Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 8. 2022 | 3 komentáře
Pravidla pro předčasné splacení úvěru na bydlení mají být jasnější. Ministerstvo financí vychází vstříc bankám, podle kterých dosavadní podmínky jednostranně zvýhodňují dlužníky.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 8. 2022 | 1 komentář
Stavební spořitelna Modrá pyramida ze skupiny Komerční banky prohrála další spor o nepřiměřeně vysoký poplatek, který účtovala klientům za předčasné doplacení hypotéky. Jde o průlomové rozhodnutí: o případu totiž poprvé rozhodoval soud, nikoliv „jen“ finanční arbitr nebo Česká národní banka.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Rozhovor | Olga Skalková | 1. 8. 2022 | 9 komentářů
Skupina PPF, majitel Air Bank, v květnu nečekaně odstoupila od dohody s Monetou o fúzi obou bank. Co to znamená z pohledu chystaných novinek pro klienty? O dalších plánech jsme mluvili s Filipem Zavřelem, vedoucím oddělení nazvané Každodenní služby.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 7. 2022 | 21 komentářů
ČSOB od listopadu zpřísní podmínky pro bezplatné využívání jejího prémiového bankovnictví. Nejde o zásadní omezení: stačí třikrát v každém měsíci zaplatit kartou.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 7. 2022 | 11 komentářů
O nevýhodném kurzu při využití DCC jste už nejspíš slyšeli. Jenže když tuhle „službu“ odmítnete, můžete si z některých zahraničních bankomatů vybrat jen s příplatkem. Tuzemské banky s tím prý nemůžou nic dělat, většina z nich se ale vůči turistům v Česku chová stejně.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 6. 2022 | 15 komentářů
Dobrá zpráva před dovolenou v cizině: Česká spořitelna se přidává k menším bankám a ukazuje, že platební kartu lze před nechtěnou službou chránit líp.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 6. 2022 | 2 komentáře
Spojená síť přinese výhody hlavně těm klientům, kteří zatím neměli výběry z konkurenčních bankomatů zdarma. Ve druhé fázi budou dostupnější i vkladomaty.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 6. 2022 | 6 komentářů
„Vzhledem k aktuální celosvětové situaci dochází k navýšení nákladů na materiály a služby jak na našich pobočkách, tak
i u našich dodavatelů,“ vysvětluje banka.
Co se děje | Olga Skalková | 6. 6. 2022 | 10 komentářů
Komerční banka spustila kampaň za sdílení bankomatových sítí. Pomohlo by to klientům i samotným bankám, říká. Jak na to reaguje konkurence?
Jak na to | Jiří Hovorka | 5. 5. 2022 | 2 komentáře
Když ztratíte kartu, můžete na novou čekat až týden a ještě za ni zaplatit několik stovek. Nebo taky ne. Prošli jsme podmínky podle bank.
Když se řekne | Olga Skalková | 4. 5. 2022 | 34 komentářů
Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 10 komentářů
Stavební spořitelna Modrá pyramida, která patří do skupiny Komerční banky, dostala od České národní banky pokutu pět milionů korun za porušení zákona o spotřebitelském úvěru. Jde o první sankci od regulátora kvůli účtování nepřiměřeně vysokých poplatků za předčasné splacení hypotéky či úvěru ze stavebního spoření.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 1. 2022 | 7 komentářů
Klienti Fio banky mohou mít nově všechny výběry z bankomatů zcela bez poplatku, a to v Česku i v zahraničí. Ovšem jenom s kartou značky Visa (varianta Classic k osobnímu účtu nebo Business k podnikatelskému). Její vydání je nově bez poplatku – až na výjimky, o nichž si napíšeme za chvíli.
Aktuality | Jiří Hovorka | 21. 12. 2021 | 13 komentářů
Fio banka se v předchozích hodinách potýkala s technickou chybou. Klientům strhávala i tisíce korun za vnitrobankovní poplatek. Banka na chybu upozornila na sociálních sítích a klientům se za ni omluvila. Zároveň slíbila, že jim nesprávně stržené peníze vrátí.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 12. 2021 | 13 komentářů
Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní postup – tím se stala výpověď či omezení služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta.
Co se děje | Olga Skalková | 4. 11. 2021 | 6 komentářů
V západní Evropě přibývá snah o sdílení bankomatů. Cílem je, aby bankám klesly náklady bez dopadu na dostupnost hotovosti pro klienty. O sdílení sítí začínají debatovat i některé tuzemské banky. Ve hře je i výběr přes aplikaci bez použití karty.
Co se děje | Petr Kučera | 2. 11. 2021 | 5 komentářů
Hlavní novinky od listopadu: K účtu dostanete i druhou kartu zdarma. Skončí minimální zůstatek, který blokoval 200 korun. Výběry ze všech bankomatů budou bez poplatku i u dětských účtů. Zdraží informační SMS, papírové výpisy nebo prioritní platby. Prodlouží se lhůta pro zadání standardní platby.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Když se řekne | Olga Skalková, Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 14 komentářů
Že je posílání peněz do ciziny – mimo eurových plateb v rámci SEPA prostoru – drahé, nejspíš tušíte. Zaskočit vás ale může i výše poplatků za převod dolarů z jedné české banky do jiné, přestože oba účty jsou navíc ve stejné měně.
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Co se děje | Petr Kielar | 6. 10. 2021 | 6 komentářů
Nevídaná věc: Ani jedna ze spořitelen v říjnu nevybírá poplatek, který byl se stavebkem svázán od jeho příchodu do Česka. Přinejmenším u tří z pěti spořitelen přitom nejde jenom o dočasnou akci.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.