Facebook je globální sociální síť. Založil ho Mark Zuckerberg společně se spolužáky z Harvardu v roce 2004. Původně se jednalo o platformu pro studenty, aby mohli společně mezi sebou komunikovat v rámci studia na univerzitě. Facebook se ale dále rozrostl a stal se jednou z největších sociálních sítí na světě.
Na Facebooku mají v rámci svých profilů uživatelé možnost sdílet fotografie, textové příspěvky, psát si soukromé zprávy s jinými uživateli a také být členem veřejných či uzavřených tematických skupin. Příspěvky dalších uživatelů mohou lajkovat a komentovat, případně sdílet.
Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012
Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.
Co se děje | Aleš Tůma | 20. 3. 2012 | 3 komentáře
Facebook nedávno za nemalé mediální pozornosti oznámil, že uvede svoje akcie na burzu. Když vám zavolá makléř a bude vás přesvědčovat, abyste tuto jedinečnou příležitost využili, je dobrý nápad ho poslechnout?
Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře
Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 1. 2012 | 9 komentářů
Kudy se dostane virus do vašeho počítače? Kde fungují burzy s přístupovými údaji k bankovním účtům a platebkám? Na tyto i další otázky o internetovém zločinu odpoví odborník na boj s ním: Pavel Krčma, šéf laboratoří antivirového software AVG, který z Brna dobyl svět.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 9. 11. 2011 | 12 komentářů
Brzy to bude rok, co server Peníze.cz změnil majitele. Pokud s námi žijete denně, možná jste si mnoha novinek ani nevšimli, protože přicházely postupně. A pokud se stavíte jen občas na návštěvu, možná jste si jich nevšimli, protože – protože se stavíte jen občas na návštěvu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře
V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.
Co se děje | Michal Kašpárek | 8. 7. 2011
Nevěřte technologickému pokroku. Facebook Nefacebook, pořád je rok 1991 a lidé se u poštovní schránky nad barevným kuponem radují, že vyhráli miliony.
Co se děje | Petra Dlouhá | 27. 6. 2011 | 11 komentářů
„Kocour není doma, myši mají pré…“ Pro bytaře je období letních dovolených vrcholem lovecké sezóny. Podělili jste se o radost z blížící se dovolené na Facebooku? Pak se připravte, že vás po návratu může čekat vybílený byt. A o čerstvý malířský nátěr zrovna nepůjde.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 3. 6. 2011 | 3 komentáře
Někteří z nás bez aktuálních informací sotva dokážou žít. Přečtěte si, kde shánějí nejnovější informace významní zástupci světa českých médií, mediální experti a lidé z byznysu. Co čte nastávající šéf ČTK, Milan Fridrich z České televize, šéf tn.cz nebo Tomio Okamura a další?
Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 5. 2011 | 24 komentářů
Divoké bušení srdce hokejového národa se v pátek třináctého ustálilo do pozvolného tepání. Extáze vítězství jsme nedosáhli. Pro všechny ale infarktové zážitky ještě neskončily. Firma Online Investment Group využila sportovního nadšení a políčila past, do které spadly tisíce Čechů.
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Co se děje | Jan Boček | 1. 4. 2011 | 11 komentářů
Sociální sítě poskytují nové, uvěřitelné kulisy finančním pyramidám. Ty se teď objevují v novém kabátku, jako je česká kopie Facebooku jménem Nameee.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 2. 2011 | 4 komentáře
Koncem prosince se každoročně na titulní straně amerického časopisu Time objevuje portrét osobnosti roku. Redakce známého magazínu tímto způsobem již od roku 1927 vybírá osobu, která nejvíce ovlivnila světové události v daném roce. Posledním vítězem této ankety je zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg. Přečtěte si, kdo je osobností roku pro naše experty.