Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Co se děje | František Nonnemann, Petr Kučera | 29. 5. 2023

+4

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Air Bank spojuje síly s O2. Klientům dají 300 Kč měsíčně

Aktuality | Petr Kučera | 17. 4. 2023 | 2 komentáře

+11

Air Bank a operátor O2 – oba jsou součástí skupiny PPF – mají pro své aktivní zákazníky odměnu 300 korun měsíčně.

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

+6

Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.

Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

+23

Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v?Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023

+26

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat

Aktuality | Petr Kučera | 6. 1. 2023 | 5 komentářů

+32

Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář

+78

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Ergo pojišťovna se přejmenovala, zviditelní nového vlastníka

Aktuality | Petr Kučera | 31. 10. 2022

+3

Ergo pojišťovna se 28. října přejmenovala na SV pojišťovnu. S novým názvem chce veřejně zviditelnit změnu vlastníka, která byla dokončena před rokem.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře

+16

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář

+427

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

+26

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Hypotéky nejlépe nabízí Moneta, ukázal test bank

Aktuality | Petr Kučera | 5. 9. 2022

+7

Zájemce o hypoteční úvěr dokáže nejkvalitněji obsloužit Moneta Money Bank. Vyplynulo to z průzkumu agentury Market Vision, který se letos v květnu a červnu zaměřil na devět nejvýznamnějších poskytovatelů hypoték na tuzemském trhu.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022

+48

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Když se řekne | Jana Divinová | 10. 8. 2022 | 4 komentáře

+53

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

Když se řekne | Jana Divinová | 27. 2. 2022 | 35 komentářů

+231

Přes obsah internetové stránky na vás vyskočí cookie lišta. V posledních měsících o dost častěji než předtím. Provozovatelé webů totiž musí od letoška splnit přísnější pravidla.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Co se děje | Jana Divinová | 7. 2. 2022 | 30 komentářů

+178

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se

Co se děje | Petr Kučera | 3. 2. 2022 | 4 komentáře

+74

ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.

Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank

Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů

+16

Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů

+34

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Předplatné jedním klikem. Odhlásit vás ale jen tak nenecháme

Co se děje | Jana Divinová | 23. 11. 2021

+28

Zatímco objednání internetových služeb lze snadno zařídit online, případné zrušení bývá komplikovanější.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů

-13

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů

+146

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů

+109

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů

+88

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Dolaroví milionáři jsou věrní

BrandInsight | Ondřej Tůma | 22. 5. 2021 | 5 komentářů

+70

Tvář značky, její vůni a chuť dělá marketing. Rozhovor s Lukášem Trnkou, šéfem marketingu v BHS, o tom, jaká je práce markeťáka ve financích, odvětví na vůně a chutě na první pohled chudém.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů

-27

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services