Rozhovor | Martin Vlnas | 3. 9. 2011 | 1 komentář
„Losování mělo proběhnout na počítači. Asistentka by pětkrát klepla a počítač vyhodil pět čísel. Navrhli jsme, aby nejprv proběhlo losování, v němž se každé firmě náhodně přidělí číslo, s nímž do losování vstoupí. A to už nešlo.“ I to zažil Dan Ťok, generální ředitel Skansky, při rozdělování veřejných zakázek.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 16. 4. 2015 | 6 komentářů
Žijeme v jednadvacátém století a tak i státní správa spoléhá čím dál víc na výpočetní techniku. Jenže její projekty často končí fiaskem: úřady práce se hroutí, registr vozidel neregistruje, datová schránka neumí poslat přílohu větší než deset mega. Je to normální, nebo by to šlo bez takových excesů?
Rozhovor | Martin Vlnas | 20. 8. 2011 | 3 komentáře
„Každý si musí určit, jak chce dělat byznys. My jsme se rozhodli, že chceme dělat byznys čistě. Samozřejmě to znamená, že pro některé typy lidí – hlavně zprostředkovatelů a „lobbistů“ – jsme nepříjemný hmyz, který je třeba eliminovat,“ říká Dan Ťok, generální ředitel společnosti Skanska, a. s.
Rozhovor | Martin Vlnas | 27. 8. 2011 | 10 komentářů
Záleží prý na nás, „jestli si řekneme jako národ, že na to prostě máme, že nevíme, jak bychom naše daně lépe využili, a budeme dál stavět krásné, i když nepříliš funkční věci, nebo si řekneme, že budeme stavět levně a efektivně,“ říká o veřejných stavbách v druhém díle rozhovoru Dan Ťok, generální ředitel české Skansky.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 24. 9. 2015 | 25 komentářů
Čas od času přijde někdo s návrhem, abychom zmírnili nulovou toleranci k požívání obveselujících alkoholických nápojů, než se proměníme v řidiče. Nebo abychom byli mírnější aspoň k někomu, třeba k cyklistům a kovbojům.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 6. 2017 | 2 komentáře
Česká města a obce se do zavádění nízkoemisních zón příliš nehrnou. Proč? Má smysl vykázat z center velkých měst automobily, které nesplňují stanovené ekologické normy?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 12. 2015 | 11 komentářů
Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 9. 2015 | 17 komentářů
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.