Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Cestovní agentury jsou firmy, které pomáhají lidem plánovat a organizovat jejich dovolenou. Tato dovolená může probíhat jak v zahraničí, tak v tuzemsku. Hlavním cílem cestovních agentur je usnadnit lidem cestování a také jim poskytnout bezpečí a zajistit veškeré potřebné dokumenty i pojištění.
Cestovní agentury poskytují poradenství ohledně destinací, letenek, ubytování a pomáhají klientovi najít destinaci podle jeho osobních preferencí. Smluvenou dovolenu mu následně rezervují i několik měsíců dopředu. Cestovní agentury mohou být specializované na určitý typ cestování, jako je například dovolená, poznávací zájezdy nebo obchodní cesty.
V České republice patří nebo patřily mezi nejznámější cestovní agentury CK Fischer, Čedok, Exim Tours, Firo-tour a Invia.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 20. 6. 2017
Někdo rád všechno zařídí sám a i dovolenou si organizuje na vlastní pěst. Jiný koupí si zájezd. To vyjde o něco dráž, ale všechno už zařizuje někdo jiný a člověk může jen relaxovat. A navíc má v případně nečekaných událostí garantovanou větší právní ochranu. S největší spotřebitelskou organizací dTest jsme připravili rady, na co si dávat pozor při pořizování dovolené.
Jak na to | Ondřej Tůma | 7. 3. 2017 | 1 komentář
Vybíráte letní dovolenou? Poradíme, kdy má smysl pojištění storna zájezdu a na co si při jeho sjednání dávat pozor.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 6. 2016
Léto je tu! Pokud nejsou váš ideál prázdniny u rybníka a radši byste relaxi u moře nebo poznávání zahraničních památek, nejspíš plánujete dovolenou nad katalogy cestovních kanceláří nebo agentur. Málokdo si uvědomí, že mezi kanceláří a agenturou je rozdíl, který vám může pořádně přitopit, když budete v problémech. dTest přináší rady pro bezpečný výběr zájezdu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 7. 6. 2014 | 3 komentáře
Jeden čas jich bylo na tři sta. Do dneška nevydržela ani stovka. Spoluzakladatel druhého největšího slevového portálu Vykupto.cz je přesvědčený o tom, že nakonec zůstane mezi slevovými weby jen pár hráčů. Vykupto.cz pochopitelně jako jeden z nich.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 3. 2. 2014 | 7 komentářů
S německými cestovními kancelářemi vyráží každý rok na dovolenou zhruba sto tisíc Čechů. Důvod? Prý nižší cena a kvalitnější služby. Jsou zprávy o superlevných zájezdech do vyhlášených destinací s odletem z Mnichova či Drážďan pravdivé, nebo přehánějí?
Co se děje | Ondřej Tůma | 4. 4. 2013 | 7 komentářů
Ministerstvo pro místní rozvoj plánuje novinku, podle které by internetové cestovní agentury musely zveřejňovat u každého zájezdu informaci o pořádající cestovní kanceláři na stejné úrovni jako celkovou cenu. Novinka by pro praxi znamenala změnu vpravdě revoluční. Bude platit už pro letošní sezonu?
Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 8. 2011 | 9 komentářů
Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.