Investiční produkty | Petr Fejtek | 24. 10. 2007
Penzijní fondy či investiční životní pojištění nejsou optimálními způsoby, jak si spořit na stáří. Lepší jsou takzvané fondy životního cyklu. Ty však v Česku stále nejsou tak levné jako v zahraničí.
Články | Tereza Košťáková | 29. 12. 2003
Podívali jsme se na "zoubek" internetovým infolinkám investičních společností. Jsou schopné a ochotné zákazníkovi rychle, srozumitelně a hlavně konkrétně poradit? Kdy můžete použít e-mail a kdy je naopak lepší zajít rovnou do pobočky?
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2002
Když váš účet nefunguje tak, jak má, budete se asi chtít poradit s odborníky, nejlépe ze samotné banky. Jak ale svědčí zkušenost našeho čtenáře, ne vždy taková snaha dopadne dobře. Můžete spíše ztratit čas a možná i nervy...
Články | Jan Heřman | 11. 3. 2002
Stane-li se to několikrát po sobě, firma má smůlu. Dokonale však dokáže někdy otrávit i hlas na druhém konci drátu. Přinášíme test telefonní dostupnosti, který se tentokrát zabývá leasingovými společnostmi.
Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002
Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.
Články | Petr Vykoukal | 20. 12. 2001
Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo.
Články | redakce Peníze.CZ | 14. 12. 2001
Česká spořitelna dělá vše pro zlepšení své pověsti, zaplavuje nás reklamními kampaněmi a dopisy s nabídkou výhodných produktů. Ovšem snaha využít některé nabídky je tvrdým střetem s realitou.
Články | Lucie Šťastná | 14. 11. 2001
Na českém bankovním trhu existuje systém, který podvodníkovi nedovolí platební kartu zneužít
Články | Petr Vykoukal | 13. 11. 2001
Zatímco v přímém bankovnictví na mobilech patří GE Capital mezi špičku, v internetu má co dohánět. Svou Internetbanku spustila začátkem listopadu, o mnoho měsíců či let později než ostatní. Jak navíc ukázal náš test, je v ní ještě dost prostoru na dodělávky.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Neohrabaně vedený útok těžkou palicí, to byl minule hodnocený web České pojišťovny. Dnes se bude bojovat lehkým kordem. Když se to umí, vypadá to dokonce elegantně. Nemusíte mít ani tolik síly. Ale zato se můžete klidně sami zranit.
Články | Lukáš Půda | 30. 8. 2001
Česká republika má s některými státy uzavřeny dvojstranné dohody upravující poskytování bezplatného lékařského ošetření. Několikrát se objevily názory, že se turisté při cestách do těchto zemí nemusejí pojišťovat. Skutečnost ale není tak růžová, jak je mnohdy prezentováno.
Články | Petr Vykoukal | 16. 7. 2001
Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.
Články | Dušan Hradil | 28. 6. 2001
Když se banky hádají, klient si mne ručičky - možná budou slevy. Ale ne vždy je tomu tak. Pokud jde o poplatky za výběry z bankomatů, čekají nás spíš horší časy. Cena automatové hotovosti půjde nahoru. A ne o málo.
Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001
Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Petr Vykoukal | 27. 2. 2001
Všechny předplacené karty český operátorů - Go, Twist a Oskarty - je už možno dobíjet v bankomatech. U některých můžete ještě v následujících týdnech získat kredit navíc.
Články | Petr Vykoukal | 17. 1. 2001 | 1 komentář
Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.
Články | Petr Vykoukal | 9. 1. 2001
"Placení kartou je zdarma", řekla mi úřednice na přepážce banky, když jsem si zřizoval svůj nový účet. Celý další měsíc jsem v obchodech platil kartou, vždyť je to přece zadarmo. Moje nadšení však vydrželo pouze do prvního výpisu z účtu. Každá transakce stála pět korun. Ne za to, že jsem platil kartou, ale za položky na výpise.
Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000
Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.
Články | Petr Vykoukal | 17. 10. 2000
Odchytit již dnes budoucí zajímavé klienty - studenty - chtějí banky nabídkou atraktivních služeb a nižšími cenami. Skutečnost ale není až tak růžová. Výhody jsou spíše lákadlo bez praktického užitku, personál je navíc všechny nezná.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.