Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?

Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 4 komentáře

+18

Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.

Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10

Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2019

+4

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.

Ergo pojišťovna se přejmenovala, zviditelní nového vlastníka

Aktuality | Petr Kučera | 31. 10. 2022

+3

Ergo pojišťovna se 28. října přejmenovala na SV pojišťovnu. S novým názvem chce veřejně zviditelnit změnu vlastníka, která byla dokončena před rokem.

Alza prohrála soud s Heurekou. Má se omluvit

Aktuality | Petr Kučera | 12. 8. 2019 | 4 komentáře

+2

Největší tuzemský e-shop Alza.cz prohrál u Městského soudu v Praze spor s nákupním rádcem Heureka.cz. O zatím nepravomocném rozhodnutí píše deník E15. Alza se vůči němu odvolala.

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB

Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023

+5

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.

ČSOB sází na chameleona, střídá Jindru a Jindru

Aktuality | Petr Kučera | 22. 2. 2021 | 6 komentářů

+12

Skupina ČSOB přichází s novým komunikačním konceptem, jehož tváří je modrý chameleon. Změnu připravila ve spolupráci s agenturou Zaraguza, která je od roku 2020 její hlavní kreativní agenturou. Součástí loga ČSOB se stane nový slogan – takzvaný claim: Jednoduše pro vás.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů

+146

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Články | Petr Vykoukal | 2. 5. 2003 | 1 komentář

+6

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023

+57

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022

+48

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů

+34

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023

+26

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

+25

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte

Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023

+26

V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji

Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů

+109

Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.

Postihnout kamuflované pyramidové hry je obtížné

Články | redakce Peníze.CZ | 9. 6. 2004 | 4 komentáře

+13

Dnešní pyramidové hry obratně zastírají skutečnost, že jde o ilegální systém pyramidálních investic a využívají nejrůznější postupy, které maskují jejich skutečnou podstatu. Současný český přístup k pojmu pyramidová hra spolu s nedostatečnou legislativou však způsobuje, že je velmi obtížné ilegální systémy postihnout.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023

+7

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Když se řekne | Jana Divinová | 10. 8. 2022 | 4 komentáře

+53

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

S jakým diplomem lze sehnat dobré místo

Kariéra | Táňa Chadrabová | 19. 10. 2007 | 7 komentářů

-8

Nabídka volných pracovních míst pro absolventy vysokých škol poprvé v historii převýšila poptávku, a to o 28 %. Všichni vysokoškoláci ale na dobře placené místo pomýšlet nemohou. Podívejte se na žebříček nejlepších a nejhorších škol podle nezaměstnanosti absolventů.

Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte

Rozhovor | Martin Vlnas | 19. 12. 2015 | 4 komentáře

+23

Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů

-68

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.

Mažu si tě z přátel. Banka končí na Facebooku, sklízí posměch

Co se děje | Petr Kučera | 9. 5. 2019 | 15 komentářů

+5

UniCredit se stane jedinou tuzemskou bankou pro běžné klienty, která nebude na největší sociální síti. Neznamená to ale, že by „všechny ty internety“ nejradši zakázala.

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Pravda o slevách: Podívejte se, jak e-shopy čarují s cenou

Analýza | Jakub Balada | 3. 12. 2019 | 15 komentářů

+168

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit uváděné slevy a tedy výhodnost nákupu. Co zjistil během letošního Black Friday?

Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 5. 11. 2015 | 28 komentářů

+31

Před pěti lety se pobočky Poštovní spořitelny přejmenovaly na Eru. Mohutná reklamní kampaň přesvědčovala lidi, že je tu nová a moderní značka, bez zápachu poštovní zatuchliny. Nyní se loga Poštovní spořitelny vracejí, o novou značku nikdo nestál.

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček

Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 8. 2011 | 9 komentářů

+16

Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services