatit obchodníkem požadované peníze za nabízenou věc. Při investování do podílových fondů ovšem buďte obezřetní a nemyslete si, že zaplacením propagovaných poplatků jste z obliga.
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.
Články | Lucie Šťastná | 22. 11. 2001
Internetová doména je sice jen několik různých písmen, ale pro některé má ceny statisíců nebo i milionů korun. Je jednoduché si ji zaregistrovat - a zdá se, že je jednoduché o ni i přijít. Už se to párkrát stalo.
Články | Leoš Bárta | 23. 11. 2001
Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.
Články | Tomáš Janča | 2. 5. 2001
Určitě si vybavíte nejednu zprávu v médiích či přímo nějakou reklamní kampaň, která vám slibovala rychlé a přitom bezpečné zhodnocení peněz. Finanční newspeak takové konání výstižně nazývá investiční pornografií.
Články | Dana Zwiebová | 14. 3. 2001
Všechny banky dnes svým klientům běžně nabízejí možnost, aby s jedním účtem disponovalo více osob. Jediné, co je pro to potřeba udělat, je zajít s vybranou osobou (osobami), kterým jste se rozhodli umožnit přístup ke kontu, na pobočku banky spravující peníze.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Leoš Bárta | 15. 3. 2002
…vás uvítá hned při vstupu do virtuálního světa druhé největší banky na našem trhu. Česká spořitelna má věru zvláštní prezentaci. Soutěž Best Web 2002 pokračuje…
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Lucie Aschenbrennerová | 7. 12. 2004 | 1 komentář
Rizik, která hrozí vašemu vozidlu, je bezpočet. Vyhlídne si jej gang lupičů aut, vaše ratolest zakusí svoji první nehodu, na vymlácená okna stačí jeden rozzuřený fotbalový fanoušek. Jen máloco může navíc zkomplikovat zahraniční dovolenou tak, jako problémy s autem. Co všechno a za kolik nabízí havarijní pojištění?