E-mail je elektronická komunikace. Umožňuje přenos zpráv a přiložených příloh přes internet. E-mail je elektronickou formou klasické pošty, uživatel odesílá zprávu konkrétnímu příjemci, nebo jejich skupině.
E-mailová adresa má jedinečnou formu, zpravidla se skládá ze jména uživatele, zavináče a domény. Mezi hlavní výhody e-mailu patří rychlost doručení, možnost komunikovat s kýmkoliv, na koho daný uživatel má e-mailovou adresu, a také možnost zasílání příloh, jako jsou například fotografie, textové dokumenty a další.
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Lucie Šťastná | 14. 11. 2001
Na českém bankovním trhu existuje systém, který podvodníkovi nedovolí platební kartu zneužít
Články | Martin Pawinger | 31. 10. 2001
Zákon o svobodném přístupu k informacím sice stanovuje přesná pravidla pro získávání potřebných údajů od orgánů státní správy, to hlavní ale řešit nemůže. Na ochotu a pružnost úředníka, který požadavek na informace posuzuje, je totiž každý zákon krátký.
Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001
V tomto týdnu hodnotíme druhou nejsilnější leasingovou společnost – ČSOB Leasing. Čeká nás nelehká práce, ale bezesporu zajímavá exkurze. Jako už mnohokrát předtím zjistíme, že udělat dobrou, ne-li výtečnou internetovou prezentaci, umí ve finančním sektoru málokdo.
Články | Jindřich Hlaváč | 19. 10. 2001
Minulý týden byl v tuzemsku umístěn první veřejný automat pro přístup k internetu. Stojí v informačním středisku na Pražském hradě. Přesvědčil jsem se, že to ale s internetem v ulicích nebude snadné.
Články | Lukáš Půda | 12. 10. 2001
Články | Alena Urubková | 1. 10. 2001
První zařízení pro elektronickou komunikaci integrující Internetové, hlasové a datové služby pro malé a střední podniky.
Články | Leoš Bárta | 7. 9. 2001
Články | Jindřich Hlaváč | 11. 7. 2001
Kdo by nechtěl zbohatnout téměř bezpracně během několika měsíců? Mně přišla taková šance e-mailem. Po krátké úvaze jsem ji ale bez obav smazal. Místo o výdělek jsem se připravil spíše o starosti, problémy a kopu zbytečné práce.
Články | Michal Hazi | 2. 7. 2001
Nejmladší mobilní operátor Oskar nedávno představil novou službu Platby z mobilu. Kapesní telefon by se díky ní měl stát plnohodnotným platebním nástrojem každého z nás. O podobných projektech se ve světě již mluví dlouho. Možnosti nabízené v rámci pilotního projektu jsou navíc zatím poměrně omezené.
Články | Lukáš Půda | 20. 6. 2001
Osobní půjčky bez ručitele. Půjčky a úvěry. Krátkodobé překlenovací půjčky. To je jen namátkový výběr z názvů internetových stránek, přes které různé společnosti nabízejí řešení tíživé životní situace, do níž se může dostat každý z nás. Abyste nenaletěli lichváři, připravili jsme pro vás několik zásad, jejichž dodržením toto riziko snížíte.
Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001
Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.
Články | George A. Formandl | 28. 5. 2001
Ředitel společnosti Online Investor nám zaslal odpovědi na nejčastěji se opakující otázky klientů. V rámci autenticity necháváme text neredigovaný. George Formandl není českým rodilým mluvčím. (pozn. Tomáš Skřivánek, šéfredaktor)
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Lukáš Půda | 15. 5. 2001
Blíží se doba letních dovolených. Kdo přemýšlí o cestě do zahraničí, neměl by zapomenout na cestovní pojištění. To znamená vybrat si pojišťovnu, navštívit její pobočku a uzavřít smlouvu. Málokdo ale ví o pohodlnější možnosti - kartičku o pojištění můžete získat, aniž byste vytáhli paty z domu. Stačí k tomu... telefon nebo počítač připojený k internetu.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Zdeněk Fekar | 8. 3. 2001
O daňových přiznáních podávaných po internetových linkách se letos hodně mluví. Jak ale v praxi vypadá on-line komunikace s daňovými poradci?
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 11. 2000
Původně chtěla být psycholožkou, ale nakonec po vzoru svého otce vystudovala práva. Dnes Nina Tobiášová (27) v investiční společnosti Pioneer rozhoduje o tom, co se stane a co zůstane v říši nápadů.