Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 3. 2011 | 15 komentářů
Exkluzivní rozhovor s Tomiem Okamurou, viceprezidentem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur a úspěšným podnikatelem, o tom, jak spletitá může být cesta na vrchol. Kromě jeho životního příběhu jsme však nakousli i mnoho ekonomických, politických a obecně společenských témat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2011 | 10 komentářů
Druhá část rozhovoru s Tomiem Okamurou se bude věnovat především jeho obchodním projektům a investicím. Řeč přijde ale i na nedotažené reformy českých politiků a problémy mezilidských vztahů.
Co se děje | Petra Dlouhá | 7. 3. 2011 | 37 komentářů
Závidíte lidem, kteří každý rok odlétají do teplých krajin, zatímco vy se musíte smířit s turistikou po českých luzích a hájích? Marně šetříte korunu ke koruně, abyste se k moři aspoň jednou podívali? To se nyní může změnit. Když se spokojíte s termínem mimo hlavní sezonu, mohou se vaše vyhlídky v budoucnu rapidně zlepšit. Nadělovat bude Ježíšek z EU.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 6. 2. 2008 | 9 komentářů
Na reklamním plakátu letenka za korunu, ve skutečnosti díra v peněžence v řádu tisíců. Přesně to, lze označit za klamavou cenu. Podobné praktiky jsou přitom běžné jak u leteckých společností, tak u cestovních kanceláří. Zakročit proti nim už chtějí nejen spotřebitelské organizace, ale i politici.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Co se děje | František Mašek | 22. 2. 2010
Klienti cestovních kanceláří se budou muset při jejich výběru dál spoléhat na vlastní úsudek. Hodnocení kvality cestovních kanceláří, po kterém volá veřejnost kvůli krachu či potížím některých cestovek, bude připraveno až v roce 2011.
Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.
Pojišťovny | Táňa Chadrabová | 26. 7. 2007
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Jak na to | Ondřej Tůma | 30. 12. 2010
Zimní sezóna je již v plném proudu a většina z nás si pomalu vybírá místo, kde stráví svou zaslouženou dovolenou. Dvě třetiny českých turistů tráví zimní dovolenou v tuzemských horách, zbývající třetina se za radovánkami ve sněhu vydává do zahraničí. Pokud přemýšlíte, kam se vydat, preferujte hlavně velikost lyžařského areálu, do něhož se chcete vydat.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Cestování | Jan Pekař | 28. 8. 2007
Do Česka cestuje každým rokem stále více turistů. Zvyšuje se i počet Čechů, kteří jezdí na výlety a dovolené v tuzemsku. Přesto je tento trend ve srovnání se zahraničím pomalý. Jezdí k nám méně Západoevropanů a naopak více lidí z východu, především z Ruska. Snižující se počty turistů ze západní Evropy jsou pro cestovní kanceláře i hotely zklamáním.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář
Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Články | Jiří Pospíšil | 18. 4. 2005
Burzy na začátku týdne vzrostly na základě zveřejněného zápisu Fedu, který prozradil, že se úrokové sazby nebudou zvyšovat rychlejším tempem. Nižší než předpokládaný růst maloobchodních tržeb ovšem znamenal následný pokles, sestupný trend pak přetrval po celý týden.
Články | Eva Hníková | 3. 12. 2001 | 1 komentář
Nadprůměrný výdělek, pracovní doba dle vašich potřeb, odměna až 50 000 korun měsíčně… lákají do blíže neurčené práce inzeráty na internetu či v denním tisku. Rozhodla jsem se zjistit, zda na vás opravdu čekají slibované hromady peněz, nebo se jedná jen o reklamní trik.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Články | Monika Brázdilová | 13. 12. 2000
Co má podle Vás společného sto kusů halenek ze sekáče se třemi menšími lahvičkami dámského parfému Hugo Boss a tkaničkami do kožených botasek Hermes? Pět tisíc korun! Taková je totiž přibližná cena každé z těchto položek. Pro někoho malé peníze, pro jiného měsíční výplata. Každopádně dost na to, aby doma ležely pod matrací a nejspíš málo na návštěvu brokerské firmy. Hledali jsme způsob, jak inteligentně tuto částkou zhodnotit a zjistili jsme, že co člověk, to originální řešení.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?