Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 2. 10. 2013 | 51 komentářů
Kupujte, kupujte. A kupujte na úvěr! Vyplatí se. To slibuje zákazníkům lákavá nabídka autobazarů. Rozdíly v cenách „za hotové“ a „na úvěr“ dosahují i desetitisíců korun. Ale pozor: fígl vězí v poplatku za sjednání úvěrové smlouvy. Dáte za něj i osmdesát tisíc. Před praktikami autobazarů a úvěrových společností varuje spotřebitelská poradna dTestu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 25. 5. 2013 | 21 komentářů
S prezidentem Českomoravského svazu minipivovarů Janem Šuráněm jsme si povídali o tom, kvůli čemu v Česku klesá spotřeba piva, jak se liší dnešní ležáky od těch před třiceti lety a proč výzkum časopisu dTest vzbuzuje nedůvěru.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 12. 2012 | 22 komentářů
„Volají nám lidé a zastávají se prémiových značek, které jsou podle našich testů stejně kvalitní jako levnější výrobky. Nedokážou se smířit s tím, že si koupili výrobek za pár desítek tisíc a ve skutečnosti si mohli koupit věc, která stojí třeba jenom pět,“ říká v druhé části exkluzivního rozhovoru manažer testování časopisu dTest.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů
S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 12. 2012 | 18 komentářů
Na kontroverzní pokuty za nevrácený (a v podstatě) již bezcenný modem či set-top box si bývalí klienti společnosti UPC stěžují už pár let. UPC (respektive inkasní společnost Český inkasní kapitál) peníze vymáhá dál. Pokud chce mnohatisícovou sankci za modem i po vás, braňte se. Poradíme, jak na to.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 12. 2012 | 25 komentářů
Účtují si banky poplatek za vedení úvěrového účtu oprávněně? Na to jsme se zeptali ekonomů, právníků, zástupců bank a spotřebitelských sdružení.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 4. 11. 2012 | 6 komentářů
Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Aktuálně.cz | redakce Peníze.CZ | 24. 6. 2012 | 1 komentář
Jeden z největších světových výrobců jídla pro děti, společnost Hipp, změní po nátlaku spotřebitelů recepturu svých čajů pro malé děti.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Aktuálně.cz | Karel Toman | 20. 11. 2011
Džungle na českém trhu s energiemi houstne. Z chodeb paneláků, kde podomní prodejci už nějaký čas lidem strkají nohy do dveří a místy i falšují jejich podpisy, se teď konkurenční boj stěhuje do právních kliček v drobnopisu dodatků ke smlouvám.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?