Když se řekne | Martin Vlnas | 8. 9. 2018 | 2 komentáře
![]()
Sází na jedinou odrůdu, nebojuje o medaile na soutěžích, nebojí se experimentovat. A stejně jako pankáči s kohouty na hlavách i Roman Fabig ví, že stejně důležitý jako produkt je i image.
Rozhovor | Jan Hamerský | 10. 3. 2018
![]()
Bandzone překonal jeho představy. Adresář kapely The.Switch za třináct let zbytněl v největší databázi českých a slovenských kapel, která na rozdíl od celosvětové sítě MySpace přežila. Neobešlo se to beze ztrát. I o nich mluví majitel Bandzone.cz Michal Majkláč Novák.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 15. 7. 2017 | 7 komentářů
![]()
Vtipy o tom, že je víno dobré, špatné a „pro Pražáky“, jí přijdou trapné. Mimochodem, podle mladé vinařky Dominiky Černohorské dnes lidi z Prahy vínu rozumějí často mnohem líp než lidi z Brna. Podle čeho se v lahvích vyznat? Na medaile na etiketě nehleďte, radí členka Unie enologů.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 8. 7. 2017 | 4 komentáře
![]()
Rozhodla se založit vinařství. V době, kdy noviny psaly, že hektar půdy na jihu Moravy stojí stejně jako na jihu Francie, to vypadá jako bláznovství. Jenže od touhy nalívat lidem z vlastní lahve Dominiku Černohorskou neodradí ani spálená kůže a bolavá záda po parném dni na vinohradě.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 13. 5. 2017 | 8 komentářů
![]()
Zbavit se vlastního auta a začít jezdit autem sdíleným se vyplatí, když v součtu najedete do deset tisíc kilometrů ročně. V čem se brněnské a brzy už pražské AJO liší od konkurence, vysvětluje v druhé části rozhovoru majitel firmy Jaromír Klimek. Na sebe pak prozradí, proč sám jezdí ve vlastním, proč je pro AJO peklo blokové čištění a proč se těší na samořiditelná auta.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 6. 5. 2017 | 19 komentářů
![]()
Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?
Publicistika | Petra Dlouhá | 5. 11. 2016 | 8 komentářů
![]()
Jednoho dne dal výpověď v inženýringové firmě a utekl ke kytkám. S neskromnou vizí – být nejlepší, Bentley mezi bylinkami. V divoce zarostlých sklenících v Horních Počernicích pěstuje Vít Janouš jedlou bižuterii – poslední ozdobu, kterou pokládají na talíř šéfkuchaři nejlepších restaurací.
Publicistika | Petra Dlouhá | 4. 10. 2016 | 1 komentář
![]()
Velká cena Belgie, 29. červen 1939. Trať je mokrá, zlověstná. Němec Hermann Lang míjí trosky hořícího vozu stájového kolegy. Brita Richarda Seamana převážejí s vážnými popáleninami do nemocnice. Lang závod vyhrává. Seaman ten večer umírá. Oba z týmu Mercedes-Benz. Němci a Britové, na dlouhé roky naposledy, truchlí pro společnou tragédii. Válka je na dohled.
Publicistika | Petra Dlouhá | 13. 6. 2016 | 2 komentáře
![]()
Sto padesát osm centimetrů vysoká blondýnka vyráží do Londýna jednat se zástupci největší britské společnosti vyrábějící erotické pomůcky. „Proti mně sedí tři chlapíci kolem padesáti, nad pivem. Chvíli dělají fórky. A pak se jeden zeptá, jestli už mi bylo osmnáct.“
Publicistika | Petra Dlouhá | 13. 4. 2016 | 2 komentáře
![]()
Natallii je dvacet jedna. Noc je nekonečná. Bití střídají dokola opakované otázky: Proč vzdoruješ? Proti čemu protestuješ? Zapochybuje: má riskovat život kvůli demokracii, kterou nikdy nepoznala? Když ji z vězení propustí, svou zemi – Lukašenkovo Bělorusko – opouští. Dnes je z dívky žena. Svádí nový zápas: zachraňuje české zámky. Láká do Česka investory z celého světa.
Publicistika | Petra Dlouhá | 16. 2. 2016
![]()
Časy, kdy svět fascinovali odvážní muži na křídlech, jsou pryč. V roce 2016 dělají rozruch v oblacích bezpilotní letouny. A čeští vývojáři nespí. O místo na slunci se pere ambiciózní nebeský jezdec z Jablonce: dron Flydeo Y6.
Publicistika | Petra Dlouhá | 17. 12. 2015 | 13 komentářů
![]()
Police plné pestrobarevných skleniček. Každá ozdobená mašlí a bílým, rukou psaným nápisem. Sahám po červené. „Pracovně jí říkáme Horečka sobotní noci,“ povzbudí mě majitelka marmeládovny. Když později večer skleničku s provokativním příslibem – Jahoda, chilli a zázvor – otevřu, ponořím lžičku a ochutnám, ocitnu se na pár okamžiků v nebi. Takhle chutná slast.
Publicistika | Petra Dlouhá | 20. 10. 2015 | 2 komentáře
![]()
Rok co rok se v době jarní sklizně vydává s batohem na zádech na dvouměsíční pouť do čínských hor, do zapadlých vesnic na konci světa. Ochutnává čaj ze stoletých stromů. Nejlahodnější lístky přiváží domů. Prodává je pak zabalené do dobrodružství: čajové předplatné Meetea od Tomáše Rajnocha každý měsíc překvapí.
Publicistika | Petra Dlouhá | 20. 8. 2015
![]()
Narodila se v Saigonu. Praha jí připadala jako jiná galaxie. Přiletěla v patnácti. Neuměla jazyk, všichni tu vypadali jako exoti a v šatech místních velikostí plavala. Začala si oblečení přešívat, skládat jako lego. Až se jednoho dne v galaxii Praha narodila nová hvězda: módní značka La Femme MiMi.
Publicistika | Petra Dlouhá | 20. 6. 2015 | 3 komentáře
![]()
Poprvé roztočil jojo, když mu bylo dvanáct. Ve dvaceti se stal mistrem Evropy. A začal se rodit byznysplán… Původně pankáčskou firmu zakládali s bráchou v pokojíčku. Loni prodali joja za dvacet milionů.
Publicistika | Petra Dlouhá | 15. 4. 2015 | 5 komentářů
![]()
Kluci z Ostravy nakoupili žehličky, najali ženy přikované k bytu a dětem a začali Pražanům nabízet prádlo žehlené s láskou.