Když se řekne | Radim Zelený | 27. 8. 2015 | 65 komentářů
Drobným podnikatelům přinese elektronická evidence tržeb vyšší náklady. Nejen ty jednorázové na pořízení techniky, ale každoroční. Na druhou stranu z ní ale někteří, zejména podnikající v gastronomii, můžou i profitovat, říká v rozhovoru Jolana Pražáková, účetní specialistka společnosti Sečteno.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 2. 2024
Státní zemědělská a potravinářská inspekce loni kontrolovala dohromady 194 stravovacích provozoven. Zjistila, že nepravdivé a zavádějící informace poskytovala zákazníkům čtvrtina z nich, přesně 49 podniků.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 8. 8. 2015 | 3 komentáře
Podle Romana Vaňka pomalu vyrůstáme z gastronomické puberty. A nic na tom nemění ani úspěch „nadívaných kůžiček“.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 9. 2011 | 4 komentáře
V rozhovoru s majitelem sítě restaurací Ambiente se dozvíte, jak těžké je otevírat podnik v New Yorku, že v Americe jsou taky složitá pravidla, ale nikdo se je nepokouší obcházet, ale také proč je v Česku málo kvalitních kuchařů.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 19. 1. 2024
V českém gastru se v závěru loňska zvedly koncové ceny pro zákazníky v průměru o šest procent, někde to ale bylo i skoro jednou tolik. Od prosince 2019 do konce roku 2023 se zdražilo o třetinu.
Co se děje | Jana Divinová | 29. 6. 2022 | 11 komentářů
Nedostatek lidí, rychle zdražující vstupy a nižší ziskovost. České restaurace bojují s důsledky covidu a připravují se na další perný rok plný nejistoty. Přežijí prý jen dobří, pro průměr nezbude na trhu místo.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 3. 2015 | 4 komentáře
„Člověk se musí soustředit na zákazníka. Ale ne na jakéhokoli zákazníka,“ říká v druhé části našeho rozhovoru Barbora Rektorová. Restauratérům – začínajícím i těm, kteří se potřebujou zvednout ze země – mimo jiné radívá, aby personál neučili, že zákazník má vždycky pravdu. Proč?
Co se děje | Martin Vlnas | 31. 12. 2010 | 1 komentář
K silvestrovské oslavě neodmyslitelně patří šampaňské. Nabízíme vám odpověď na vše, co jste si přáli o tomto vínu vědět, ale báli jste se zeptat.
Co se děje | Gabriel Pleska | 20. 6. 2022 | 43 komentářů
Chodíte z práce na oběd do hospody? Míváte pracovní schůzky v restauracích? Rádi si zajdete na večeři? Museli jste si všimnout, že účty nejsou, co bývaly. Zdražuje se. Vzali jsme data od statistiků a ukážeme vám názorně, jak ceny rostly. Nic pro citlivé povahy.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 3. 2015 | 5 komentářů
„Při práci s majiteli restaurací mi došlo, že problém není, že by nevěděli, jak kvalitně vařit. Ani kvalitní zboží se ale samo neprodá, oni prodávat neumějí, a tak jim nezbývá než bojovat cenou. Kvalita jde logicky dolů,“ nabízí neotřelý pohled na kvalitu českého pohostinství Barbora Rektorová, majitelka cateringové společnosti Sushiqueen.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 6. 2013
V pokračování rozhovoru s Romanem Vaňkem z Pražského kulinářského institutu bude řeč o českém učňovském školství, stravování ve školních jídelnách a natáčení internetového pořadu Peklo na talíři.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 7. 3. 2015 | 7 komentářů
„Chceme, aby si naši zákazníci kromě plné tašky odnášeli i příběh o tom, co kupují,“ popisuje Luděk Chini jednu z myšlenek, na které stojí síť obchodů a restaurací s kvalitními potravinami My Food Market.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 8. 6. 2013 | 12 komentářů
„Ohrnujeme nos nad něčím, čemu jsme začali za bolševika říkat hotovka. To je ale paradoxně ta složitá kuchyně. Radši jdeme na idiotský kuřecí plátky s broskvema a eidamem,“ říká v exkluzivním rozhovoru šéf Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk.
BrandInsight | Lucie Weissová | 1. 7. 2022 | 2 komentáře
Když se nevydaří vinařská sezóna, dopady pocítí dovozce, prodejce i koncoví zákazníci. A když do takového byznysu zasáhne ještě covid, je čas na improvizaci. Blýská se pro dovozce výběrových vín na lepší časy, nebo jim doba dál nepřeje? Zeptali jsme se Jakuba Přibyla, obchodního ředitele firmy Advivum.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 3. 2011 | 4 komentáře
Obyvatelé a návštěvníci měst nenápadně přicházejí o možnost užívat si parků a náměstí tak svévolně jako dosud. Disciplína musí bejt, kluci a holky pitomý.
Co se děje | Eva Sovová | 16. 6. 2008 | 2 komentáře
Cizince láká hlavně Praha. Vloni metropoli navštívilo přes 4 miliony turistů. Do regionů, kde není kvalitní ubytování, se cizinci moc nehrnou, což škodí tamní ekonomice.