Články | Dušan Hradil | 23. 11. 2004
Klasické akviziční a distribuční kanály v podobě reklamy a následného prodeje produktů na pobočce již nestačí, a tak se banky snaží dostat ke klientovi jinými cestami. Novým trendem na českém trhu jsou tzv. mobilní bankovní poradci, kteří si na vás již brousí zuby.
Články | Petr Vykoukal | 29. 10. 2001 | 2 komentáře
Průzkumu společnosti Sofres Factum ukázal, že o možnosti si něco pořídit na splátky ví 96 procent Čechů, o existenci nákupních úvěrových karet však ví už jen polovina z nich. O těchto a dalších zajímavých skutečnostech o splátkovém prodeji v ČR si můžete přečíst v našem článku.
Články | Radek Létal | 27. 6. 2001
Erste Bank navrhla nedávno program odkupu prioritních akcií České spořitelny od měst a obcí. Tento program vyhlásila, jako majoritní akcionář spořitelny v souladu s dohodou učiněnou v době privatizace státního podílu v tomto domácím bankovním gigantu. Navržené podmínky, především cenová relace, vyvolávají na municipální úrovni a v ekonomické sféře vášnivé diskuse.
Články | Lenka Fialová | 27. 3. 2001
Pracovala jsem tři měsíce. Při studiu. A vydělala dvacet tisíc. Pravda, není to částka závratná, ale také to není zrovna málo. Co teď s nimi? Nic většího kupovat nechci a ani nepotřebuji. Schovám si je na léto. Do té doby zbývají tři měsíce. S tím by se mělo dát něco dělat.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Banky | Jan Jedlička | 15. 10. 2007
Bankovní balíčky komplikují přechod klientů ke konkurenční bance a brzdí tak konkurenci, tvrdí evropská skupina expertů. Ta navrhuje i zavedení celoevropské přenositelnosti čísel bankovních účtů.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001
Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?
Články | Leoš Bárta | 19. 10. 2001
Články | Jiří Šedivý | 2. 12. 2004
Střední a Východní Evropa hodlá dohnat životní úroveň západní části v horizontu několika desítek příštích let. Jak se jí to daří v oblasti používání bankovních produktů? Hvězdou je Slovinsko, ani my na tom nejsme špatně, na chvostu jsou Srbsko a Černá Hora společně s Bulharskem. Jak využíváme služeb bank, účty a internetové bankovnictví?
Články | Tomáš Skřivánek | 7. 3. 2002
Pojišťovací agenti byli ve dvacátém století vděčným námětem vtipů a pošklebků, symbolem vypočítavosti a nekvalitní služby. Tito lidé klientům vždy radili uzavřít ty pojistky, ze kterých měli největší provize a nikdy příliš nehleděli na skutečné potřeby klienta. Přichází jejich konec?
Články | Leoš Bárta | 5. 4. 2002
T. A. Edison by se asi divil, kdyby věděl, že GE Capital Bank je 5. nejsilnější bankou na českém trhu. Tentokrát se podíváme na zoubek jejich webové prezentaci, která podivuhodně osciluje mezi "umím" a "neumím". Posuďte sami na gecb.cz.
Když se řekne | Michal Obrázek | 4. 3. 2009 | 3 komentáře
Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Analýza | Václav Lorenc | 5. 12. 2011 | 9 komentářů
Loupit se chystají nové banky na českém trhu, loupit budou stávající zákazníky velkých bank. Loupit musí, protože noví zákazníci nerostou na stromech.
Dítě | Kateřina Boušová | 21. 3. 2007
Jakým způsobem rodiče v Americe, Africe, Evropě nebo na Dálném východě učí svoje děti finanční zodpovědnosti? Které děti se učí utrácet a které naopak investovat? V jakém věku dětí rodiče s finanční výchovou začínají? Ve které zemi děti dostávají kapesné, aniž by "hnuli prstem", a které děti si naopak musejí každou "korunu" zasloužit?
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Petr Vykoukal | 24. 5. 2001
Nejhůře vás obslouží v ČSOB. Alespoň to tvrdí průzkum, který pro společnost Accenture provedla agentura Incoma Research. V minulém kole dopadla nejhůře Česká spořitelna, v tomto skončila o prsa druhá za Komerční bankou a dosáhla tak ze všech hodnocených bank největšího zlepšení služeb za uplynulých devět měsíců.
Co se děje | František Mašek | 13. 9. 2010 | 4 komentáře
Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové nebo mobilní bankovnictví, případně další služby. Jde jen o to přesně vědět, co klient potřebuje.
Články | Dana Chytilová | 14. 9. 2005
Jak zjistit, zda vám banka půjčí peníze? Pokud poradce nebude znát číslo vašich bot a co jste měli k večeři, nic vám neřekne. Navíc si pracovníci v rámci jedné banky často protiřečí. Jak moc se bude inzerovaná úroková sazba lišit od té skutečné? Přečtěte si první část našeho testu.
Články | Kristýna Havligerová | 27. 5. 2004
I ti nejmenší jsou v poslední době cílem tuzemských finančních institucí. Klienty banky a majitely běžného či spořícího účtu se tak mohou stát i děti. Které banky a za jakých podmínek nabízejí dětská konta?