Publicistika | Petra Dlouhá | 17. 12. 2015 | 13 komentářů
Police plné pestrobarevných skleniček. Každá ozdobená mašlí a bílým, rukou psaným nápisem. Sahám po červené. „Pracovně jí říkáme Horečka sobotní noci,“ povzbudí mě majitelka marmeládovny. Když později večer skleničku s provokativním příslibem – Jahoda, chilli a zázvor – otevřu, ponořím lžičku a ochutnám, ocitnu se na pár okamžiků v nebi. Takhle chutná slast.
Komentář | Michal Kašpárek | 14. 8. 2015 | 6 komentářů
Trh s farmářskými potravinami roste moc rychle na to, aby ho zvládli zásobovat jen drobní zemědělci. Kontrol je málo a podvody se dají snadno skrýt. Co s tím?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 11. 2014 | 9 komentářů
Ve druhé části rozhovoru s Hanou Michopulu budou v hlavní roli opět chlebíčky. Bavit se ale budeme i o farmářských trzích, záměru vlády vybrat v restauracích víc peněz na daních a taky o tom, proč by se měl podnikatel chovat ke svým zaměstnancům stejně jako k vlastním dětem.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 22. 6. 2014
Aromatizováno. Přibarveno.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 1. 2013 | 19 komentářů
„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...
Očima expertů | Ondřej Tůma | 26. 10. 2012 | 14 komentářů
Je vůbec možné nakupovat zdravé potraviny a zároveň ulevit svojí peněžence? Nebo si kvalitní stravování můžou dovolit pouze bohatí lidé? Zeptali jsme se předních českých odborníků na stravování a zdravý životní styl.
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 29. 4. 2012 | 9 komentářů
Desítky milionů korun mají přesvědčit české zákazníky o tom, že je lepší kupovat tuzemské a hlavně regionální potraviny.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 9. 2011 | 3 komentáře
„Možná pomůže, až se pan Babiš a podobní podnikatelé rozhodnou pro nějakou dobrou věc. Až si řeknou, že je čas, aby si vylepšili jméno investicí do něčeho poctivého, tradičního a opravdu kvalitního,“ říká na adresu českého potravinářství restauratér Tomáš Karpíšek v druhém díle rozhovoru.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 9. 2011 | 4 komentáře
V rozhovoru s majitelem sítě restaurací Ambiente se dozvíte, jak těžké je otevírat podnik v New Yorku, že v Americe jsou taky složitá pravidla, ale nikdo se je nepokouší obcházet, ale také proč je v Česku málo kvalitních kuchařů.
Co se děje | Jan Brož | 31. 8. 2011 | 1 komentář
Boom farmářských trhů dříve či později pomine, proběhne přirozená selekce a na českých náměstích zůstanou pouze časem prověření prodejci, nabízející produkci vysoké úrovně. (Nejen) do té doby při nákupech přemýšlejte, piďte se po původu zboží a kupujte jen prověřenou produkci.
Co se děje | Jan Brož | 24. 8. 2011 | 9 komentářů
„Plesá mi srdce, že Češi objevují obyčejné kvalitní věci, které chutnají, a nemusí nakupovat v supermarketech hnůj v podobě sýrů sýrového typu, párků a buřtů, které neviděly maso ani z vlaku či zeleniny, která se místo na kila prodává na litry,“ vítá farmářské trhy Roman Vaněk, šéf Pražského kulinářského institutu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 20. 4. 2011 | 30 komentářů
Žijeme kultem supermarketů. Denně nakupujeme potraviny, které se dovážejí z druhého konce světa, ale český česnek se pro nás stává luxusní raritou. Proces globalizace našeho stravování vypadal nezvratně. Pak se ale objevil fenomén, který ho postavil na hlavu. Česko vzplanulo pro farmářské trhy a lokální nakupování obecně.